Hry a drily pro rozvoj baseballových dovedností R Hry a drily pro rozvoj baseballových dovedností R. Kania Tempo Titans Praha
Hry na zpracování míče – tenisové míče Krok sun krok – chytání a odhazování „chytací“ rukou – soutěžit se dá v počtu chycení za časový úsek (20 vteřin) nebo v rozsahu (posouváním kuželů)
Hráči si po rozcvičení jedním míčem přihrávají dva míče – soustředí se na transfer do „házecí“ ruky (soutěž v počtu za čas 20-30vt), nebo kdo zvládne rychleji určitý počet přihrávek.
„Rychlopalba“ použitím dvou míčů
Totéž se dvěma míči najednou – koordinace obou rukou
Odhod stejnou rukou, kterou je míč chycen
Vyhoď a chyť. Jakmile hráč A vyhodí míč do vzduchu, hráč B mu přihraje druhý míč, který A musí chytit a odhodit zpět a pak chytit první vyhozený míč. Výzva: Zvládnou si hráči přihrát 2x než chytí první míč?
Hráč chytá míč jednou rukou a na nohu
Žebříky Kombinace chytání a házení s agility drilem na žebřících – (není nutné lpět na úplném dodržování polí v žebříku)
Přihrávky odrazem o zem
Hráč A drží tenisový míč v upažení a nechá jej volným pádem dopadnout na zem. Hráč B startuje na pohyb míče a musí jej chytit po jednom odskoku
Hráč A prohodí míč mezi nohama hráče B Hráč A prohodí míč mezi nohama hráče B. Hráč B se dívá vpřed, jakmile spatří míč startuje pro něj a sbírá
Soutěž ve dvojicích
Hráč A hází tenisový míč o zeď, hráč B jej sbírá po odskoku a s obratem po srovnání nohou, podle toho, kam jej odraz míče „vynese“, odhazuje na metu nebo cíl
O zeď – dva nebo více hráčů hází míč do vyhrazeného prostoru na zdi další hráč musí míč čistě zpracovat a zasáhnout opět vymezený prostor. Velmi dobrá pomůcka pro tuto hru je malá trampolína
Hráči mají za úkol trefit cíl (obruč, malá trampolína apod Hráči mají za úkol trefit cíl (obruč, malá trampolína apod.) Za nezpracování míče či netrefení cíle následuje trest :-) (Dle uvážení trenéra.) Variantou je chytat míč na tři tenisové míče držené v „chytací“ ruce
Obíhačka Potřeby „crazy“ ball (stačí i šišatý baseballový míč), síť nebo něco čím se dá síť nahradit (lavičky, branky screen apod.) Hráč A hází spodním obloukem křížem míč přes síť a přebíhá na druhou stranu, hráč B musí míč čistě zpracovat po jednom dopadu na zem a přehazuje přes síť libovolně kam (nemusí křížem). A opět přebíhá na druhou stranu. Hráč C musí míč čistě zpracovat… Pravidla jsou stejná jako v ping-pongové obíhačce
Prohazování míče obručí – Pomůcky obruč a míče Prohazování míče obručí – Pomůcky obruč a míče. Hráči si prohazují míč obručí – kolikrát jsou schopni si přihrát?
Chytání badmintonových košíků Chytání badmintonových košíků. Vhodné od nejmenších hráčů Těžší varianta – odpalte 2 košíky vložené do sebe. Chytá buď jeden hráč (koordinace obou rukou), nebo dva hráči – (komunikace). Doporučení – odpalovat tenisovou raketou
Chytání pálky Každý hráč drží pálku (držadlem dolů) a na svůj smluvený signál se snaží zachytit pálku spoluhráče dřív, než spadne na zem. Soutěží se o nejdelší vzdálenost, na kterou jsou hráči schopni pálku úspěšně zachytit.
Brankovaná Pomůcky florbalové nebo měkké míče a kužely (cokoliv čím vyznačíme branku- výborná je turtle cage – převozná klec). Hráč A (nebo družstvo A odpaluje stativu a snaží se prostřelit ostatní hráč v brance. Střídání po 3- 5 odpalech. Pokud se hraje na družstva s klecí, pak je jen jeden „brankář“ a ostatní chytají za klecí (viz další obrázek). Pokud „nebrankáři“ chytí míč přímo ze vzduchu, ztrácí pálkař své další pokusy (nebo obrana získá bod, u mladších, aby jim nebylo líto, že už dál neodpalují). Po té, kdy se vystřídají všichni pálkaři v družstvu, jde druhý tým na „dohrávku“
Gól Míč je chycen přímo v letu - Aut hráč ztrácí další pokusy Obrana získává bod Odpal o zem mimo branku, Pálkař pokračuje ve svém snažení
Odpalování po slepu Hráč si na stativu naměří míč a pak při nápřahu zavře oči. Snaží se zasáhnout nejen míč, ale i cíl. Dril na soustředění a vizualizaci
Odpalování na cíl: Pomůcky stativ, míče obruč (jakákoliv) Odpalování na cíl: Pomůcky stativ, míče obruč (jakákoliv). Hráč se ze stativu snaží co možná nejvíckrát zasáhnout obruč. Střídání po 5 odpalech.
Varianta 2: bod za trefení zábrany, 5 bodů velká obruč, 10 bodů malá obruč.
Varianta pro tvrďáky – poražený (kdo trefil méně krát) musí vydržet ve stoji zády k odpalujícímu 5 odpalů tenisovým míčkem z tossu - (odpaluje se přes celý tunel).
Pro nejmenší – odpalují na nafouknutý balónek Pro nejmenší – odpalují na nafouknutý balónek. Do balónku je dobré napustit trochu vody, aby lépe držel a dřív prasknul.
Nadhoz na cíl – soutěž dvojic (n-tic) Nadhoz na cíl – soutěž dvojic (n-tic). Pro pokročilejší je možné soutěžit i v různých druzích nadhozů či sekvencí.
4 kužely, 6 míčů – soutěž pro 4 hráče Cílem je umístit š míče ke svému kuželu. Hráč může nést pouze jeden míč, může „krást“ míč soupeři od jeho kužele, ale nesmí bránit míč u svého kuželu.
4 kužely, 6 míčů – soutěž pro 4 hráče
SuperCup Challange Vhodné pro menší tělocvičny – využívá volejbalové hřiště. Zvládnete naznačený sled přihrávek pod 15 sekund? (5 hráčů) První přihrávka A hází po dlouhé straně volejbalového hřiště na B Druhá jde po úhlopříčce B na dvojici hráčů C , následuje toss (třetí přihrávka) na D Čtvrtá přihrávka D opět po dlouhé straně na E Pátá úhlopříčně zpět do výchozího bodu E na A (konec prvního 1. kola) Šestá přihrávka úhlopříčně, A zpět na E Sedmá E po dlouhé straně na D Osmá toss D na C Devátá C na B Desátá (poslední) B na A. Viz další slajd
SuperCup Challange Vhodné pro menší tělocvičny – využívá volejbalové hřiště. Zvládnete naznačený sled přihrávek (viz předchozí slajd) pod 15 sekund? B A E D C
Titans SuperCup Challange
Propal soupeře (Stan Luketich) 2 stativy ,mezi nimi screen (bezpečnost), 4 družstva o 3 až 4 hráčích Útočící hráči mají každý 5 odpalů ze stativu mohou se pohybovat vpřed a vzad (nesmí se natáčet!!) . Úkolem je, aby se míč dotknul trávy ve vnějším poli ve vyhrazeném hřišti (bod). Hráči vnitřního pole musí startovat z postavení za kužely, ale se švihem mohou vyběhnout. Po ukončené sérii si týmy vymění úlohy.
„Vorvávačka“ Pálkař odpálí míč ze stativu (z tossu nadhazuje spoluhráč) a běží po metách (max 2 kola) Nutné mít HELMU Každá „šlápnutá meta je bod Obrana začíná z postavení na trávě a po odpalu se přesune na mety a snaží se přihrávkami předhonit běžce, aby jej zastavili. První přihrávka jde před běžce a pak od domácí mety Po jednom kole se mění úlohy.
„Vorvávačka“