Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TVARY I. VY_32_INOVACE_5C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
LEDEN VY_32_INOVACE_4A_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Povolání II. VY_32_INOVACE_3A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Číslo 2 VY_32_INOVACE_1A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Numerace do 100 I. VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Popis domu VY_32_INOVACE_2B_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
U lékaře VY_32_INOVACE_1B_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Drahé kovy VY_32_INOVACE_1A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Náš byt I. VY_32_INOVACE_3A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sloveso can VY_32_INOVACE_2B_12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
Hláska H, h VY_32_INOVACE_5B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kostel VY_32_INOVACE_1B_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slované VY_32_INOVACE_3C_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jak dělá? VY_32_INOVACE_5B_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Sčítání a odčítání bez přechodu přes základ v oboru do sta VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 08 Anotace Vyvozování sčítání desítek i jednotek na mincích, budování konkrétní představy o hodnotě. Nácvik porozumění pojmu kus x částka, hodnota mince. Levá část stránky představuje názorné rozdělení počtu na desítky a jednotky, je zde znázorněn součet či rozklad. Používání pojmu peníze: koruny, dolary, domácí a zahraniční platidla. Žáci si přepočítáním mohou vyvodit správný výsledek pro řešení příkladů. Kliknutím na terče s nabídnutým řešením odkrývají zamračené nebo usmívající se hodnotící symboly. Pro zvolení součtu při přičítání k násobkům desítek je dobré správně rozlišovat desítky a jednotky. Např. 56 x 65. Dramatický prvek při řešení slovní úlohy – hra na obchod, prodavači a zákazníci. Hra s platidly. Rozvoj komunikačních dovedností, pravidla slušného chování. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Z. Kubešová Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, MP Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Matematika a její aplikace Matematika Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Druh interaktivity Využití interaktivní tabule a práce s PC Cílová skupina  Žák - s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická Typická věková skupina 9 – 11 let/ 4. ročník

Vyvozování sčítání desítek Sčítání jednotek Sčítání desítek 10 Kč 1 + 1 = 2 1 + 2 = 3 1 + 9 = 10 10 + 10 = 20 10 + 20 = 30 10 + 90 = 100 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč

Sčítání desítek Znázornění součtu Sčítejte, označte součet 20 + 30 = 40 + 60 = 80 + 20 = 30 + 40 = 90 + 10 = 50 60 70 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 60 90 100 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 60 80 100 10 Kč 10 Kč 70 10 80 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 90 100 80 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč

Procvičování sčítání 30 + 70 = 20 + 80 = 90 + 10 = 60 + 40 = 50 + 50 = 10 + 90 = 80 + 20 = 70 + 30 = 40 + 60 = 100 + 0 = 90 100 40 50 + 6 = 70 + 8 = 60 + 1 = 40 + 3 = 90 + 7 = 10 + 9 = 30 + 4 = 80 + 2 = 20 + 5 = 5 + 70 = 56 65 50 20 60 100 98 78 87 100 90 80 61 59 16 20 40 100 34 14 43 30 50 100 79 97 93 100 90 10 29 19 9 60 100 80 34 36 43 100 40 70 28 82 78 20 100 40 15 52 25 100 10 75 65 57

Vyvozování odčítání desítek Znázornění rozdílu Odčítejte, označte rozdíl 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 50 – 30 = 70 – 40 = 100 – 60 = 90 – 70 = 80 – 10 = 20 50 80 40 30 60 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 80 70 40 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 30 20 10 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 70 60 50

Odčítání desítek, odčítání jednotek Znázornění rozdílu Odčítej a označ rozdíl 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 90 – 30 = 9 - 3 = 100 – 80 = 10 - 8 = 60 – 50 = 6 - 5 = 100 – 10 = 10 - 1 = 80 – 60 = 8 - 6 = 80 70 60 6 7 8 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 80 50 20 5 2 8 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 20 30 20 30 1 80 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 70 90 8 7 9 40 20 30 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 10 $ 2 14 3

Procvičování odčítání 100 – 20 = 100 – 40 = 100 – 10 = 100 – 50 = 100 – 80 = 100 – 30 = 100 – 90 = 100 – 70 = 100 – 60 = 60 57 – 50 = 18 – 10 = 81 – 40 = 39 – 20 = 74 – 60 = 26 – 20 = 45 – 30 = 62 – 40 = 93 – 80 = 100 – 1 = 20 80 7 70 50 80 60 40 28 8 2 90 50 20 14 48 41 10 50 30 19 29 59 60 80 20 14 46 24 70 40 90 62 6 16 10 90 20 35 53 15 50 40 30 24 26 22 50 40 60 13 83 38 20 30 40 10 99 110

Ondřej si koupil sešity za 60,- Kč. Andrea si nakoupila pastelky za 80,- Kč. Ondřej i Andrea platili stokorunou. Porovnání: 80 > 60 o 20 < 80 o 20 Andrea utratila o 20 korun více než Ondřej. Ondřej zaplatil o 20 korun méně než Andrea. O kolik více utratila Andrea než Ondřej? O kolik méně zaplatil Ondřej než Andrea? Kolik korun vrátil prodavač Ondřejovi? Kolik korun vrátila prodavačka Andrejce? Znázornění rozdílu a výpočet 100 Kč – 60 Kč = 40 Kč. 100 Kč – 80 Kč = 20 Kč. 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 60 20 40 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 60 40 20 20 40 60 20 40 60 ? ? 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč 10 Kč Prodavač vrátil Ondřejovi 40,-Kč. Prodavačka vrátila Andrejce 20,- Kč. ? ?

Zdroje http://office.microsoft.com/klipart