SVĚTLUŠKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co vidíme na obloze?.
Advertisements

VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Energie.
Fyzika Zdroje světla.
Proč hvězdy svítí ? Michaela Kožinová 2006/2007 IX.B.
Přírodní společenstvo řeky
ROHÁČ OBECNÝ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:. Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:
Zoologická zahrada Východ ZOO.
ZÁSTUPCI HMYZU.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o vodě AutorIng. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe důležitost vody pro.
Střechatky (megaloptera)
O čem vám povím Počátky výzkumu Co je to bioluminiscence Její podstata
Výživa a potraviny Metabolismus člověka Obrázek:
Světlo.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Chrostíci Andrea Vopálenská.
POŠVATKY (Plecoptera)
Princip, jednotlivé fáze
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pří_082_Rozmanitost přírody_Noční motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
úkoly Pracovní list Pozorování pelooček (buchanek) + 1nákres
Motýli Barbora Žáková
FY_088_ Světelné jevy_Světelné zdroje
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Bioenergetika Pro fungování buněčného metabolismu nutný stálý přísun energie Získávání, přenos, skladování, využití energie Na co se energie spotřebovává.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
Žárovka Tepelný zdroj Zdrojem světla je wolframový drát, který má veliký odpor a vysokou teplotu tání (3200 °C) Při přivedení el. proudu se drát zahřeje.
Růst populace Základní modely.
Řád: Hmyzožravci Protáhlá lebka Velký počet ostrých zubů
Světlo - - veličiny, jednotky
TRAVNATÉ PLÁNĚ.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Šupinušky (Zygentoma)
Nové barvy v mikroskopických preparátech
svižníkovití nápadná kusadla a oči hlava širší než hruď svižník polní
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
ZDROJE SVĚTLA.
Zdroje světla.
LUMINISCENCE světélkující svítilka třpytivá (Noctiluca scintillans)
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem žab Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
SVĚTELNÁ ENERGIE. Vznik světelné energie Jaderná energie ve Slunci se mění na světelnou energii, tu zachytí solární panely, ze kterých vychází elektrická.
Zdroje světla Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_133_Škodlivý hmyz TÉMA: Živá.
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Kde například mohou žít bezobratlí v lese?
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Kde například mohou žít bezobratlí v lese?
Název materiálu: HÁDANKY- POZNÁŠ ORGANISMY?
AUTOR: Mgr. HANA DVOŘÁČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_45_ZDROJE SVĚTLA
BROUCI.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Kde například mohou žít bezobratlí v lese?
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
MRAVENEC LESNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ROHÁČ OBECNÝ Největší brouk Evropy Žije v dutinách starých stromů a v mrtvých pařezech v lesích a hájích. U nás se vyskytuje na Jižní Moravě.
DÝCHÁNÍ = RESPIRACE.
Transkript prezentace:

SVĚTLUŠKY

Světlušky jsou aktivní v noci. Samci létají se slabým svícením a hledají si samičky, které leží v trávě a svítí velmi výrazně. Larvy žijí na zemi a živí se slimáky. I ony mohou slabě svítit. Po pátém svlečení se zakuklí. Z kukly se vylíhne dospělý jedinec Světlušky svítí díky bioluminiscenci. Je to následek chemických reakcí v živých buňkách a tkáních – tyto procesy se nazývají chemoluminiscence. Při jednom z těchto procesů se luciferin odbourává enzymem luciferázou, energie při tom uvolněná je vyzářena ve formě světla. Proces neprodukuje žádné teplo, a proto je velmi efektivní - 90% vložené energie je přeměněné na světelnou energii. To je o mnoho víc než u žárovky, u které se většina energie ztratí ve formě tepla.

KONEC