Úvod do starověku uč. str. 43 - 46.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vznik státních útvarů I.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Mluvená a psaná forma jazyka
Starověký Egypt.
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
III/2 XV A
RANÝ STŘEDOVĚK.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Starověká Indie.
Staří Sumerové Barbora Broncová.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Piktogramy – co je to?.
Vznik a poslání písemnictví
STAROVĚKÁ ČÍNA.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
KELTOVÉ.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Písmo obrázkové Název školy
STAROVĚK.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Archaické období Dagmar Zemanová
Dějepis Starověký Egypt 1.
Mezopotámie uč. str. 47 – 55
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
RANÝ STŘEDOVĚK. Úvod do středověku rozpad ŘŘ – neexistovala žádná ochrana hranic úpadek obchodu a řemesel, vzdělanosti a umění vznik nových států.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
STAROVĚKÁ MEZOPOTÁMIE
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvod do starověku; Vznik písma
Zemědělci v době kamenné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Pomocné vědy historické
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Blízký východ ve starověku 2
INDIE.
Vznik městských států Vznik hospodářsky soběstačných vesnic
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Indie Uč. str
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-13_ Úvod do Starověkého Egypta Číslo projektu:
Život mezi řekami Mezopotámie.
KELTOVÉ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Úvod do starověku uč. str. 43 - 46

Vznik státu zemědělství, usedlý způsob života společenská dělba práce – díky nadprodukci – řemeslníci, kněží, bojovníci postupný vznik vládnoucí vrstvy – bojovníci, kněží vznik úřadů – vybírání daní – naturálie – přebytky zemědělců, žili z nich bojovníci, kněží, úředníci vznik písma – kvůli záznamům úředníků

Písmo v nově vzniklých státech potřeba zaznamenávat vybírání daní a další hospodářské údaje – výše úrody apod. obrázkové = jeden znak pro celé slovo – nejlépe obrázky vyjadřovaly podstatná jména jeden znak mohl znamenat i více slov – voda – řeka – téci – mokrý časem se znaky zjednodušovaly a obrázky už nepřipomínaly původní slovo tisíce různých znaků zjednodušování kresby = piktogramy = znakové písmo – rozumí mu všichni, i když používají různé jazyky, nevyjádří však složitější myšlenky

Piktogramy – sumersko – babylonské písmo

egyptské obrázkové písmo - hieroglyfy http://egyptane.cz/staroveky-egypt http://www.phil.muni.cz/~dchytkova/obraz.html

slabičné písmo – slovo lze dělit na slabiky a ty kombinovat klesl počet znaků na stovky hláskové písmo – další dělení slov a slabik opět klesl počet znaků do 30 význam písma: šíření a uchovávání informací zaznamenání moudrosti lidstva znovuobjevení toho, co upadlo v zapomnění