Didaktika přírodopisu 2 1. seminář

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Kraje České republiky Porovnání krajů České republiky dle ekonomických údajů a údajů o obyvatelstvu Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
1 Virtuální Univerzita třetího věku. 2 Seniorské vzdělávání Univerzita třetího věku (U3V) je součást Celoživotního vzdělávání, organizované veřejnými.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Matematická gramotnost v realizovaných projektech
EVIDENCE DOCHÁZKY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Způsoby zápisu algoritmů
Didaktika přírodopisu 2
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Algoritmizace - opakování
Logistika a Supply Chain Management
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Didaktika přírodopisu 2 Přednáška Úvodní informace
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
„Výukové programy“ aneb modely zkušenostního učení
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
3. Metody pedagogické diagnostiky
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Didaktika přírodopisu 2
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Gymnasium Jižní Město Praha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Novinky v Záznamníku učitele
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář: Roční časově tématický plán
Z0026 FYZICKÁ GEOGRAFIE Semestr: podzim 2013.
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář
„Výukové programy“ aneb modely zkušenostního učení
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Genetika Organizační pokyny Bezpečnostní pokyny
Didaktika přírodopisu 2 7. seminář Konstrukce didaktického testu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Výuka sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví na LF MU
Didaktika přírodopisu
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
UA104 – Didaktika informatiky I
Úvodní přednáška pro 1. ročník
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Transkript prezentace:

Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU

Po absolvování semináře bude student schopen: Zhodnotit učebnici přírodopisu z hlediska didaktické vybavenosti Určit metodu výuky použitou v hodině přírodopisu Využít v hodině přírodopisu různé metody výuky Charakterizovat jednotlivé typy testových úloh Určit typ testové úlohy Zhodnotit výhody a nevýhody použití konkrétní úlohy v testu Vlastními slovy vysvětlit rozdíl mezi baterií učebních úloh a pracovním listem Sestavit baterii učebních úloh Shrnout zásady použití učebních úloh v pracovním listu. Shrnout zásady použití učebních úloh v didaktickém testu. Navrhnout a ohodnotit didaktický test Navrhnout aktivizační metodu výuky vhodnou pro hodinu přírodopisu

Organizace semináře z didaktiky přírodopisu 2 Časová dotace: 1 h Počet kreditů: 1 Absence: 1 tolerovaná Ukončení: zápočet Výuka: 3 seminární skupiny (max 8 studentů) Středa (10:15 – 11:00, 11:10-11:55, 12:05-12:50) Je třeba navštěvovat svou seminární skupinu Náplň: procvičení teorie z přednášky vytváření materiálů do výuky

Předběžné rozvržení seminářů od 22.2. do 17.5.2017 22.2. – úvodní seminář 1.3. – hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice 8.3. – výsledky hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice 15.3. – učební úlohy – definice, typologie učebních úloh 22.3. - učební úlohy – tvorba pracovního listu 29.3. - učební úlohy – tvorba baterie učebních úloh 5.4. – didaktický test jeho tvorba a hodnocení 12.4. – didaktický test jeho tvorba a hodnocení 19.4. – aktivizační metoda 26.4. – aktivizační metoda 3.5. – mikrovýstupy – 2 studenti/tky 10.5. – mikrovýstupy – 3 studenti/tky 17.5. – mikrovýstupy – 3 studenti/tky

Podmínky udělení zápočtu I. docházka – tolerovaná je 1 absence II. Receptář začínajícího učitele - obsahuje 6 dílčích úloh - k účasti na testu z didaktiky přírodopisu 2 (přednáška) je třeba je mít uznané! III. mikrovýstup (pedagogická etuda) – demonstrace výukové metody na tématu rostlinné čeledi (skupiny), kterou jste si zvolili pro tvorbu plakátu

II. Receptář začínajícího učitele (2 II. Receptář začínajícího učitele (2.část) Samostatně vypracované úkoly Zhodnocení přírodopisné učebnice Typologie učebních úloh s příklady Pracovní list Baterie učebních úloh je třeba odevzdat do 13.4.2017 Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) Návrh aktivizační metody pro konkrétního hodinu přírodopisu je třeba odevzdat do 13.5.2017

III. Mikrovýstup (pedagogická etuda) demonstrace výukové metody na tématu vybrané čeledi Klasické metody Aktivizující metody vyprávění vysvětlování výklad instruktáž práce s prac. listem rozhovor vyvozovací pozorování pokus demonstrace a další brainstroming snowballing návštěvníci I.N.S.E-R.T. pětilístek kolečka hry s využitím kartiček didaktická hra AZ-kvíz Riskuj Kufr a další

Např. prvosenkovité - vysvětlování pojem HETEROSTYLIE Zdroj: http://biologie.ens-lyon.fr Zdroj: http://www.spektrum.de

Např. prvosenkovité - pozorování Odlišení prvosenky jarní a prvosenky vyšší http://www.biolib.cz

Náměty na další metody na příkladu čeledi prvosenkovité popis modelové rostliny vysvětlování principu tvorby květního vzorce/diagramu (sestavení květního vzorce/diagramu) pozorování zástupců čeledi Atd. Každý mikrovýstup by měl být na 10-15 min Vaši kolegové budou představovat žáky Je třeba zajistit materiál na mikrovýstup Mikrovýstupy budou nahrávány na kameru a následně rozebírány v semináři z didaktiky přírodopisu

Použité zdroje http://biologie.ens-lyon.fr/ressources/Biodiversite/Documents/la-plante-du-mois/la-primevere-une-des-premieres-fleurs-du-printemps/images/Primevere_officinale-fleurs_longistylee_et_brevistylee.jpg?lang=fr http://www.spektrum.de/lexikon/biologie-kompakt/bestaeubung/1438 http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id1467/?taxonid=39275