A4M39PSY Psychologie v návrhu UI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
Charakteristika řízení
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Možnosti poradenské práce pro studenty VŠ s dyslexií Lenka Krejčová CENTRUM ® PRAHA - CZECH REPUBLIC.
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Program PRVOUK Škola a učitelská profese v kontextu rostoucích nároků na vzdělávání oblast Filologie a jejich didaktiky Martina ŠMEJKALOVÁ Katedra českého.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Seminář HCI, ÚISK FF UK, HCI v kontextu kognitivní vědy.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
dotazníkové šetření na vysokých školách
Prototypování, testování prototypů Lenka Němečková Komunikace člověk-počítač KISK FF MUNI
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Co se děje za zavřenými dveřmi? Komunikace ve školní třídě
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Kybernetika Jakub Ježek 3IT.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE složitý multifaktoriální problém
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
prof. Iva Stuchlíková, CSc.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Postavení pedagogiky mezi vědami
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
ASEBS, 4. sem..  Didaktická technika v sebeobraně  Přednáška a cvičení ▪ Ochranné pomůcky ▪ Cvičné zbraně  Projekt profesní sebeobrany  Projekt, jeho.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Co je kognitivní psychologie?
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 4. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY A PRINCIPY PRÁCE SE ZMĚNOU A ZÁTĚŽÍ V NÁROČNÝCH KOMUNIKAČNÍCH.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 5. SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÝ VÝCVIK KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ S VYUŽITÍM TRANSAKČNÍ ANALÝZY.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Technické znalectví a pojišťovnictví
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Fakulta zdravotnických studií
Mgr. Tereza Brumovská, M.Sc.
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Projekt BOZP Výsledky první části České vysoké učení technické
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
VIKMA05 Organizace znalostí
Úvod do psychologie
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
Polytechnické vzdělávání v praxi
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
A4M39PSY Psychologie aplikovaná v HCI
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

A4M39PSY Psychologie v návrhu UI Garant a autor: JAKUB FRANC Prezentuje: ZDENĚK MÍKOVEC

A4M39PSY - Psychologie v návrhu UI 1/4 1. semestr, 2p+2c, záp+zk, 6 kreditů, garant Jakub Franc Co předmět dá studentům přehled o poznatcích psychologie aplikovatelných při návrhu UI schopnost navrhovat uživatelské rozhraní s ohledem na psychologické charakteristiky uživatele schopnost využívat aplikovaných výzkumných metod pro identifikaci uživatelských potřeb Materiály Ware C. Visual Thinking for Design, Morgan Kaufmann, 2008 Kuniavski M. Observing the User Experience, Morgan Kaufmann, 2003 Sternberg R. Kognitivní psychologie, Portál, 2002 Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Osnova přednášek 2/4 Využití psychologie v rámci HCI (mezioborový přístup, kognitivní věda, příklady z praxe) Uživatelský výzkum (základní principy sběru uživatelských dat, výzkumné strategie) Uživatelský výzkum (metody sběru uživatelských dat a jejich interpretace) Uživatelský výzkum (techniky sběru uživatelských dat, neverbální komunikace, moderování testování) Reprezentace uživatelských dat (techniky modelování uživatele, využití persón v praxi) Úvod do kognitivní psychologie a její dílčí témata (paměťové procesy, pozornost, CLT - teorie kognitivní zátěže) Dílčí témata kognitivní psychologie (koncept "flow", kognitivní styly, mentální reprezentace) Orientace v prostoru (kognitivní mapy, teorie prostorového vnímání) Vizuální vnímání (základní principy, fyziologie vnímání, propojení s ostatními psychickými procesy) Vizuální vnímání (konekcionistický přístup, Gestalt zákony, selektivita vnímání) Vyšší psychické procesy (učení, myšlení, řeč, jazyk) Afektivní procesy a estetika Ergonomie, stres Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Osnova cvičení 3/4 Příprava výzkumných témat Příprava výzkumného projektu pro práci ve cvičení Nácvik dotazníkového šetření Nácvik rozhovorů Intenzivní nácvik psychologických dovedností (práce se stresem, rozvíjení empatie, rozvoj komunikačních dovedností) Intenzivní nácvik ... Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Informace o garantovi 4/4 Jakub Franc, Mgr. doktorské studium na kat. psychologie FF UK dokončena teoretická část Výuka podílí se na přednáškách: TUR, NUR Praxe 6 let praxe v oblasti aplikovaného výzkumu HCI mezinárodní prostředí absolvent pětiletého výcviku v dynamické psychoterapii Výzkumné aktivity orientace a navigace nevidomých v interiérech (NaviTerier) spolupráce na grantech ČVUT (EC FP6-FP7) i2home, AEGIS Volitelné předměty DCGI v OI