NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov AUTOR: Ivana Mačková NÁZEV: VY_32_INOVACE_SADA5_INF.9.07 TÉMA: Excel – vytvoření testu ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2609
Anotace Materiál Excel – vytvoření testu Vzdělávací obor Informatika Tematický okruh Tabulkový procesor MS Excel Anotace Výukový materiál je ukázkou postupu vytvoření zkušebního testu v programu MS Excel. Očekávaný výstup Žák využívá získané znalosti o formulářových prvcích; vytvoří jednoduchý test. Druh učebního materiálu Prezentace Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň, 9. ročník
EXCEL – VYTVOŘENÍ TESTU V Excelu můžeme vytvořit testy ke zkoušení. V malé ukázce si vysvětlíme, jak test vytvořit. Musíme mít aktivní kartu Vývojář, neboť budeme používat formulářové prvky. Naším úkolem bude vytvořit test, který vidíme vpravo.
Nejprve si vytvoříme tabulku podle předlohy. Teprve potom budeme do tabulky postupně k jednotlivým otázkám vkládat formulářové prvky.
Vkládání formulářových prvků 1. otázka - přepínač karta Vývojář – Vložit – Přepínač kurzor se změní na křížek klikneme levým tlačítkem v místě, kde chceme přepínač mít název přepínač číslo změníme na text naší možnosti (4,2 GB, atd.)
2. otázka – pole se seznamem karta Vývojář – Vložit – Pole se seznamem kurzor se změní na křížek klikneme levým tlačítkem v místě, kde má být pole se seznamem
Někde mimo tabulku si napíšeme seznam položek, které budou tvořit nabídku.
Označíme vložený objekt, klikneme pravým tlačítkem a z místní nabídky vybereme Formát ovládacího prvku. Na toto tlačítko klikneme pro zadání oblasti s položkami seznamu.
Adresy vybrané oblasti položek se objeví v dialogovém okně, které zavřeme křížkem vpravo nahoře.
Po zavření předcházejícího okna se adresy objeví v řádku Vstupní oblast. Potvrdíme OK.
3. otázka – zaškrtávací políčko Vložíme je stejným způsobem jako přepínače.
4. otázka – číselník karta Vývojář – Vložit – Číselník kurzor se změní na křížek nyní klikneme levým tlačítkem myši
Pomocí místní nabídky zadáme vlastnosti číselníku: formát objektu – zadáme nejnižší hodnotu, nejvyšší hodnotu a přírůstkovou změnu. Propojíme s buňkou, která sousedí nalevo od číselníku.
Na závěr vytvoření našeho testu oblast každé otázky ohraničíme skupinovým rámečkem: karta Vývojář – Vložit – Skupinový rámeček.
Citace Ilustrace: Kopie obrazovek programu MS Excel – vlastní tvorba autora www.office.microsoft.com