JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Advertisements

RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
CIZOPASNÍCI A PLOŠTĚNCI. Každý je má. Jsou na dveřních klikách, nákupních vozících, domácích zvířatech. Dokonce když si s někým potřesete rukou může do.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PRVOCI. ……………………………. živočichové ……………………………………………………………………. pohyb – ………………………………………………. žijí …………….. nebo ………………………………………………. indikátory …………………………………
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Co to je buňka? Může představovat: –samostatný organismus (například u trepky velké) –nebo jen část celku neschopnou samostatného života (nervová buňka).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Magda Karhánková Cvičení z biologie oktáva
Jednobuněční živočichové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
než začnete prohlížet prezentaci ...
Nepohlavní rozmnožování mnohobuněčných
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Stavba buňky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prvoci.
Pohlavní rozmnožování prvoků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Funkce svalové soustavy a typy pohybů
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VIRY.
Houby – fungi 3 Houby vřeckovýtrusné.
BUŇKA U/10 - základní stavební jednotka živé hmoty
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Název projektu: Moderní škola
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Prvoci – jednobuněční živočichové
Parazité člověka Tunková Barbora 7.E 2014/2015.
Prvoci organismy tvořené jedinou buňkou, která vykonává všechny funkce
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Obratlovci -HLODAVCI-
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Jednobuněční živočichové
AZ KVÍZ Prvoci - Protozoa
PLOŠTICE.
Základní škola, Hradec Králové
Základní složení a struktura živých soustav
Význam a zásady třídění organismů,
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ PRVOCI

PRVOCI organismy tvořené jedinou buňkou buňka musí vykonávat všechny funkce : příjem potravy trávení vylučování pohyb dýchání odpovědi na podněty (dráždivost) rozmnožování

PRVOCI vyskytují se ve vodním nebo vlhkém prostředí, v půdě, v mechu někteří jsou paraziti (cizopasníci) živočichů nebo rostlin, jiní žijí samostatně pohyb pomocí bičíků (bičíkovci), brv (nálevníci) nebo panožek (kořenonožci) nemají chloroplasty – neprobíhá fotosyntéza Za nepříznivých podmínek vytváří ochranný obal = cysta

STAVBA PRVOKŮ

STAVBA PRVOKŮ brvy – umožňují pohyb trepky pelikula – pružný obal na povrchu, dává buňce tvar velké jádro – řídí buňku malé jádro – řídí rozmnožování buněčná ústa – příjem potravy (bakterie, řasy, drobné částice) potravní vakuola – probíhá zde trávení stažitelná vakuola – vylučování zplodin a přebytečné vody buněčná řiť – vylučování nestrávených zbytků potravy

ROZMNOŽOVÁNÍ PRVOKŮ 1) NEPOHLAVNÍ – dělení, v buňce se rozdělí vnitřní organely a pak i celá buňka

2) POHLAVNÍ - spájení, v buňce se rozdělí malé jádro a buněčnými ústy si jej předají - předaná jádra spolu splynou – kombinace dědičné informace

NÁLEVNÍCI pohybují se pomocí brv žijí ve vodě i půdě živí se bakteriemi a řasami název podle způsobu chovu – senný nálev Zástupci: Trepka velká

KOŘENONOŽCI pohybují se pomocí panožek panožky slouží k pohybu a příjmu potravy žijí v půdě, vodě jsou dravé některé parazitické – v ústech (neškodná), ve střevech (úplavice – průjmy) Zástupci:

KOŘENONOŽCI Zástupci: -mořští :

BIČÍKOVCI pohybují se pomocí bičíků potravu přijímají celým tělem parazité – způsobují závažná onemocnění Zástupci: Trypanozoma spavičná - přenáší moucha tse-tse - způsobuje spavou nemoc (silné bolesti hlavy, únava) Lamblie střevní - ve střevech (průjmy)

VÝTRUSOVCI parazité mohou vytvářet spory (útvary přežívající nepříznivé podmínky) způsobují vážné onemocnění Zástupci: Zimnička - přenáší afričtí komáři - napadají červené krvinky - nemoc malárie

VÝTRUSOVCI Zástupci: Kokcidie cizopasí v tělech členovců a obratlovců – nejčastěji u králíků a zajíců hromadný úhyn králičích chovů Toxoplazma přenášena kočkami může být postižen i člověk – horečky atd. velké nebezpečí u žen v těhotenství – porucha při vývoji plodu!