Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statistika.
Advertisements

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _731 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Charakteristiky polohy hodnoty znaku - čísla popisující polohu znaku na číselné ose -můžeme zvolit: -Aritmetický průměr -Modus, medián -Harmonický průměr.
Charakteristiky polohy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_756.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _721 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _736 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _734 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _740 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_147 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Základní statistické charakteristiky
Statistika Ukazatelé variability
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C17 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníŘíjen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Charakteristiky variability
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _732 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_86.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _728 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_148 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _726 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _724 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _725 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Kurzy eura v roce 2009 k prvnímu dni v měsíci zaokrouhlené na celé Kč Kč28.
PROCENTA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_254.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_753.
Základy statistiky Základní pojmy. Základy statistiky Statistiku můžeme chápat jako činnost - získávání stat. údajů, jejich zpracování a vyhodnocení jako.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Charakteristiky variability Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Charakteristiky úrovně Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Statistika 2.cvičení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
STATISTICKÉ ZPRACOVÁNÍ DAT (JEDNOROZMĚRNÉ SOUBORY)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Honnerová Helena
Charakteristiky polohy
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0637

Matematické vzdělávání Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_180 Jméno autora: Mgr. Drozdová Barbora Třída/ročník: IV. Datum vytvoření: 15.10.2012 Vzdělávací oblast: Matematické vzdělávání Tematická oblast: Statistika Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: souhrnné procvičovací příklady Klíčová slova: statistické výpočty Druh učebního materiálu: pracovní list

Příklad 1. Vysvětlete statistické pojmy: charakteristiky polohy charakteristiky variability

Příklad 2. Měřením v laboratoři byly zjištěny následující délky válečku (v milimetrech): {302;310;312;310;313;318;305;309;310;309}. Vypočítejte aritmetický, geometrický průměr, modus a medián.

Příklad 3. U dvaceti pracovníků se zjišťoval měsíční plat v eurech. Vypočítej aritmetický průměr měsíčních platů všech pracovníků. Využij následující tabulku. interval střed intervalu 6 501-720 610,5 5 721-940 830,5 4 941-1160 1050,5 2 1161-1380 1270,5 3 1381-1600 1490,5

Příklad 4. Za měsíc listopad zameškali studenti následující počty vyučovacích hodin: dívky:2;0;6;10;2;2;4;2;5;2; chlapci: 4;4;0;2;10;2;6;2;3;10; Porovnejte variabilitu obou statistických souborů.

Charakteristiky polohy a) Aritmetický průměr: Řešení 1. Charakteristiky polohy a) Aritmetický průměr: b) Geometrický průměr: c) Harmonický průměr:

d)Modus mod (x) je nejčastěji se vyskytující hodnota statistického souboru. e)Median med(x) je: střední hodnota statistického souboru, v němž jsou statistické jednotky uspořádány podle velikosti a kterých je lichý počet Aritmetický průměr dvou středních statistických jednotek, pokud statistický soubor má sudý počet statistických jednotek

Charakteristiky variability a) Variační rozpětí R = xmax - xmin b) Rozptyl (disperze)

c) Směrodatná odchylka

Řešení 2. Množinu čísel uspořádáme podle velikosti: {302;305;309;309;310;310;310;312;313;318}

Mod(x) = 310

Řešení 3. Průměrný měsíční plat pracovníka je 951.5 €.

Řešení 4. D: 2, 0, 6, 10, 2, 2, 4, 2, 5, 2 CH: 4, 4, 0, 2, 10, 2, 6, 2, 3, 10

Dívky: 1 -3,5 12,25 2 5 -1,5 11,25 4 0,5 0,25 1,5 2,25 6 2,5 6,25 10 6,5 42,25 74,50

Chlapci: 1 -4,3 18,49 2 3 -2,3 15,87 -1,3 1,69 4 -0,3 0,18 6 1,7 2,89 10 5,7 64,98 104,10

Variabilita zmeškaných hodin je u chlapů nižší než u dívek.

Literatura: http://www.matweb.cz