VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Energetická hodnota potravin (EH)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Inf Počítač a lidé s handicapem
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
VY_32_INOVACE_SA4A_14 DUM 14. „realizace-informační servis“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
City DUM_15.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Inf Vývojový diagram.
VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
VY_32_INOVACE_SA4A_10 DUM 10. příprava aktivity pro 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
The Czech Republic.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “

uživatel služby, cílová skupina, Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928   Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_4 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Chlapec, uživatel služby-dramatizace Vytvořeno: 1. 10. 2013 Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6 do 26 let ohroženým společensky nežádoucími jevy. Cílovou skupinou NZDM jsou děti a mládež, které: a) zažívají nepříznivé sociální situace Jde o: • konfliktní společenské situace • obtížné životní události • omezující životní podmínky b) žijí nebo se pohybují v konkrétní lokalitě, kterou lze vymezit: • sociálně • geograficky c) vztahuje se k ní další (doplňkové) charakteristiky: • nemohou nebo nechtějí se zapojit do standardních volnočasových aktivit • vyhýbají se standardním formám institucionalizované pomoci a péče • dávají přednost neproduktivního trávení volného času • dávají přednost trávení volného času mimo rodinu či jinou sociální skupinu • mají životní styl, díky kterému se dostávají do konfliktů, který je ohrožující pro ně samé nebo jejich okolí

Úkoly - zadání pro žáka Zadání pro žáka:   Pracujete s Vaší přípravou-Pracovním listem č. 2, Vašim úkolem bylo zapsat si poznámky o fiktivním chlapci, které jej budou charakterizovat (o jeho životě, zájmech, prostředí, ve kterém žije, o jeho rodině a kamarádech, trávení volného času…). Pracovním list č. 2 prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule, před zahájením dramatizace. Nyní proveďte dramatizaci s využitím minulé přípravy; připravte si krátký dramatický výstup, během kterého budete hovořit za Vašeho chlapce - postavu a pokusíte se publikum seznámit s touto osobou a její všeobecnou charakteristikou. Vašim úkolem je zapsat si do Pracovním listu přípravu dramatického výstupu a následné si zapište poznámky z výstupu (co se zdařilo/co je třeba zlepšit)

Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace: Co vše se mi v dramatizaci podařilo : O je třeba zlepšit, co chybělo :

Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: www.streetwork.cz [online]. 2008. vyd. Praha [cit. 2013-09-02]. Dostupné z: http://www.streetwork.cz/images/download/Pojmoslovi_text.pdf