Jak postupujeme při měření délky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
MĚŘENÍ OBJEMU.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hádej obrázek – měřidla délky
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření fyzikální veličiny
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
Objem LC.
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
Měření fyzikálních veličin
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měříme délku s různou přesností
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu pomocí odměrného válce
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Elektrické měřící přístroje
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MĚŘENÍ OBJEMU.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Transkript prezentace:

Jak postupujeme při měření délky zvolíme vhodné měřidlo zjistíme v jakých jednotkách je sestrojena stupnice měřidla jaká je délka nejmenšího dílku stupnice jaký je měřicí rozsah stupnice (do kolika měří měřidlo) - přiložíme měřidlo nulou na začátek měřeného úseku tělesa měřidlo přikládáme těsně podél tělesa při čtení se na stupnici díváme kolmo a zaokrouhlujeme - zapisujeme: d = 4,8 cm (značka délky je d) značka délky značka jednotky délky

Jak určit měřenou veličinu co nejpřesněji? - změříme veličinu vícekrát - vyloučíme zjevné omyly = hrubé chyby určíme aritmetický průměr: máme za úkol změřit délku třídy, změříme ji např. třikrát s těmito výsledky: 14 m, 14,2 m, 14,1 m. Vypočítáme aritmetický průměr: Aritmetický průměr ze tří hodnot

Jaké mohou být chyby měření? Chyby měřeného tělesa Chyby způsobené měřidlem Chyby způsobené člověkem

Jaké mohou být chyby měření? Chyby měřeného tělesa učebna nemusí být přesně pravoúhlá

Jaké mohou být chyby měření? Chyby způsobené měřidlem pásmo není úplně přesné pásmo se může časem vytáhnout apod.

Jaké mohou být chyby měření? Chyby způsobené člověkem pásmo nebylo přiloženo přesně nulou ke stěně nebylo v dotyku s podlahou po celé délce při čtení se mohl žák splést,…

Otázky Jak se nazývá základní jednotka délky? Co zjistíš na délkovém měřidle dříve, než začneš měřit? Jaké zvolíš délkové měřidlo, když budeš chtít změřit: rozměry okenní tabule, délku chodby, tloušťku desky stolu, obvod svého pasu, výšku dveří? Při měření zavařovacího víčka byl 10krát změřen jeho průměr: a) Jak vypočteš z naměřených údajů hodnotu, která se nejvíce přibližuje skutečnému průměru víčka? b) Jak se nazývá vypočtená hodnota?

Použité obrázky – autor. Použité kliparty – z kolekce PowerPointu 2003.