ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obvodové – periferní nervy
Advertisements

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
KOSTERNÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Obvodová NS.
Soustava opěrná – lebka
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: KOSTRA VY_inovace_32_PR89_20
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Obvodová nervová soustava
Kostra 2.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Biologie člověka Kostra.
Nervová soustava NOSITELÉ SIGNÁLŮ.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Kostra.
Stavba kostry člověka Kostra= osová kostra =páteř, žebra, hrudní kost, lebka + kostra končetin LEBKA: chrání mozek a smyslové orgány, tvoří ji mozková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_636_NERVOVÁ SOUSTAVA Téma: ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY,
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Číslo v digitálním archivu školy
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Opěrná soustava Kostra hlavy a trupu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SAVCI Soustava opěrná a pohybová Je tvořena: páteř lebka
Stavba kůže. Stavba kůže Nervová soustava CNS umožňuje velmi rychlé reakce organizmu na rozmanité podněty zevního i vnitřního prostředí. Podněty-
Nervová soustava 1 CNS.
Míšní nervy Olga Bürgerová.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘ8_BO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_01_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Lebka ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_KOSTRA.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_07_Páteř a hrudník.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Nervová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Lebka - Cranium Funkce: chrání mozek, smysly (zraku, sluchu…)
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
MOZEK A NERVOVÁ SOUSTAVA
ŠABLONA 32 Obvodová nervová soustava
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_06_krev
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Opěrná soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_01_Kostra
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
Základní škola, Hradec Králové
Opěrná soustava pokračování.
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OPĚRNÁ SOUSTAVA (kostra osová - opakování)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název prezentace (DUMu): Nervová soustava
Název: VY_32_INOVACE_02_Mozek Škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice
Základní škola, Hradec Králové
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_NERVOVÁ SOUSTAVA ČLOVĚKA2_P1-2
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Anotace Prezentace slouží k úvodní hodině do tématického celku: nervová soustava Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 9_01
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0961 Biologie člověka Č. DUMu:VY_32_INOVACE_16_soustava řídící – obvodová nervová soustava Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková

Anotace: Prezentace slouží k seznámení a procvičování nového učiva na téma soustava řídící – obvodová nervová soustava. Učivo je určeno pro žáky 8. ročníku. Období vytvoření prezentace – květen 2012.

Obvodová nervová soustava Tvoří síť nervů Rozvětvuje se do všech částí těla Dělí se na: a) nervy mozkové b) nervy míšní c) nervy útrobní

Nervy mozkové Vystupují ze spodní části mozku 12 párů mozkových nervů Nejdůležitější z nich – nerv čichový, zrakový, okohybný, trojklanný, lícní, sluchově rovnovážný, bloudivý Nejsilnější nerv trojklanný – větví se do oka a dutiny nosní, druhá větev do horní čelisti a třetí větev prostupuje do dolní čelisti Nerv bloudivý prostupuje orgány v dutině hrudní a břišní

Nervy míšní Dělí se na: nervy krční nervy hrudní nervy bederní nervy křížové

Nervy míšní Nervy krční a hrudní prostupují část hrudníku a horní končetiny Nervy bederní a křížové spojují ústřední nervovou soustavu se spodní částí trupu a dolními končetinami

Nervy útrobní Působí nezávisle na naší vůli Spojují ústřední nervovou soustavu se všemi vnitřními orgány

Žáci doplňují podle nápovědy nervy obvodové soustavy: nervy míšní, nerv trojklanný, nervy mozkové, nervy útrobní, nerv bloudivý Působí nezávisle na naší vůli a spojují ústřední nervovou soustavu se všemi vnitřními orgány Nervy krční, hrudní, bederní a křížové Nejsilnější mozkový nerv. Větev prostupuje do oka a dutiny nosní, horní čelisti a dolní čelisti 12 párů – nerv čichový, zrakový, okohybný, trojklanný, lícní, sluchově rovnovážný a bloudivý Prostupuje všechny orgány v dutině hrudní a téměř všechny v dutině břišní

Žáci doplňují podle nápovědy nervy obvodové soustavy: nervy míšní, nerv trojklanný, nervy mozkové, nervy útrobní, nerv bloudivý nervy útrobní Působí nezávisle na naší vůli a spojují ústřední nervovou soustavu se všemi vnitřními orgány Nervy krční, hrudní, bederní a křížové Nejsilnější mozkový nerv. Větev prostupuje do oka a dutiny nosní, horní čelisti a dolní čelisti 12 párů – nerv čichový, zrakový, okohybný, trojklanný, lícní, sluchově rovnovážný a bloudivý Prostupuje všechny orgány v dutině hrudní a téměř všechny v dutině břišní nervy míšní nerv trojklanný nervy mozkové nerv bloudivý

Citace Obrázky dostupné na WWW: <http://office.microsoft.com> Obrázky autorky [cit. 2012-05-10]. PaedDr. Hana Jurásková