Rostliny - význam a jejich dělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Živá a neživá příroda 3. ročník
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Stavba rostlinného těla
Přechod rostlin na souš
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Digitalizace výuky Příjemce
Živá příroda.
LES ŘASY.
Živočichové Dělení.
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Zpracovala Jitka Ciprová
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Podříše: Vyšší rostliny
Co jsme již poznali.
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Třídění živých organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Řasy zelené.
Živá příroda.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Transkript prezentace:

Rostliny - význam a jejich dělení

Rostliny dělíme do 2 skupin: 1. rostliny nižší ( řasy)

2. rostliny vyšší - výtrusné rozmnožují se výtrusy ( kapradiny ) - semenné rozmnožují se semeny

Těla rostlin se skládají z buněk. Rostlinné buňky obsahují zelené barvivo – chlorofyl - proto mají listy rostlin zelenou barvu.

Fotosyntéza Uvolňují do vzduch kyslík. Rostliny přijímají ze vzduchu Probíhá za pomoci slunečního záření – tedy ve dne. Uvolňují do vzduch kyslík. Rostliny přijímají ze vzduchu oxid uhličitý ke své výživě.

Rostliny získávají při fotosyntéze látky potřebné pro svůj život ( energii). Díky fotosyntéze tedy zelené rostliny nejsou závislé na jiných živých organismech – mohou bez nich žít. Příklad: Hlemýžď se živí rostlinami. Rostliny mohou žít bez hlemýždě. Ale může hlemýžď žít bez rostlin?

Dýchání a výživa Rostliny dýchají kyslík stejně jako my. Přijímají ho otvory (průduchy) na spodní straně listu. Není proto dobré spát v místnosti, kde je mnoho pokojových rostlin. Pro svou výživu potřebují oxid uhličitý ze vzduchu a vodu s rozpuštěnými minerálními látkami z půdy.

Rostliny jsou závislé pouze na neživé přírodě Rostliny jsou závislé pouze na neživé přírodě. Všechny látky potřebné k životu získávají z neživé přírody. Pro svůj život potřebují: sluneční světlo vzduch vodu půdu – minerály Rostliny neustále rostou, a to i v dospělosti. Nedokážou se však aktivně pohybovat.

Nižší rostliny Řasy Tělo některých řas tvoří jediná buňka a můžeme je pozorovat pouze pod mikroskopem. Je to na příklad řasa krásnoočko.

Řasy jsou i mnohobuněčné. Stavba jejich těla je velmi jednoduchá. Nemají ani stonek, ani kořeny, ani listy. Jejich tělo se nazývá stélka. Nekvetou. Největší řasy – chaluhy- žijí v mořích. Těla řas obsahují chlorofyl. Chaluha

Řasy ale najdeme i ve sladkých vodách. Můžeme je vidět na kamenech v řekách, potocích, rybnících, dokonce i doma v akváriu. Jiné řasy nežijí ve vodě, ale stačí jim vlhké prostředí. Například řasa zrněnka žije na vlhké kůře stromů.

Zopakuj si: Podle čeho poznáš, že je rostlina živý organismus? 1. dýchá 2. přijímá potravu 3. přijímá vodu 4. rozmnožuje se 5. roste a vyvíjí se

Rostliny Dělení: - nižší ( řasy) - vyšší – výtrusné (kapradiny, mechy) - semenné ( dřeviny, byliny) Rostlinné buňky obsahují zelené barvivo chlorofyl. Rostliny čerpají ze vzduchu: kyslík – dýchání oxid uhličitý - výživa

rozpuštěnými minerálními látkami. Z půdy čerpají kořeny vodu s rozpuštěnými minerálními látkami.

Nakresli a vysvětli fotosyntézu. Nižší rostliny – řasy nemají ani stonek, ani kořeny, ani listy. jejich tělo se nazývá stélka. nekvetou Kde všude můžeš řasy najít?

Autor prezentace: Mgr. Martina Hanzlíková Autor snímků ( kromě č. 2, 10) Mgr. Martina Hanzlíková Zdroj: snímek č. 2 : http://www.naturfoto.cz/porost-locikovy-fotografie-10083.html snímek č. 10 : http://www.naturfoto.cz/chaluha-pilovita--fotografie-10198.html