RACIONÁLNÍ ČÍSLA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Poměr Matematika – 7. ročník *.
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
15..
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: Násobení desetinných čísel
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Racionální čísla.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Poměr v základním tvaru.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Celá čísla.
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Výukový materiál pro 7.ročník
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
MOCNINY.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZLOMKY Pojem zlomků.
DESETINNÁ ČÍSLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1,751.
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Převody jednotek délky
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle.
Převody jednotek délky
Poměr v základním tvaru.
Transkript prezentace:

RACIONÁLNÍ ČÍSLA

Co znají o racionálních číslech děti na 1. st. ZŠ ZLOMKY zapíše zlomkem vyznačenou část celku zlomek vymodeluje určí část z celku určí celek ze zlomku a známé části porovná zlomky se stejným jmenovatelem +, - zlomky se stejným jmenovatelem

Co znají o racionálních číslech děti na 1. st. ZŠ DESETINNÁ ČÍSLA vymodeluje desetinné číslo přečte zápis desetinného čísla vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty porovná desetinná čísla zaokrouhlí desetinná čísla (*) sčítá a odčítá desetinná čísla (*) násobí a dělí desetinné číslo 10, 100, 1 000 (*) 5) sčítání – na číselné ose, ve čtvercové síti 6) odčítání – na ose, v síti

6.ročník - desetinná čísla Operace s desetinnými čísly - pamětné a písemné +, - a jeho vlastnosti - zaokrouhlování - pamětné a písemné . přirozeným číslem a jeho vlastnosti  jednociferným  mocninami deseti  víceciferným - pamětné a písemné . desetinným číslem - pamětné a písemné : přirozeným číslem  beze zbytku  se zbytkem pamětné a písemné : desetinným číslem

6.ročník - desetinná čísla Násobení desetinného čísla přirozeným číslem motivace 1. opakované sčítání téhož čísla, 3.1,4 = 1,4 + 1,4 + 1,4 = 4,2 2. odhad výsledku násobením přirozenými čísly, 3.1,4 = ? 1 < 1,4 < 2, proto 3.1 < 3.1,4 < 3.2, tj. 3 < 3.1,4 < 6 postup vynásob čísla bez ohledu na desetinnou čárku odděl tolik desetinných míst, kolik des.míst má činitel příklady v kombinaci s operací +, – (opakování přednosti operací) jednoduché rovnice převody délkových jednotek (hekto-, deci-, centi-, mili-) nejprve násobí jednociferným přirozeným číslem, pak víceciferným

6.ročník - desetinná čísla Násobení desetinného čísla desetinným číslem motivace (ve čtvercové síti) 1. vynásobení po převodu jednotek 0,7dm = 7cm; 0,8cm = 8cm; 7.8 = 56 cm2 1 cm2 = 0,01 dm2 56 cm2 = 0,56 dm2 Proto je 0,7.0,8 = 0,56. 2. počítání čtverečků Vyznačeno je 7.8 = 56 čtverečků ze 100. Vyznačená část tvoří 56/100 celku,tj. 0,56, proto je 0,7.0,8 = 0,56. postup vynásob bez ohledu na des. čárky odděl tolik des. míst, kolik jich mají činitelé dohromady 1 dm

7.ročník - zlomky Zlomky a operace s nimi různá pojetí zlomku - část celku, podíl dvou přirozených čísel krácení - +, - zlomků s různými jmen. rozšiřování - násobení zlomku  přirozeným číslem převod na desetinné číslo  zlomkem - převrácená čísla znázornění na číselné ose - dělení  zlomku přir. číslem - společný jmenovatel zlomků  přir. čísla zlomkem  zlomku zlomkem - porovnávání zlomků - smíšená čísla modelování skládáním papíru/proužku papíru násobení zlomku přirozeným číslem – množství vypité tekutiny, když pijeme po krabičkách 0,2l=1/5 nebo 0,5l=1/2 zlomek zlomkem – motivace počítání v síti, jedno oko daný obsah dělení úlohy o rozlévání tekutiny do nádob např. úloha o rozdělení ¾ litru mléka do hrnečků o ¼ litru. dělení zlomku zlomkem (-> složený zlomek) smíšené číslo

7.ročník – racionální čísla Racionální čísla a operace s nimi - záporná desetinná čísla záporné zlomky porovnávání racionálních čísel  na ose  převedením na zlomek  převedením na desetinné číslo operace se racionálními čísly  převedení čísel na zlomky  převedení čísel na desetinná čísla  vlastnosti operací