Pozornost a paměť, představivost Ot.č.20
pozornost Schopnost zaměřovat vnímání, soustředění se Druhy: záměrná a bezděčná Záměrná: soustředím se na to, co pozoruji, poslouchám, poznávám. Dělám Bezděčná: vzbuzená neobvyklostí, intenzitou Vlastnosti: doba, přenos, rozsah Dítě předšk. Věku se vydrží soustředit do 10 minut, 1.třída 20 minut
Poruchy pozornosti ADD porucha pozornosti ADHD porucha pozornosti s hyperaktivitou Projevy: neschopnost zaměřit pozornost, rušivě působí podněty i zcela malé intenzity, které zdraví člověk dokáže „nevnímat“ Hyperaktivita – motorický neklid, impulsivita
paměť Proces umožňující zkušenost, nezbytná podmínka učení Proces uchování a znovuvybavení informací Druhy: záměrnáxbezděčná; krátkodobá x dlouhodobá (opakování, logika, asociace) U dětí: krátkodobé zapamatování, rozvoj paměti dlouhodobé
představivost Založena na paměti Vybavování si toho, co jsme vnímali Zjednodušené, méně detailů, zobecněné U dětí eidetické představy – shodné s realitou