Písemné testy z anatomie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SVALY PAŽE- Musculi brachii
Advertisements

Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Přijímací řízení 2016/17.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Náš svět Tematická oblast
Biologie - pokyny ke zkoušce
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_10_Kostra dolní
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
Následující hra je složena ze 4 otázek, které nám dovolí vás kvalifikovat jako "profesionála". Otázky nejsou příliš obtížné, proto se nesnažte podvádět.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Skelet horní končetiny
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Skelet horní končetiny
Spoje horní končetiny.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál
Výzkum přírodních geochemických a remediačních procesů a jejich využití pro sanace po těžbě nerostů GEOCHEM Kontrolní den ‘04 GEOCHEM – KD 2004.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_20_Z7_Skála TÉMA: Česko – Test regiony
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
čtvrtek Anatomický ústav 2. LF UK, 2008
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Vykazování postupu nebo stavu
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Katastr nemovitostí (KNEM)
Těžiště a stabilita těles
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8
všechny animace a obrázky - archiv autora
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
zpracovaný v rámci projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Má země Česká republika.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
úterý 1 Anatomický ústav 2. LF UK, 2008
úterý 2 Anatomický ústav 2. LF UK, 2008
úterý 2 Anatomický ústav 2. LF UK, 2008
čtvrtek Anatomický ústav 2. LF UK, 2008
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Svaly horní končetiny.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Následující hra je složena ze 4 otázek, které nám dovolí vás kvalifikovat jako "profesionála". Otázky nejsou příliš obtížné, proto se nesnažte podvádět.
Vítáme vás! Školní rok [Roky].
Rovnice HRA.
Lineární funkce a její vlastnosti
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Skelet horní končetiny
Informační modelování staveb (BIM)
Transkript prezentace:

Písemné testy z anatomie Vysvětlení a vzorové otázky

Upozornění Prosím, mějte na paměti, že konkrétní test nemusí nezbytně obsahovat všechny druhy otázek uvedených v této modelové prezentaci.

Obecná anatomie Ot: Uveďte příklad ploché kosti. Od: Scapula. Otázky na témata probírané zejména na přednáškách Ot: Uveďte příklad ploché kosti. Od: Scapula.

Systematická anatomie Tvoří většinu otázek v testu. Systematická anatomie – popis vyznačených struktur: Od: Trochanter major Systematická anatomie – stavba: Ot: Vyjmenujte všechny kloubní plochy na condylus humeri Od: Capitulum, Trochlea Systematická anatomie – pojmenování: Ot: Která struktura slouží pro úpon Achilovy šlachy? (tendo calcanei) Od: Tuber calcanei

Funkční anatomie Je důležitou součástí testu. Ot: Jakou funkci má acetabulum? Od: Kloubní jamka pro kyčelní kloub.

Topografická anatomie Je důležitou součástí testu. Ot: Co prochází v sulcus intertubercularis humeri? Od: Tendo capitis longi musculi bicipitis brachii

Zobrazovací anatomie obvykle 1-5 otázek na popis / pojmenování struktur vyznačených na RTG, CT nebo MRI snímcích. Od: Epicondylus medialis humeri

Klinická anatomie Ot: Co je podkladem syndromu karpálního tunelu? Otázky z klinické anatomie se týkají aplikace anatomických poznatků do základních medicínských jednotek, nikoli do pokročilých či vysoce specializovaných patologických či chirurgických postupů. Tyto klinické poznámky byly zmíněny během přednášek či praktických cvičení nebo jsou součástí učebnic nebo webové stránky týkající testování. Ot: Co je podkladem syndromu karpálního tunelu? Od: Útlak nervus medianus proti tvrdým strukturám a stěnám canalis carpi.

Mikroskopická anatomie Obvykle 1-3 otázky Základní mikroskopické uspořádání Ot: Jaký druh chrupavky tvoří převážnou většinu kloubních povrchů? Od: Hyalinní / sklovitá chrupavka

Embryologie / Vývojová anatomie Obvykle 1-3 jednoduché otázky ohledně embryonálního původu nebo vývojových souvislostí anatomických struktur. Ot: V jakém věku dochází k uzavření distální růstové štěrbiny vřetenní kosti? Od: 17-19 let

Detailní otázky V testu se může vyskytnout jedna (nebo víc) otázka „do hloubky“. Bývá obtížnější než „běžné“ otázky a pro správnou odpověď musejí studenti znát danou problematiku skutečně podrobně. Většinou vyžaduje i propojení s již probranými tématy. Ot: Vyjmenujte kosti (a jejich příslušné části), na které se upíná retinaculum musculorum flexorum tvořící ventrální stěnu canalis carpi. Od: Eminentia carpi ulnaris (os pisiforme, hamulus ossis hamati), eminentia carpi radialis (tuberculum ossis scaphoidei, tuberculum ossis trapezii)

Obrázky ke kreslení Obrázek je obvykle hodnocen 2-3 body. Je vybrán ze seznamu obrázků ke kreslení. Principem je ukázat hlavní anatomické vztahy a jejich vzájemné propojení. Obrázek musí mít správné proporce a musí být popsán. Ot: Nakresli kosti ruky. Všech 8 zápěstních kůstek musí být správně umístěno a popsáno. Záprstní kosti se musejí připojovat ke svým příslušným zápěstním kostem. Vřetenní a loketní kost jsou ve správné anatomické poloze vůči sobě navzájem i vůči proximální řadě zápěstních kostí. Závažné chyby = 0 bodů (žádné částečné body!). Menší chyby = postupná ztráta bodů.