Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST).
Advertisements

POUŠŤ Vyprahlá krajina.
Registrační číslo projektu:
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Veronika Rozehnalová a Kristýna Kořínková
POUŠTĚ.
PODNEBNÉ PÁSY.
AFRIKA – rostliny a živočichové
vytvořený v projektu OP VK
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Planeta Země – Pouště a polopouště
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Registrační číslo projektu
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Pouště a polopouště.
Zemědělství – živočišná výroba
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
Poušť.
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
POUŠTĚ.
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Jméno autoraZdeněk Bártl název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Biosféra.
Tropický pás savana a poušť
Počítačová prezentace
JAK SE JMENUJE ZVÍŘE NA OBRÁZKU?
NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA. NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA.
TROPICKÝ PÁS Pouště 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_17 ŠkolaZákladní škola T.G. Masaryka Komárov, okres Beroun Jméno autoraMgr. Borovský Štefan Datum vytvoření
Pouště test k filmu. Poušť Gobi se nachází a) v Chille. b) v Mongolsku. c) v USA. 1.
POUŠTĚ Vítek Urban leden 2005 prima. Pouště jsou velmi suché oblasti v tropech, subtropech a v mírném pásu. Nerostou zde žádné rostliny. Povrch pouští.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_13_Činnost větru
POUŠTĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-15.
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Šablona III/2 Polární pustiny
Jméno autora výukového materiálu
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Přírodní poměry Afriky
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Mgr. Lenka Nováková -1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_09_SAVANY-Z
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
Pouště a polopouště.
Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše.
Šablona III/2 Subtropická vegetace
Transkript prezentace:

Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z Šablona III/2 Pouště Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z

Co to jsou pouště? - rozlehlé suché oblasti - je zde absolutní nedostatek vody - jsou pokryté pískem, kamením, štěrkem nebo hlínou, vítr materiál (písek)přemísťuje = přesypy(duny) - jsou obklopeny polopouštěmi - zabírají více než ¼ souší - jsou na obou polokoulích, dva pásy vznikly působením suchých větrů - jejich rozloha se neustále zvětšuje

Pouště ve světadílech Afrika Sahara – největší poušť na světě Namib Kalahari Austrálie Tanami Velká Viktoriina 75% celého území světadílu Velká písečná Gibsonova Asie Gobi Taklamakan Karakum Evropa ? Kyzylkum Rub-al-Chálí S. Amerika Mohavská Sonorská J. Amerika Atacama

Živočichové - chudé - velbloud - fenek - pouštní liška - lumík - pouštní zmije - štír Zvířata jsou přizpůsobena životu na poušti - velké uši, tvrdá kůže, schopnost zadržovat vodu, mají hluboké nory, vylézají v noci

Rostlinstvo a obyvatelstvo - chudé - díky nedostatku vody uzpůsobeny životu – dlouhé kořeny, silná pokožka, schopnost zadržovat vodu, voskový povlak listů - kaktusy - neprší tu i desítky let, pokud zaprší – poušť rozkvete - OÁZY - místa života, zdroje vody - studny, rostou zde palmy, pěstuje se obilí a datle, pastevectví koz a velbloudů Nomádi – původní obyvatelé pouště, kočovníci (?), putují v karavanách(?), živí se velbloudím masem a mlékem, sýrem, prodávají kůže, vlnu a zvířata Nomádi na okraji pouště chovají ovce a kozy – tkaní koberců (Tuaregové)

Jak to na poušti vypadá a proč? - nad pouštěmi je po celý rok pás bezoblačnosti - sluneční paprsky – kolmé - teplota ve dne stoupne až na 60°, v noci klesá k nule PROČ? - množství srážek nepatrné a nepravidelné - vodní toky – vzácné – VÁDÍ - velký význam má vítr – pouštní bouře

Zdroj obrázků: http://www. zapzap. it/zapzap. it/immagini/tuareg Zdroj obrázků: http://www.zapzap.it/zapzap.it/immagini/tuareg.jpg Microsoft Office 2010 - klipart