Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Advertisements

REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2011 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol na rok 2009.
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Rozpis rozpočtu přímých výdajů na rok 2012
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Porada ředitelů dětských domovů zřizovaných Moravskoslezským krajem odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
TK ministra obrany Pomoc AČR při povodních Jihočeský kraj 24 osob Jihočeský kraj 24 osob Moravskoslezský kraj 197 osob Moravskoslezský kraj 197.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Regionální školství financování, odměňování pedagogických pracovníků
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných obcemi únor 2010 Odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Financování regionálního školství
Odměňování pedagogických pracovníků
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Financování regionálního školství (seznámení s principy) Jindřich Fryč 07/02/2013.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Aktuální informace (pro RK vedoucích pracovníků a pracovníků přímo řízených organizací) Mgr. F. Dobšík (30. duben 2013)
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Porada škol a školských zařízení Středočeského kraje
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Změny financování regionálního školství
REFORMA STŘEDNÍHO ŠKOLSTVÍ Zvyšování kvality a efektivity středního vzdělávání Libereckého kraje Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort.
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 21. října 2011 Liberec.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Změny financování regionálního školství
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV na rok 2011
Transkript prezentace:

Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou

Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne 19.9.2019 bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok 2019 předaný do PSP Parlamentu ČR   Schválený rozpočet na rok 2018 bez podílu EU v Kč Návrh rozpočtu na rok 2019 bez podílu EU Absolutní změna vůči schválenému rozpočtu r. 2018 (sl.2-1) Relativní změna vůči schválenému rozpočtu r. 2018 v % (sl.2-1) 1 2 3 4 Výdaje celkem bez podílu EU/FM 169 008 679 750 195 700 679 620 26 691 999 870 18,04 1. vysoké školy 24 611 676 980 26 528 676 980 1 917 000 000 8,86 2. výzkum, vývoj a inovace podle návrhu MF 14 345 112 585 14 613 874 459 268 761 874 1,93 3. výdaje regionálního školství a přímo řízených organizací 120 947 128 314 143 723 127 562 22 775 999 248 21,97 4. podpora činnosti v oblasti mládeže 280 782 391 276 266 938 -4 515 453 -1,95 5. podpora činnosti v oblasti sportu 5 449 374 181 7 000 000 000 1 550 625 819 27,47 6. výdaje na programy spolufinancované z rozpočtu EU a FM mimo výzkum vývoj a inovace 1 203 003 753 1 319 580 733 116 576 980 11,96 7. ostatní výdaje na zabezpečení úkolů resortu 2 171 601 546 2 239 152 948 67 551 402 3,52

Hlavní vlivy na rozpočet MŠMT na rok 2019 14 745 mil. Kč platový nárůst včetně odvodů (15 % pro pedagogy RgŠ a 6 % pro ostatní zaměstnance zahrnované do limitů regulace zaměstnanosti, vč. vyrovnávání mezikrajových rozdílů), 785 mil. Kč na dorovnání platového nárůstu pro soukromé a církevní školy 796 mil. Kč na další nárůst platů (nepedagogů do 10 %) 1 371 mil. Kč na růst výkonů v RgŠ, 1 000 mil. Kč podpora sportu, 2 165 mil. Kč na podpůrná opatření v oblasti společného vzdělávání, 1 800 mil. Kč na rozšíření provozu mateřských škol vč. překryvu 2,5 hodiny týdně 700 mil. Kč na větší dělení hodin v RgŠ (PHmax) 800 mil. Kč na podporu speciálního školství 269 mil. Kč na nárůst výdajů výzkumu, vývoje a inovací 2 000 mil. Kč podpora vysokých škol

Návrh střednědobého výhledu kapitoly MŠMT na rok 2020 a 2021 v Kč v porovnání s rokem 2019 a ve stavu projednaném vládou dne 19.9.2019 Kapitola 333 - MŠMT Návrh rozpočtu 2019 bez ekviv.EU/FM nárůst v r. 2020 Návrh výhledu 2020 bez ekviv.EU/FM nárůst v r. 2021 Návrh výhledu 2021 bez ekviv.EU/FM Celkem výdaje MŠMT 195 700 679 620 4 556 986 356 200 257 665 976 776 604 300 201 034 270 276 vysoké školy 26 528 676 980 883 000 000 27 411 676 980 1 000 000 000 28 411 676 980 výzkum, vývoj a inovace 14 613 874 459 -51 897 378 14 561 977 081 -209 895 700 14 352 081 381 výdaje regionálního školství a přímo řízených organizací 143 723 127 562 3 819 457 606 147 542 585 168 podpora činnosti v oblasti mládeže 276 266 938 podpora činnosti v oblasti sportu 7 000 000 000 výdaje spolufinancované z rozpočtu EU/FM mimo VVI 1 319 580 733 -112 155 918 1 207 424 815 1 139 336 1 208 564 151 ostatní výdaje na zabezpečení úkolů resortu 2 239 152 948 18 582 046 2 257 734 994 -14 639 336 2 243 095 658

Hlavní vlivy na rozpočet MŠMT na rok 2020 1 000 mil. Kč na dorovnání platového nárůstu pro soukromé a církevní školy 1 400 mil. Kč na větší dělení hodin v RgŠ (PHmax) 883 mil. Kč na podporu vysokých škol 1 009 mil. Kč na navýšení na reformu RgŠ pro nepedagogy (platy a pojistné) 400 mil. Kč na rozšíření provozu mateřských škol vč. překryvu 2,5 hodiny týdně Hlavní vlivy na rozpočet MŠMT na rok 2021 1 000 mil. Kč na podporu vysokých škol 210 mil. Kč na pokles výdajů výzkumu, vývoje a inovací

Aktuální stav přípravy změny financování RgŠ Zákon č. 167/2018 Sb. posunul účinnost změny financování o 1 rok, tj. na 1. ledna 2020 Rok 2019 – přechodový rok financování jako doposud (republikové a krajské normativy) doplněny 3 nové jednoroční rozvojové programy: od 1. 1. 2019: - RP na vyrovnávání mezikrajových rozdílů v odměňování pedagogů v MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ - RP pro MŠ (překryv a rozšíření provozu MŠ) od 1. 9. 2019: - RP pro ZŠ a SŠ na zohlednění náběhu PHmax

Nastavení parametrů RP vyrovnávání mezikrajových rozdílů od 1. 1. 2019 Cíl programu Zvýšení odměňování pedagogických pracovníků v MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ tak, aby byly eliminovány nedůvodné mezikrajové rozdíly v jejich odměňování Objem finančních prostředků cca 1 mld. Kč (platy vč. odvodů) Období RP Od 1. ledna do 31. prosince 2019 Zbývající objem v roce 2020 formou rozpisu rozpočtu

Nastavení parametrů RP vyrovnávání mezikrajových rozdílů od 1. 1. 2019 Základní parametry rozvojového programu vychází z analýzy dat v oblasti odměňování za rok 2017 (v době vyhlášení nebudou jiná data k dispozici) parametry budou stanoveny zvlášť pro MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ pracuje s nenárokovými složkami platu v kraji (tj. součet odměn a osobních příplatků) pro jednotlivé druhy škol a pro ŠD bude průměrná nenároková složka platu dorovnána na 2. nejvyšší dosaženou úroveň nenárokových složek platu v celé republice celkový objem prostředků pro kraj je pak stanoven na počet pedagogických pracovníků v jednotlivých druzích škol a ve ŠD