Konference trenérů Praha, 12. května 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace.
KREVNÍ OBĚH Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Grafické programy - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Beach volleyball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Téma 11: Finanční plánování

MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zvuky hudebních nástrojů
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Klíčová témata projektu
Na návštěvě u včelaře.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Včela medonosná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Využití softwaru při tréninku a hodnocení sportovních aktivit
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Malujeme vodovkami vnímání.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Hudební nástroje vnímání.
Diagnostika dítěte předškolního věku
NERVOVÁ SOUSTAVA I Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Konference trenérů Praha, 12. května 2018 Marek Vokáč

Metodické souvislosti témat výuky Začátečník Pravidla Základní maty Hodnota figur Proměna pěšce Vnímání dění na šachovnici Šach Napadení Hrozba

Vnímání dění na šachovnici – fáze 2 Základní kombinační motivy vysvětlení Základy pěšcových koncovek Dvojí úder Dáma proti pěšci Vazba Čtverec pěšce Proměna pěšce Pat Kritická pole pěšce Opozice králů Propočet variant Nutnost brát v úvahu možnosti soupeře

Základní kombinační motivy aplikace Přilákání Odlákání Likvidace obrany Přetížená figura Mezitah/Mezišach Překrytí Obrácená vazba atd. Základy pěšcových koncovek – level 2 Manévry králů Práce s pěšci Nevýhoda tahu Rezervní tempo atd. podle Dvoreckého

Základy zahájení partie Smysl a cíle zahájení partie Vývin figur Obsazení centra Ukrytí krále Aktivita figur Čas = rychlost Prostor pro další hru Nevytvářet zbytečné slabiny Převaha v počtu = síla Boj o iniciativu Miniaturní partie Gambity

Čtení složitých kombinačních pozicí Inventura všech taktických motivů Souhra figur Převaha v síle na klíčovém úseku Rychlost přísunu posil = prostor a čas Nekryté figury, vidličky, vazby, mezitahy, slabá pole, volné sloupce a diagonály atd. atd. Syntéza = kombinační fantazie

Hodnocení pozice Postavení králů Materiál Pěšcová struktura Souhra figur Hrozby Slabá pole a body Volné sloupce a diagonály Kontrola centra Plán další hry

Metodika tréninku šachu Trenér šachu Pedagog Metodika tréninku šachu Propočet variant Plán hry Složité pěšcové koncovky Věžové koncovky Útoky na krále Vícetahové kombinace Motivy útoku na krále Základní motivy pěšcových koncovek Vývin Čas Prostor Pravidla šachu Základni taktické motivy Jednoduché maty a koncovky Základy zahájení partie