9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Abiotické podmínky života
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Světlo.
Krajina a krajinná sféra
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
zaměřují se také ochranou neživé přírody
Složky krajiny a životní prostředí
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Rostliny - význam a jejich dělení.
Podmínky života na Zemi
Krajina a životní prostředí
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
GEOLOGIE – VĚDA O ZEMI.
Země ve vesmíru Filip Bordovský.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Atmosféra Filip Bordovský.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Abiotické faktory Výukový materiál EK
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vznik a vývoj atmosféry Země
Pedologie Nauka o půdách.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - SVĚTLO Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Přednáška č. 4 Pěstitelství, základy ekologie, pedologie a fenologie Země.
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Sluneční záření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Země a život, vývoj života
Elektromagnetické vlnění
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Součásti neživé přírody
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Název prezentace (DUMu): Abiotické podmínky prostředí
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Mineralogie.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Podmínky života na Zemi
Vznik Sluneční soustavy, vznik života na Zemi
Transkript prezentace:

9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA E K O L O G I E 9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA Sluneční záření – proniká k povrchu Země v rozmezí délek elektromagnetických vln (--------------------------------------------------------------------------). a) Ultrafialové záření –----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------. Ve větších dávkách je životu nebezpečné, v malých dávkách má význam v těle člověka pro zdravý vývoj kostí (vitamín D).

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA b) Světlo – je------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- c) Infračervené záření – (----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------) – je pohlcováno těly organismů i neživými tělesy a způsobuje jejich zahřívání. Světelný režim v přírodě má periodický charakter, souvisí s otáčením Země a jejím pohybem kolem Slunce

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA Ovzduší – tvoří plynný obal Země – ----------------. a) Oxid uhličitý – zelené rostliny ho přijímají při ----------------------------------- z ovzduší nebo vody, rostliny a živočichové ho při dýchání ---------------. b) Kyslík – -------------------------------------------------. c) Dusík – do ovzduší se dostává činností dusíkatých baktérií, které rozkládají dusíkaté látky.

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA Voda – tvoří hydrosféru, ------------------------------------------------, jehož základem je vypařování vody (------------) a následující srážky. Energii pro oběh vody --------------------------------------------------------. Minerální látky – jsou součástí zemské kůry - -------------------------------, odkud přecházejí do vody a půdy. Složení půdy se v různých částech Země liší.

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA Zemskou kůru tvoří ↓ a) Nerosty - --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA ------------------- --------------------

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA b) Horniny - --------------------------------------------. Jsou např. a) Magmatického původu - tuhly z magmatu pod povrchem země.

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA ----------------- ----------------------------------- -----------------------------------

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA b) Horniny usazené ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA --------------------- -------------------------

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA c) Horniny přeměněné - vznikaly po milióny let v zemské kůře. ------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------

ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA Půda - nesouvislá vrstva - ---------------------- Půdní typy -----------------, ----------------.