Doc. Dr. Ing. Tomáš Brandejský

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy smyslového vnímání
Advertisements

Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Elektrotechnika Automatizační technika
Smyslová ústrojí Funkce:
Snímače síly a zrychlení
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VESTIBULÁRNÍ SYSTÉM.
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Nervová soustava- receptory
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2010/
Snímače (senzory).
Pasivní (parametrické) snímače
Elektrotechnika Automatizační technika
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Čidla receptory.
Čití Fyziologický pochod, při kterém vznikají počitky, vyvolané působením podnětů na smyslové orgány, receptory.
Elektrotechnika Automatizační technika
Nervová soustava a smyslové orgány
Snímače neelektrických veličin
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Bloková schemata tří základních podsystémů informačního systému mozku.
Orientace robotického systému v pracovním prostoru pomocí optických senzorů. Autor práce: Tomáš Baďura Vedoucí práce: Dr. Ing. Radovan Kukla.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Snímače.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Pasivní (parametrické) snímače
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2010/
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Struktura měřícího řetězce
Smyslové vnímání Sluch
MECHANORECEPTORY 2. února 2013 VY_32_INOVACE_110202
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Experimentální metoda oboru – SNÍMAČE 1/36 Snímače pro měření technických veličin ve strojírenství © Zdeněk Folta - verze
Experimentální metody oboru – SNÍMAČE S TENZOMETRY 1/31 SNÍMAČE S TENZOMETRY © Zdeněk Folta - verze
SNÍMAČE A AKČNÍ ČLENY - senzory polohy, rychlosti a zrychlení - FD ČVUT PRAHA Y1SC.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Optické spojovací členy
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
MĚŘENÍ VIBRACÍ NA TRUBKOVÉM SVAZKU, ZPRACOVÁNÍ A UCHOVÁVÁNÍ DAT
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
SNÍMAČE A AKČNÍ ČLENY - senzory aerodynamických a hydrodynamických veličin - FD ČVUT PRAHA Y1SC.
VY_32_INOVACE_ Optické snímače
Prezentace – výklad učiva
Vstupní senzory 1 Vypracoval: Ing. Jaroslav Chlubný
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tenzometry Tenzometr je pasivní elektrotechnická součástka používaná k nepřímému měření deformace součásti, způsobené mechanickým napětím Fyzikální podstatou.
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Věcné učení VY_32_INOVACE_10_11_smysly člověka (chuť)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Doc. Dr. Ing. Tomáš Brandejský Čidla ROBOTů Doc. Dr. Ing. Tomáš Brandejský FD ČVUT, k614, k620, LAI k302 brandejsky@fd.cvut.cz

Schema řízení robota

Parametry průmyslových robotů v roce 90

Člověk a jeho smysly Zrak Sluch Vnímání polohy a zrychlení Hmat Chuť Čich

Zrak

Zrak

Zrak

Zrak Okohybný systém Vlnové frekvence Citlivost a rozlišovací schopnost ČB a Barevná

Sluch

Sluch

Poloha a zrychlení – střední ucho 3 polokruhové kanálky Umístěné ve 3 na sebe kolmých rovinách

Hmat atd

Hmat atd

Čidla světelného záření

Čidla světelného záření fotorezistory

Čidla světelného záření fotodiody

Čidla světelného záření CCD

Čidla světelného záření Čidla infračerveného záření Optické systémy Vlivy prostředí Optoelektronická a Světlovodná čidla Deformace Posunutí Tlaku Teploty

Fluidiková Čidla Čidla infračerveného záření Optické systémy Vlivy prostředí Optoelektronická a Světlovodná čidla Deformace Posunutí Tlaku Teploty

Čidla polohy Inkrementální Absolutní Kontaktní a bezkontaktní Odporová Indukčnostní (polohové transformátory – selsyny) Kapacitní

Čidla polohy - ultrazvuková

Čidla rychlosti Ostředivá Rezonanční Magnetická Čidla zrychlení

Čidla síly Deformační členy Odporová – tenzometr piezodiody piezoelektrická

Čidla tlaku Membrány kapalinová Deformační Odporová Tepelná ….

Čidla ostatní Kroutícího momentu Průtoku ….