Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: 20.1.2012 Název: VY_32_INOVACE_14_DĚJEPIS Téma: Pravěk a starověk – Řecko-opakování Ročník: 6.-7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979
Řecko - opakování 1. Spoj výrazy, které k sobě patří: nejvyšší bůh alfabeta filozofie veselohra olympijské hry Zeus amfiteátr Aristotelés písmo Olympos
2. Vytvoř správné dvojice: Zeus Poseidón Afrodita Palas Athéna Hádés Bohyně moudrosti Bohyně krásy a lásky Bůh podsvětí Bůh moře Vládce všech bohů
3. Doplň slovo: nejvyšší archon. ………………………………… 3. Doplň slovo: nejvyšší archon .………………………………….. spartský král …………………………………... stát na Peloponésu………………………………….. vláda lidu ………………………………….. řecký básník …………………………………..
4. Pojmenuj oblasti, které Řekové osídlili během tzv. velké kolonizace 4. Pojmenuj oblasti, které Řekové osídlili během tzv. velké kolonizace. Které státy zde nyní leží?
Řešení 1. Spoj výrazy, které k sobě patří: nejvyšší bůh alfabeta filozofie veselohra olympijské hry Zeus amfiteátr Aristotelés písmo Olympos
2. Vytvoř správné dvojice: Zeus Poseidón Afrodita Palas Athéna Hádés Bohyně krásy a lásky Bůh moře Bohyně moudrosti Vládce všech bohů Bůh posvětí
3. Doplň slovo: nejvyšší archon SOLÓN spartský král LEÓNIDAS stát na Peloponésu SPARTA vláda lidu DEMOKRACIE řecký básník HOMÉR
4. Pojmenuj oblasti, které Řekové osídlili během tzv. velké kolonizace 4. Pojmenuj oblasti, které Řekové osídlili během tzv. velké kolonizace. Které státy zde nyní leží? Jižní Itálie, Sicílie, pobřeží Černého moře, jižní pobřeží Francie a Španělska Dnešní státy: Itálie, Francie, Španělsko, Albánie, Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Rusko
Zdroj: Vlastní tvorba Citace: Pracovní sešit: Dějiny pravěku a starověkého Orientu, Dějiny starověkého Řecka a Říma. Praha: Vydavatelství a nakladatelství Práce,s.r.o., 1997. ISBN 80-208-0410-2. Anotace: Žáci si zopakují dějiny starověkého Řecka.