Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Hudební baroko ( století).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Druhy skladeb a hudební formy
HUDBA V BAROKU.
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Renesance 14. – 16. století.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Hudba ve starověku Autor.
Středověk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_07_Počátky hudby TémaPočátky hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_08_Středověká hudba v Čechách.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Adam Václav Michna
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_02_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Počátky hudebních dějin v Čechách
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Dějiny hudby a její osobnosti
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Antonio Vivaldi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Hudební renesance v Čechách
Název školy: ZŠ Průhonice
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_09_Hudba v období renesance Autor Jana Malá

Hudba v období renesance 14. – 16. st.

Historické souvislosti Renesance= obrození, oživení antického umění Ideálem renesančního člověka byla všestrannost a vzdělanost Důraz na rozum, úvahu a zkušenost Návrat k pozemskému příjemnějšímu životu Renesanční stavby byly prostší než gotické ale pohodlnější V literatuře se objevuje smysl pro humor a milostné básně dříve považované za hříšné

Zpev Rozvíjí se umění vícehlasé kompozice Skladatelé se předháněli v tvorbě vícehlasu: díla pro 6, 12 nebo i 36 hlasů- každý má svou melodickou linku zpívanou součaně Holandští tvůrci: Orlando di Lasso Giovanni da Palestrina

Neslouží už jen k doprovodu zpěvu Osamostatnění nástrojových skladeb Hudební nástroje Neslouží už jen k doprovodu zpěvu Osamostatnění nástrojových skladeb Vznikají skladby zejména pro varhany a v Anglii pro virginal (druh cembala) Na konci 16. st. vznikají první skupiny nástrojů

Chrámová hudba Dělila se na: katolickou- velká chrámová díla protestantskou- zákaz hudebních nástrojů v kostele s výjimkou varhan, důraz na zpěv, např. píseň Já s nebes výše Oblíbenou formou byl kánon

Pouzité zdroje http://www.bfafh.de/inst4/42/dat_k1.htm http://img.radio.cz/pictures/hudba/hudebnici_renesance.jpg http://www.youtube.com/watch?v=sy_HB3g1FJM http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdxxBIXhlCZ-LfZtbWnxnaay- gZc-ehMTaRUVH8OJ5OEyirn7q http://www.bfafh.de/inst4/42/grafik/cembalo.jpg CD k učebnici Hudební výchova pro 6.,7.,8. a 9. ročník základní školy autorů A. Charalambidise, J. Pilky a kolektivu