Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Advertisements

Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák TERMOCHEMICKÉ REAKCE Lavoisier Laplace Hess Hoření, spalování Tepelná elektrárna.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
Název projektu: Individuální výukou k lepším výsledkům Příjemce: Základní škola Telč, Masarykova 141, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Výroba elektrické energie
Zdroje energie.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory.
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
Energetický průmysl ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Fyzika – Tepelná elektrárna
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Prezentace – výklad učiva
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodní zdroje na Zemi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název materiálu: Nerostné suroviny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Netradiční zdroje elektrické energie
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_23_ Přídavná jména
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: Moderní škola
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Téma hodiny: Elektrárny – výroba el
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_6.ročník 02_Ekosystémy
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Usazené horniny = sedimenty
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
zpracovaný v rámci projektu
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Transkript prezentace:

Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/21.1220 VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_6. ročník 18_Obnovitelné a neobnovitelné zdroje Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Obnovitelné a neobnovitelné zdroje, žáci kromě získání nových informací doplňují některé údaje, materiál slouží k projekci na interaktivní tabuli

obnovitelné a neobnovitelné zdroje Mezi neobnovitelné zdroje patří suroviny, které těžíme ze země: uhlí (hnědé a černé) ropa (vyrábí se z ní benzín a nafta) zemní plyn rudy (uran, ostatní dovážíme) kámen

Výroba elektřiny Tepelné elektrárny – spalování uhlí - zatěžují životní prostředí - uhlí je neobnovitelný zdroj Napiš 3 příklady tepelné elektrárny: ______________ _____________ _____________

Vodní elektrárny – výroba energie je levnější - neškodí životnímu prostředí - voda je obnovitelný zdroj Vodní elektrárny v okolí: Znojmo, Vranov, Dalešice

Jaderné elektrárny – štěpení uranové rudy - problém s ukládáním jaderného odpadu V ČR jsou pouze 2 jaderné elektrárny: ___________________ ___________________

Větrné elektrárny - větrné turbíny - maximálně šetrné k životnímu prostředí - pro větší výkon je třeba stavět větrné farmy na obrovských rozlohách

Sluneční elektrárny - čistý a šetrný způsob získávání energie Výroba energie z biomasy - spalování hmoty organického původu (dřevo, sláma, zemědělské zbytky, exkrementy zvířat)

Stavební materiály ČR je bohatá na stavební materiály. stavební kámen štěrky písky vápenec – výroba vápna a cementu cihlářská hlína – cihly a střešní tašky

v horských a podhorských oblastech: Dřevo stavební materiál, ale slouží i pro výrobu nábytku a papíru - lesy – nejvíc jich je v horských a podhorských oblastech: ___________________________________________ les poskytuje kromě dřeva i jiný užitek (vyber): kyslík obilí rekreace zadržuje vodu lesní plody ropa

Textilní materiály - některé pocházejí z přírody: vlna (ovce) len bavlna (dováží se) - jiné vyrábíme uměle: silon hedvábí polyester

Citace: použité ilustrace : www.office.microsoft.com archív autora Řešení: Jaderné elektrárny: Dukovany, Temelín Užitek z lesa: kyslík, lesní plody, rekreace, zadržuje vodu Citace: použité ilustrace : www.office.microsoft.com archív autora