Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Organogenní usazené horniny
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
VY_52_INOVACE_20 Nerudní suroviny určeno pro 5. ročník ZŠ
MINERÁLY A HORNINY ÚVOD.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
© copyleft Jiří Trávník
HORNINY USAZENÉ.
Horniny přeměněné.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Usazené horniny.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Usazené horniny.
Nerudní suroviny 5. ročník
Usazené horniny = sedimenty
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Usazené horniny Vznikají tak, že se různé drobné částečky usazují na dně moří, jezer, řek i na souši. Jednotlivé částečky ( zrnka) se navzájem spojují.
HLUBINNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Př_136_Geologie_Petrologie
Přeměněné horniny.
Neživá příroda − horniny
Petrologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se složením a vlastnostmi hornin. Materiál je plně funkční pouze.
H ORNINY Mgr. Miroslava Zbavitelová Fotografie z vlastních zdrojů 2014/15 „Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Zemská kůra a horniny. Zemská kůra Nejsvrchnější slupka pevného zemského tělesa Proměnlivá mocnost – Ø 30 – 40km Spodní souvislá vrstva – bazaltová (čedičová)
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
 vznikají z hornin vyvřelých, usazených i přeměněných za vysokých tlaků a teplot  při metamorfóze nedochází k roztavení hornin  nejvyšší možná teplota.
Přeměněné horniny Geologie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Alena Himlová Název: VY_32_INOVACE_193_Geologie Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Číslo.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nerudní suroviny 5. ročník
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Neživá příroda − horniny
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Nerudní suroviny 5. ročník
Autor: Andrea Kolářová
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Mineralogie.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Škola:. Základní škola Kladruby
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
VY_32_INOVACE_19_Horniny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
C) Přeměněné horniny Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 20-40 – Př4 – horniny

Horniny a nerosty

Horniny nalezneme na povrchu pevnin, ale i na dně moří a oceánů. V nížinách jsou překryty půdou.

Magmatické horniny Magma je rozžhavená horninová tavenina. Pochází ze spodní části zemské kůry, kde je obrovská teplota a tlak. Postupně proniká do vyšších částí zemské kůry, tady za nižších teplot a tlaků tuhne a z ní vznikají magmatické horniny. Patří sem žula, která se skládá z nerostů křemene, živce a slídy. Používá se jako stavební kámen.

Usazené horniny Některé vznikly rozpadem magmatických hornin na zemském povrchu, jsou sypké např. písek nebo zpevněné např. pískovec (zpevněný písek). Jiné vznikaly usazováním pevných zbytků odumřelých živočichů a rostlin na souši nebo na mořském dně např. vápenec. Není příliš tvrdý, proto se používá ve stavebnictví k výrobě vápna a cementu.

Přeměněné horniny Působením tlaku horních vrstev na rozžhavené horni-ny ve velkých hloubkách zemské kůry se tyto horniny přeměňují. Přeměnou vápenců vzniká pevnější mramor. Lze jej dobře leštit, má krásné zbarvení. Používá se na schodiště, obklady stěn a sochy.

Použité obrázky: [1] KOŠKOVÁ, S. [2] ŠTIKOVÁ, V.: Přírodověda 4. Brno, Nová škola, 2005. ISBN 80-7289-052-2