Projekt realizovaný pro Českou spořitelnu, a. s

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Advertisements

Autoevaluace školy z pohledu poradce
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Finanční gramotnost Spolupráce naší školy s firmou Centrum finanční gramotnosti, o.s. více informací naleznete na
Způsoby stanovení ceny
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Zlepšování jakosti.
Patria Plus Mgr. Libuše Simandlová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
We speak English in the Bohemia Region
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Jak na úspěšné projekty Ivana Brabcová
Michal Dvouletý obor Finance a daně
zahajovací třídní schůzka 14. června 2013
Stavební spoření, úvěry, leasing
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
MEDIACE PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY garant vzdělávací akce Mgr. David Karel, Ph.D. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Environmentální výchova a
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Obchodní akademie Chrudim. Další vzdělávání ve spolupráci s úřadem práce.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Stavební spoření.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
1 Největší Běžecký závod pro studenty středních škol v ČR 14 semifinálových závodů v centrech měst v celé ČR Finálový závod v rámci Volkswagen klasického.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP “ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Veletrhy studijních oborů v Moravskoslezském kraji - „Olympiáda technických profesí“ Ing. Roman Kusyn, ITP Velké Karlovice, 28./
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Time mng. a osobní efektivita Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA 12. června 2015.
Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Hodnocení kvality vzdělávání v Libereckém kraji Informace o průběhu projektu Ing. Petr Rychlovský.
Období vzniku: květen _inovace_FG.9.69 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, hra aktivity-pojmy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Dopady účetní reformy veřejných financí v konkrétních podmínkách vybrané.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A Veronika Havlová 2016 PROBLEMATIKA ZADLUŽOVÁNÍ SE NA SPOTŘEBITELSKÉM TRHU V ČR.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Cesta k uplatnění na trhu práce
finanční vzdělávání dětí
Dobrý kurz první pomoci
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Struktura finančního trhu
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
České Budějovice, červen 2016
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
DUM - Digitální Učební Materiál
Pracovní stáž na Slovensku – Martin - v rámci programu Erasmus+
Spotřebitelské vzdělávání dětí a mládeže Poznatky z praxe
ZOORISKUJ 2017.
Transkript prezentace:

Závěrečná zpráva a hodnocení pilotního projektu „Finanční gramotnost pro školy“ Projekt realizovaný pro Českou spořitelnu, a.s. firmou KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.

Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ Popis projektu 30.12.2018 Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 2

Hodnocení pilotního projektu  co se povedlo Kritérium (cíl x skutečnost) Spokojenost studentů (cíl 75 % x skutečnost 94 %) (Odpověď na otázku: „Doporučil bys hru kamarádům, rodičům a známým?“)  Spokojenost učitelů a ředitelů škol (75 % x 100 %) (Odpověď na otázku: „Doporučil byste účast v projektu dalším školám?“) Spokojenost rodičů - telefonická anketa (75 % x 97 %) (Odpověď 30 rodičů na telefonickou otázku: „Doporučil byste hru dalším rodičům?“) Dochází k teoretickému i praktickému zlepšení studentů ve finanční gramotnosti (75 % x skutečnost 94 %) Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 3

Hodnocení pilotního projektu  co se nepovedlo Kritérium (cíl x skutečnost) Účast rodičů na finálovém turnaji (cíl 20 % x 0 %) Jedním z cílů bylo ukázat rodičům na finálovém turnaji projekt, který škola pro studenty připravila a co vše se z témat finanční gramotnosti studenti naučili. Účast rodičů byla však blízká nule.  Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 4

Co říkají účastníci projektu Studenti (výběr ze 733 kladných odpovědí) „Naučila jsem se nové věci a pomůže mi to v životě. Zábavná a napínavá hra.“ „Celý princip hry, že stejně jako v životě může dojít ke spoustě nečekaných zvratů.“ „Že se mi to hodí do reálného života.“ „Zábavnou formou se naučit hospodařit s penězi.“ „Souvislost s realitou, život nanečisto.“ „Investování do akcií, líbilo se mi, že to byla opravdová simulace a ne jenom nějaká nesmyslná hra.“ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 5

Co říkají účastníci projektu Ředitelka Střední odborné školy Praha Stodůlky Ing. Jiřina Krišlová: „Jiný styl výuky, pro studenty zajímavější, s možností uplatnění minimálních teoretických znalostí ve hře a zlepšení orientace na finančním trhu.“ Rodiče: „Jsem ráda za projekt ČS, protože moje rady dcera neposlouchá, u Vašeho projektu o nich doma nadšeně vyprávěla.“ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 6

Jak projekt probíhal v praxi I. Video ukázka z projektu ČS: „Finanční gramotnost pro školy“ Co: Finálový turnaj jednotlivců Kde: Sportovní gymnázium Kladno Kdy: 8.6. 2012 Čas: 2 minuty 27 vteřin http://www.youtube.com/watch?v=YQEkIEmML_s&feature=youtu.be Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 7

AKCE – všichni jsou vtaženi do hry Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 8

AKCE – všechny týmy „bankéřů“ přemýšlí, co je pro klienta nejlepší Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 9

EMOCE – prodává z neznámého důvodu dluhopisy, ale „bolí to“ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 10

Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ JEN NEUDĚLAT CHYBU – je lepší splatit hypotéku nebo založit nové stavební spoření? Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 11

EMOCE – že by shořel dům klienta a „bankéřka“ jej zapomněla pojistit? Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 12

ŠKOLNÍ FINÁLE – OA Ostrava 27.6. 2012 Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 13

ŠKOLNÍ FINÁLE – OA Praha 4 - Nusle Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 14

Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ FINÁLE – studenti Obchodní akademie Ostrava obdrželi ceny České spořitelny Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 15

FINÁLE – profesorky Obchodní akademie Ostrava přebírají ceny ČS Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 16

Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ FINÁLE – zástupci ČS předávají ceny studentům Obchodní akademie Ostrava Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 17

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o. Karel Kořený Vladimír Fichtner Petr Pavlásek 604 241 233 603 863 179 602 790 222 kk@kfp.cz vf@fichtner.cz pp@kfp.cz

Analytická příloha

Studenti věnují výuce pozornost, protože je hra baví

Studenti by hru doporučili kamarádům, rodičům a známým

Poznatky získané v průběhu projektu považují studenti za užitečné do života

Hra podporuje zájem studentů o správné nakládání s penězi

Jak se zlepšují studenti v praktických znalostech finanční gramotnosti (modré grafy ukazují dosažené výsledky v I. hře, červené grafy ukazují zlepšení výsledků - po IV. hře, kde 94 % žáků dosahuje praktického výsledku nad 60 %, což bylo před začátkem projektu stanoveno jako cílový výsledek)

V průběhu projektu se snižuje nezainvestovaná hotovost studentů

V průběhu projektu se studenti zlepšují v investování (v duchu strategie wealth protection)

V průběhu projektu studenti chápou důležitost pojištění

V průběhu projektu studenti lépe spravují majetek klientů

Studenti i učitelé dostávají zpětnou vazbu k dosaženým výsledkům (Ukázka z hodnocení ve formátu dvě strany A4, kde studenti dostávají komentář ke svému výsledku, dosaženému v jednotlivých oblastech gramotnosti: úvěry, investice, pojištění. Komentář říká, co již zvládají dobře a kde se odlišují od benchmarku, tj. optimálního postupu, a jak měli postupovat správně. Výsledkem jsou přehledy za jednotlivce, třídu, učitele a školu.)

Další informace k projektu Propagace škol: 10x zveřejnily informaci o projektu na webu školy 2x zaslaly článek do místních novin 1x natočily vlastní videozáznam a umístily jej na YouTube 1x pozvaly místní televizi Článek v místním tisku: Hradec Králové - www.czshk.cz/aktuality/582-financni Opava - www.opava-city.cz/hlaska - článek v Hlásce č. 6/2012 na str. 27   Videa pořízená školami: Hradec Králové - www.youtube.com/D-H30XRCeKk Reportáž v regionální televizi: Praha - Stodůlky: www.trinacka.cz Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 30

Informace o podobných projektech firmy KFP v USA Game helps CCISD students learn finance - reportáž americké televizní stanice KiiiTV3 z hraní zážitkové finanční simulace FINANČNÍ SVOBODA (Ne$t Egg = název hry pro trh v USA) na texaské střední škole King High School Practice makes perfect financial planning – článek profesora financí H. Swinta Fridaye z texaské A & M University o finanční simulaci Finanční svoboda (Ne$t Egg) http://www.caller.com/news/2010/dec/02/practice-makes-perfect-financial-planning/ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 31

Informace o podobných projektech firmy KFP v USA Students Play the Money Game - reportáž amerického rádia Voice of America z hraní zážitkové hry FINANČNÍ SVOBODA (Ne$t Egg) na newyorkských středních školách http://www.voanews.com/content/students-play-the-money-game-132158023/163267.html CCISD students learn money management with board game – reportáž texaského deníku Caller z hraní deskové hry Finanční svoboda (Ne$t Egg) na jedné z texaských škol v USA http://www.caller.com/news/2010/dec/16/ccisd-students-learn-money-management-with-board/ Pilotní projekt „Finanční gramotnost pro školy“ 32

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o. Karel Kořený Vladimír Fichtner Petr Pavlásek 604 241 233 603 863 179 602 790 222 kk@kfp.cz vf@fichtner.cz pp@kfp.cz