NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Advertisements

VY_32_INOVACE_18 - KYSELINY
Sloučeniny vodíku a kyslíku
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
KYSELINY.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Příprava, vlastnosti, užití
Opakování kyseliny a zásady
Výroba kyseliny dusičné
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
bezkyslíkaté, kyslíkaté
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Kyseliny Ing. Jarmila Kirvejová.
Dusík, N.
Kyseliny.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kyselinách Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
KYSELINY a)kyslíkaté ( HNO3 b)bezkyslíkaté (HCl, HF, HI, HBr)
Kyseliny.
Kyseliny Mgr. Helena Roubalová
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Zásady Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOUČENINY DUSÍKU Mgr. Jitka Vojáčková.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Kyseliny - zástupci Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kyslíkaté kyseliny.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Vlastnosti a reakce kyselin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Bezkyslíkaté kyseliny
Hydroxidy.
Kyslíkaté kyseliny.
Kyseliny Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
8.2 Nepostradatelné kyseliny.
Hydroxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Tříprvkové sloučeniny. 1.) Hydroxidy Patří mezi zásady Jejich vodné roztoky nazýváme louhy Obsahují hydroxidový aniont (OH) - a kationt kovu (nebo amonný.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Látky žíravé Upozornění: V rámci první pomoci při požití látek žíravých se nedoporučuje vyvolávat zvracení ! Amoniak 26% roztok, NH 3 aq. CR: 34-50S: (1/2-)26-37/38/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_FYZIKA TÉMA: Jak vzniká blesk ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_490_Amoniak. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
KYSELINY - BEZKYSLÍKATÉ
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Slo_I_09 Dusík ppt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Kyseliny a jejich chemické vlastnosti
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_160_ KYSELINY
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_CHEMIE TEMA: Kyseliny – kyselina dusičná ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/21.0979

Anotace : Úvod nebo shrnutí učiva o kyselinách Anotace : Úvod nebo shrnutí učiva o kyselinách. Jazyk : čeština Očekávaný výstup : Vlastnosti kyselin. Koncentrovaná kyselina. Roztok. Vlastnosti a využití kyseliny dusičné. Amoniak. 1.pomoc při poleptání kyselinou. Druh materiálu : prezentace Stupeň a typ vzdělávání : ZŠ praktická 2.st. Věková skupina : 9. roč. /14-15let/

Kyseliny Kyselá chuť Buď slabé /kyselina mravenčí, citrónová, octová/ nebo naopak silné – žíraviny /kyselina sírová, dusičná,…/

Koncentrovaná kyselina a roztok Koncentrovaná znamená „zhuštěná“. Koncentrovaný roztok = dané látky je tam mnoho Koncentrovaný roztok + voda = zředěný roztok

Kyselina dusičná Bezbarvá kapalina, silná žíravina Je nestálá působením světla se rozkládá, proto musí být uchovávána v tmavých nádobách Při poleptání jsou na kůži žluté skvrny

Využití : Vyrábí se z amoniaku /čpavku / hnojiva léky barvy plasty výbušniny

1. pomoc při poleptání kyselinou : Zasažené místo omýt čistou vodou Opláchnout mýdlovou vodou nebo roztokem jedlé sody Znovu opláchnout vodou Při silném poleptání přiložit čistý /sterilní/ obvaz Nutné pracovat s ochranným oblečením, rukavicemi i brýlemi !!!

Citace : www.office.microsoft.com