Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Užití goniometrických funkcí
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  Mgr. Lenka Hanušová Název: VY_32_INOVACE_1844_POVRCH_A_OBJEM_HRANOLU Téma:  Řešení úloh na objem a povrch hranolů Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21. 2975

ANOTACE Prezentace je určena žákům 7. tříd, přechody snímků v prezentaci jsou kliknutím myši. Je zaměřena na procvičení úloh na výpočet objemu a povrchu hranolů.

Datum vytvoření: 14. 5. 2013 Klíčová slova: hranol, objem hranolu, povrch hranolu, obsah podstavy, obsah pláště

- VÝPOČET POVRCHU A OBJEMU HRANOLY - VÝPOČET POVRCHU A OBJEMU

HRANOLY KOLEM NÁS

POVRCH HRANOLU síť hranolu povrch hranolu: S = 2.Sp + Spl Sp Spl Sp ….. obsah podstavy Spl …. obsah pláště povrch hranolu: S = 2.Sp + Spl Sp

OBJEM HRANOLU V = Sp . v podstava  trojúhelník, čtyřúhelník, pětiúhelník, …. S = 𝑎.𝑣 2 S = a. a S = a. b S = a . va

1. úloha Vypočítejte povrch a objem hranolu s výškou v = 6 cm a podstavou tvaru pravoúhlého lichoběžníku se základnami c = 5 cm, a = 2 cm, ramenem b = 4 cm (které je k oběma základnám kolmé) a ramenem d = 5 cm.

Řešení: Sp = 𝑎+𝑐 . 𝑤 2 Sp = 2+5 . 4 2 Sp = 7 .2 Sp = 14 cm2 c = 5 cm Sp = 2+5 . 4 2 Sp = 7 .2 Sp = 14 cm2 Spl = (a+b+c+d).v Spl = (2+4+5+5).6 Spl = 16.6 Spl = 96 cm2 Sp d = 5 cm b = 4 cm a= 2 cm Spl v = 6 cm c d a b Sp

povrch: S = 2. Sp + Spl S = 2 . 14 + 96 S = 28 + 96 S = 124 cm2 Povrch hranolu se rovná 124 cm2. objem: V = Sp . v V = 14 . 6 V = 96 cm3 Objem hranolu se rovná 96 cm3.

2. úloha Vypočítejte povrch a objem hranolu s tělesovou výškou v = 10 cm a s podstavou ve tvaru kosodélníku se stranami a = 5,8 cm, b = 3 cm a vzdáleností dvou jeho delších stran w = 2,4 cm.

Řešení: Sp = a.va va = w Sp = 5,8 . 2,4 Sp = 13,92 cm2 Spl = 2.(5,8 +3).10 Spl = 17,6.10 Spl = 176 cm2 povrch: S = 2 . 13,92 + 176 S = 27,84 + 176 S = 203,84 cm2 Povrch hranolu se rovná 203,84 cm2.

objem: V = Sp . v V = 13,92 . 10 V = 139,2 cm3 Objem hranolu se rovná 139,2 cm3.

3. úloha Železobetonový pilíř má tvar pravidelného čtyřbokého hranolu. Hrana jeho podstavy má délku 0,75 m. Výška pilíře se rovná dvojnásobku obvodu jeho podstavy. Vypočítejte: objem pilíře hmotnost pilíře, víte-li, že 1 m3 železobetonu má hmotnost 2,2 tuny.

Řešení: 1 m3 ….. 2,2 t a) V = Sp . v 3,375 m3 ….. x V = a. a. v a=0,75m a=0,75m a) V = Sp . v V = a. a. v V = 0,75 . 0,75. 6 V = 0,5625 .6 V = 3,375 m3 1 m3 ….. 2,2 t 3,375 m3 ….. x x = 3,375 .2,2 x = 7,425 t Objem pilíře je 3,375 m3 a hmotnost je 7,425 tun.

POUŽITÉ ZDROJE Program Microsoft Office 2010,Klipart