SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZOBRAZOVÁNÍ A NORMALIZACE V TECHNICKÉ DOKUMENTACI
Advertisements

NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
NK 1 – Konstrukce – část 2A Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Tato prezentace byla vytvořena
Trolejbusy: 14Tr.
CSS – rámečky Mgr. Lenka Švancarová.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Barva zvuku Veronika Kučerová.
Charakteristické znaky MHD
STAVEBNICTVÍ Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42) Konvektory
Vedení kol-tuhé nápravy
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Struktura a vlastnosti pevných látek
Vzájemná poloha dvou přímek
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Tramvaje: Škoda 15T.
Malá skála1 Několik poznámek k poruchové QCD  efektivním barevném náboji  asymptotické volnosti  konzistenci poruchové teorie  jetech a jejich.
Spolupráce ČR - Slovinsko v aplikované výpočetní geometrii v rámci projektů Kontakt v l Řešitelé : Doc.dr.ing.Ivana Kolingerová, Západočeská univerzita,
Původ a vývoj člověka II Autor: Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Dvourotorové stranové shrnovače
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2012
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
postup výroby dřevěných schodů
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
KYVADLO
Nápravy Střední odborná škola Otrokovice
křižovatka Komenského - Nětčická
Trasování lesních cest
Dřevěné a ocelové stavby 2012
Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.
STAV A VÝHLED TRANSFERU TECHNOLOGIÍ NA ZČU doc. Ing. Jan Horejc, PhD., prorektor pro spolupráci s praxí Mgr. Jaroslav Šíp, asistent prorektora.
Metodika prezentace předobhajoby a vlastní obhajoby diplomové práce
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Tramvajová vozidla.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
VY_32_INOVACE_17_1_16.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceListová.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Autoři: Tapani Keränen, Sima Intalainen,
Rovnoměrně rotující vztažná soustava
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Graf závislosti rychlosti na čase
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Kmity, vlny, akustika Část I – Kmity, vlny Pavel Kratochvíl
Experimentální ukázka vlastností akustického vlnění ve vzduchu
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
Galileova transformace
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL doc. Ing. Petr Heller, CSc. Západočeská univerzita v Plzni, FST, RTI 1.6.2016

Pohled do minulosti Dvounápravová vozidla z padesátých let minulého století 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Podvozkové vozidlo Podvozek je dvou nebo vícenápravový vozíček, otočně umístěný pod skříní 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc. doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Pětičlánková tramvaj s neotočnými podvozky 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Článková vozidla nízkopodlažní Neotočný podvozek 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Nízkopodlažní článková vozidla různých koncepcí Vpravo je uveden procentní podíl nízké podlahy 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Zhodnocení jednotlivých koncepcí tramvajových nízkopodlažních vozidel Z předchozího slajdu vyplývá, že existuje celá řada možných konfigurací tramvajových nízkopodlažních vozidel Zajímavé srovnání, podložené kvazistatickým posouzením podle Heumanna, provedl prof. Dellmann a uvedl v časopise ZEV+DET (Glasers Annalen) 5/2011, ze kterého budu citovat v následujících slajdech. Koncepčně je možné vozidla rozdělit do následujících kategorií: (Při kvazistatickém srovnání bylo použito vozidlo se standardní hmotností 1600 kg/m a odstředivé zrychlení 1 m/s²) 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

doc. Ing. Petr Heller, CSc. ZČU v Plzni Zhodnocení jednotlivých koncepcí tramvajových vozidel a – čtyřnápravové vozidlo s otočnými podvozky b- článek s neotočným podvozkem c- spojení více čtyřnápravových vozidel s otočnými podvozky d- kloubové vozidlo s Jakobsovým podvozkem a dvěma otočnými podvozky e- koncepce sedlová, střední článek se dvěma otočnými podvozky, krajní zavěšené články s jedním otočným podvozkem e1- zkrácená předchozí koncepce, jeden článek se dvěma otočnými podvozky, jeden zavěšený článek s otočným trakčním podvozkem f- vícečlánkové vozidlo, dva krajní články s neotočnými podvozky, mezi nimi jeden článek nesený g- jednotlivé články s neotočnými podvozky, kloubově spojené 8 doc. Ing. Petr Heller, CSc. ZČU v Plzni

Zhodnocení vlastností pojezdu a – vícekloubové vozidlo b - jednokloubové vozidlo c – vozidlo s Jakobsovým podvozkem 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Srovnání jednokloubového vozidla a vozidla s Jakobsovým podvozkem Jednokloubové vozidlo s neotočným podvozkem (silná čára) může využít větší šířku skříně. Na druhou stranu vozidlo s Jakobsovým podvozkem (slabá čárkovaná čára) může využít větší délku skříně, i když konce budou zúžené. 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Průjezd jednokloubového vozidla obloukem Natočení podvozku v oblouku u konvenční čtyřnápravové tramvaje činí asi 12°, u jednokloubového vozidla asi 4° 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Příčné síly při průjezdu obloukem vozidla s Jakobsovým podvozkem Podle autorů publikace první podvozek zaujímá tětivovou polohu. Podle mého názoru musí zaujmout polohu vzpříčenou 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Horní obrázek – nájezd do oblouku Dolní obrázek – průjezd obloukem Příčné síly při průjezdu obloukem u vozidla s podvozky pod každým článkem Horní obrázek – nájezd do oblouku Dolní obrázek – průjezd obloukem 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Horní obrázek – nájezd do oblouku Dolní obrázek – průjezd obloukem Příčné síly při průjezdu obloukem u pětičlánkového vozidla s neotočnými podvozky pod třemi články a s dvěma nesenými články Horní obrázek – nájezd do oblouku Dolní obrázek – průjezd obloukem 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Jízda v kolejovém kanálu podvozku se standardním dvojkolím Podvozek se standardním dvojkolím svými vlastnostmi způsobuje, že vychýlení ze souosé polohy se v průběhu krátké doby vrátí do souosé polohy 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Jízda v kolejovém kanálu podvozku s volnými koly Podvozek s volnými koly v kolejovém kanálu není nucen zaujmout souosou polohu 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Jízda v kolejovém kanálu podvozku s „podélným dvojkolím“ Podvozek s „podélným dvojkolím“ v kolejovém kanálu se chová podobně jako podvozek se standardním dvojkolím, avšak s delší časovou prodlevou 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Časový průběh centrování podvozku se standardním dvojkolím a s volnými koly koly Časový průběh centrování podvozku s volnými koly je mnohem delší, než u podvozku se standardním dvojkolím 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Časový průběh centrování podvozku s podélným dvojkolím Centrování podvozku s podélným dvojkolím je dvojnásobně delší než u standardního dvojkolí 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

ZÁVĚR Každý výrobce se snaží přesvědčit provozovatele o přednostech svého řešení. Provozovatel si podle svých zkušeností nastaví své požadavky a parametry, které vyhovují jeho podmínkám. 11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.

11.1.2019 doc. Ing. Petr Heller, CSc.