Tepelné motory - proudové a raketové motory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Dvoudobý zážehový motor
Spalovací motory zážehové
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
TEPELNÉ MOTORY.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Tepelné motory.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Spalovací Turbína.
Rozdělení motorů Parní motry
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Netradiční zdroje elektrické energie
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Historie Spalovacích motorů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Třída 3.B 22. hodina.
Transkript prezentace:

Tepelné motory - proudové a raketové motory EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Srovnání tryskových a raketových motorů Tryskové motory se začaly používat v letadlech v 2. světové válce. Proti klasickým pístovým leteckým motorům byly konstrukčně jednodušší a měly vyšší výkon. Postupně se z vojenských letadel se v 5O. letech dostaly civilních letedel. Pístové motory se dnes s výjimkou malých sportovních letadel nepoužívají EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o. .

Srovnání tryskových a raketových motorů Raketové motory mají dlouhou historii. V Číně se užívaly pro zábavní pyrotechniku pravděpodobně už v 8. či 9. století. Později i ve vojenských raketách. Rozvoj raket způsobila 2. světová válka, v Německu vznikly V1, ty byly poháněny tryskovým motorem EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Srovnání tryskových a raketových motorů Potom následovala V 2, která už byla klasickou raketou. Němci chystali další rakety, které by měly větší dolet. Naštěstí konec války zabránil Němcům v dalším vývoji těchto zbraní.. EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Srovnání tryskových a raketových motorů Oba druhy motorů patří reaktivní, pracují na principu zákona akce a reakce. Tryskový motor si bere kyslík nutný k hoření paliva ze vzduchu, raketový si musí okysličovadlo (látku jež obsahuje kyslík) brát s sebou. Může na rozdíl od tryskového pracovat v kosmickém prostoru. Tryskový motor – dopravní a vojenská letadla Raketový motor – civilní i vojenské rakety EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - otázky 1. K čemu slouží katalyzátor 2. K čemu se užívají jednotlivé druhy motorů 3. Jaké jsou výhody a nevýhody spalovacího motoru 4. Budoucnost automobilismu 5. Kdy se začaly užívat tryskové a raketové motory 6. Rozdíl mezi tryskovým a raketovým motorem EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - odpovědi 1. Katalyzátor se užívá k dodatečnému spalování výfukových plynů a v důsledku toho ke snížení množství zplodin unikajících do ovzduší 2.Dvoudobé motory – motorové pily, křovinořezy, motocykly Čtyřdobé motory – motocykly, osobní (převážně zážehové) a nákladní automobily, autobusy, traktory, stavební stroje (vznětové) EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - odpovědi 3a Výhody spalovacího motoru – nízká hmotnost, dostatečný výkon, různorodé upotřebení, schopnost práce v různých klimatických podmínkách 3b Nevýhody – hlučnost, zplodiny, spalování paliv většinou z neobnovitelných zdrojů (zemní plyn, ropa) EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory odpovědi otázka č. 4 Jak to bude vypadat v budoucnosti, jaké jsou možnosti 1. elektromobily – výhody jsou v čistém a nehlučný provoz. Nevýhody těžké baterie s malou výdrží a životností, znečistění vzniká při výrobě baterií a při výrobě elektrické energie 2. spalování vodíku místo klasických paliv. Výhodou jsou emise – vzniká voda, jež se vrací do přírodního koloběhu. Problém je ve skladování vodíku a opět přenesení emisí do elektráren při výrobě vodíku elektrolýzou. 3. v současné době se užívají hybridní automobily - spojení spalovacího motoru a elektromotoru. Dají se užít jednotlivě, při užití spalovacího motoru možnost dobíjení akumulátorů pro jízdu ve městech. EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - odpovědi 5. V Číně se užívaly pro zábavní pyrotechniku pravděpodobně už v 8. či 9. století. Později i ve vojenských raketách. Rozvoj raket způsobila 2. světová válka. 6. Tryskový motor si bere kyslík nutný k hoření paliva ze vzduchu, raketový si musí okysličovadlo (látku jež obsahuje kyslík) brát s sebou. EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Zdroje http://www.animfyzika.wz.cz/ http://www.lidovky.cz/rakety Užity kliparty MS PowerPoint Foto vlastní Zdeněk Obruča Texty a obrázky - učebnice Fyzika pro 9. ročník ZŠ SPN 2000 - učebnice Fyzika 8 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Fraus 2008 EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Základní škola Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, příspěvková organizace Název školy Základní škola Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, příspěvková organizace Autor Mgr. Zdeněk Obruča Výukový materiál Prezentace PowerPoint Název předmětu Fyzika Vzdělávací obor, tematický okruh, téma Fyzika, energie, tepelné motory Pro ročník 8. ročník VM vytvořen (měsíc/rok) 02/2012 Stručný popis: seznámení s tryskovými a raketovými motory EU OPVK III/2/4/2/18 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.