Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti AUTOMOBILOVÁ MECHATRONIKA 2.cvičení SMAD Ing. Gunnar Künzel.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceZáklady.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Karnaughovy mapy – tři proměnné
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Regulátory v automatizaci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Spojité a nespojité řízení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, 350 11 Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0290 Číslo a název klíčové aktivity: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_39Von10 Název DUM: Základní pojmy regulace 3 Jméno autora: Michaela Vonková Ročník: 3. ročník Vzdělávací oblast: Elektronika Vzdělávací obor: Mechanik opravář motorových vozidel Klíčová slova: Porovnávací člen, regulační orgán Anotace: Prezentace je zaměřená na seznámení s informacemi o pojmech (veličinách)v regulaci Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Žák vysvětlí základní pojmy regulace Metodika učebního materiálu: Spustit klávesou F5

ZÁKLADNÍ POJMY REGULACE 3

Základní pojmy regulace Porovnávací člen: Zařízení, které porovnává údaj snímače se žádanou hodnotou Regulační orgán: Zařízení, které mění hodnotu akční veličiny

Základní pojmy regulace Pohon: Zařízení ovládající regulační orgán Akční člen: AČ Část regulátoru, která slouží k ovlivňování akční veličiny

Základní pojmy regulace Odezva na skok poruchy: Časový průběh regulované veličiny při skokové změně poruchové veličiny Přeregulování: Nejvyšší odchylka regulované veličiny od žádané hodnoty

Základní pojmy regulace Doba regulace: T Doba, za kterou odchylka regulované veličiny po odeznění vzruchů klesne pod necitlivost regulátoru Ovládání: Řízení bez zpětné vazby

Základní pojmy regulace Kvalita regulace: Určení míry přeregulovaní, součet ploch odchylek od požadované hodnoty, čím je tato hodnota menší, tím je vyšší kvalita regulace

Ukázka vyhodnocení regulace

Použitá literatura 1. SCHMID, D. a kol.: Řízení a regulace pro strojírenství a mechatroniku, SOBOTÁLES, Praha, 2005, 420 s, ISBN: 80-86706-10-9. 2. MARŠÍK, A.: Automatizační technika, SNTL, Praha, 1988, 198 s, ISBN: není uvedeno. 3. BRÝDL, Z.: Elektronická zařízení, Řídicí a měřící technika, SNTL, Praha, 1985, 350 s, ISBN: nepřiděleno. 4. ŠVARC, I.: Automatizace, Automatické řízení, CERM, Brno, 2002, 201 s, ISBN: 80-214-2087-1. 5. ŠMEJKAL, L.: PLC a automatizace, 1. základní pojmy, úvod do programování, BEN, Praha, 1999, 223 s, ISBN: 80-86056-58-9. 6. KUNZEL, G.: Automobilová mechatronika, ČZU, SMAD 7. KUNZEL, G. Základy automatizace, SOBOTÁLES, Ústí nad Orlicí, 1995, 58 s, ISBN: nepřiděleno. 8. NIXON, E. F. Principy soustav automatického řízení, SNTL, Praha, 1965, 318 s, ISBN: nepřiděleno. 9. Vlastní archiv.

Autorem materiálu u všech jeho součástí, není- li uvedeno jinak, je Michaela Vonková (Obrazovou část poskytl G. Kunzel)