Zdanění motorových vozidel Michal Radvan

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Struktura daní v ČR.
Advertisements

LEASING z pohledu daně z příjmu
Role Finanční správy ČR v důchodové reformě
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Silniční daň.
DAŇOVÝ SYSTÉM České republiky. Daňový systém České republiky je ve svých hlavních znacích podobný systémům většiny vyspělých zemí Daňový systém České.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Silniční daň Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_04A10 Autor Ing. Yvona Fidzinská Období vytvoření listopad.
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Cestovní náhrady podnikatelů
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2014.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 3. prosince 2014.
OSVČ – sociální zabezpečení 2014
Daňová soustava Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 27. listopadu 2013.
Automobily – koncepce, karoserie
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan. Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň.
Daňový systém Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Daň z příjmů právnických osob DPPO je samostatně upravena v ZDP § 17 – 21, Poplatníky DPPO jsou obecně osoby, které nejsou fyzickými osobami, organizační.
Daň z příjmů právnických osob Michal Radvan
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Majetkové daně – motorová vozidla a transferové daně Michal Radvan
zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční Ing.Pavla Kvapilová
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan. Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň.
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Základní prvky daňové techniky
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Daň z příjmů právnických osob Mgr.Eva Kolářová, Ph.D. Tato prezentace vznikla za podpory projektu FRVŠ č.2714/2007.
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ DANĚ Kristýna Nevolová Lucie Krausová C2A.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
Zápatí prezentace Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan.
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259_TÉMA_ Daň z příjmu Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ DAŇ SILNIČNÍ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Daň silniční a daň z hazardních her
DAŇOVÁ SOUSTAVA CHARAKTERISTIKA DANÍ.
Daň silniční 25. listopadu 2015 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 30. října 2017
Daně z motorových vozidel Michal Radvan
Daň z nabytí nemovitých věcí, daň silniční a daň z hazardních her
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Silniční daň Předmět silniční daně
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Spotřební a energetické daně
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Cestovní náklady podnikatele
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Zdanění motorových vozidel Michal Radvan Zápatí prezentace

Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Pravidelně placená daň Spotřební daň z pohonných hmot Časové poplatky Výkonové poplatky Zápatí prezentace

Silniční daň Zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů Pravidelná majetková daň Výnos cca. 5,5 mld. je příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury Správa vykonávána územními finančními orgány Zápatí prezentace

Předmět daně silniční Taková silniční motorová vozidla, která jsou vyrobena za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí a jejich přípojná vozidla Rozhodujícím pro určení, zda jde o silniční vozidlo, je druh (příp. kategorie) vozidla zapsaný v technickém průkazu vozidla Zápatí prezentace

Předmět daně silniční motocykly osobním automobily autobusy nákladní automobily speciální automobily přípojná vozidla ostatní vozidla Zápatí prezentace

Aby tato vozidla podléhala silniční dani, musí splňovat následující podmínky: Vozidlo musí být registrováno v České republice, tzn. má standardní státní poznávací značku; tím je respektována praxe států Evropské unie zdaňovat vozidla pouze ve státě registrace Vozidlo musí být provozováno v České republice, Vozidlo musí být používáno k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, případně používáno v přímé souvislosti s podnikáním, eventuelně k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daní z příjmů Zápatí prezentace

Výše uvedené podmínky se nevztahují na vozidla s celkovou hmotností více než 3,5 t, pokud jsou v České republice registrována a jsou určena výlučně k přepravě nákladů. Taková vozidla jsou předmětem daně vždy. Zápatí prezentace

Předmětem daně nejsou speciální pásové automobily (např. rolby používané k úpravě svahů v lyžařských střediscích), zemědělské, lesnické a další (např. kolové) traktory a jejich přípojná vozidla, samojízdné a přípojné pracovní stroje, nemotorové pracovní stroje nebo nemotorová vozidla tažená nebo tlačená pěšky jdoucí osobou, vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, vozidla se zvláštní registrační značkou (trvale manipulační vozidla, historická vozidla, vozidla pro zkušební účely apod.), všechna další silniční vozidla, která nejsou používána k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, případně používána v přímé souvislosti s podnikáním, eventuelně k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daní z příjmů Zápatí prezentace

Osvobození od daně silniční veřejná prospěšnost policie, požárníci, záchranná služba… ekologické aspekty elektrický pohon, hybridní pohon, LPG pohon, autobusy vozidla určená k údržbě komunikací vozidla diplomatických misí a konzulárních úřadů vozidla kategorie L Zápatí prezentace

Poplatníci daně silniční provozovatel uživatel stálá provozovna nebo jiná organizační složka osoby se sídlem nebo trvalým pobytem v zahraničí zaměstnavatel Více spolupoplatníků – solidární povinnost Zápatí prezentace

Základ daně silniční u osobních automobilů (s výjimkou osobních automobilů na elektrický pohon) je základem daně zdvihový objem motoru v cm3 u návěsů tvoří základ daně součet největších povolených hmotností na nápravy v tunách a počet náprav u ostatních vozidel (autobusy, nákladní automobily, tahače apod.) tvoří základ daně největší povolená hmotnost v tunách a počet náprav Zápatí prezentace

Sazba daně pevná pro skupinu osobních automobilů: 1.200 – 4.200 Kč/rok pro skupiny návěsů a ostatních vozidel: 1.800 – 50.400 Kč/rok platí se poměrně za měsíc Zápatí prezentace

Sazba daně snížená zdaňované vozidlo je určeno pro činnost výrobní povahy v rostlinné výrobě a tuto skutečnost má uvedenu v technickém průkazu v takovém případě lze základní sazbu daně snížit o 25 % Zápatí prezentace

Sazba daně snížená o 48 % po dobu následujících 36 kalendářních měsíců od data jejich první registrace, o 40 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců, o 25 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců. Bez ohledu na datum první registrace se sazba daně u všech vozidel s výjimkou osobních automobilů snižuje o 100 % u nákladních vozidel vč. tahačů, nákladních přívěsů a nákladních návěsů s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny a méně než 12 tun, pokud tato vozidla nejsou používána k podnikání nebo v přímé souvislosti s podnikáním nebo k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů anebo nejsou provozována pro cizí potřeby a jsou-li používána nepodnikatelskými subjekty, jako vozidla autoškol nebo osobami fyzickými. Obdobně používaná vozidla s hmotností vyšší než 12 tun mají nárok na slevu ve výši 48 %. snížení daně není možné kombinovat snížení sazby daně se u téhož poplatníka vztahuje i na počet návěsů nebo tandemových přívěsů Zápatí prezentace

Sazba daně zvýšená vozidla registrovaná v České republice do 31. prosince 1989 – o 25 % Zápatí prezentace

Denní sazba speciální zaměstnavatel je oprávněn uplatnit speciální denní sazbu daně silniční ve výši 25 Kč za každý započatý den použití automobilu Zápatí prezentace

Sleva na dani v případě kombinované dopravy v závislosti na počtu jízd 25 – 100 % Zápatí prezentace

Pokyn MF ČR D-241 – Rozhodnutí o prominutí daně silniční vozidlo je pořízeno formou finančního leasingu a v technickém průkazu je jako provozovatel zapsán nájemce, který vozidlo nepoužívá k podnikání (tzv. soukromý leasing) vozidlo je určeno a používáno výlučně pro přepravu koní vozidlo má uloženou státní poznávací značku formou depozita u registračního místa a není sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu vozidel (tzv. povinné ručení) vozidlo bylo dočasně vyřazeno z registru silničních vozidel Zápatí prezentace

Správa daně silniční Daňové přiznání k dani silniční podává poplatník do 31. ledna kalendářního roku následujícího placení ve lhůtě pro podání daňového přiznání zálohové platby: čtyři splátky, a to k 15. dubnu, k 15. červenci, k 15. říjnu a k 15. prosinci Zápatí prezentace

Evropská regulace poplatků za užívání dálnic směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/62/ES ze dne 17. června 1999 o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací těžkými nákladními vozidly (směrnice „Eurovignette“) směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/52/ES ze dne 29. dubna 2004 o obecně rozšířeném zavedení a interoperabilitě elektronických systémů silničního mýta ve Společenství Zápatí prezentace

Časové poplatky zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů poplatek za užívání dálnic a rychlostních silnic označených příslušnými dopravními značkami do roku 2006 časový poplatek od 2007 povinnost zakoupit dálniční známku mají všichni řidiči vozidel nejméně se čtyřmi koly a provozovatelé souprav, kteří užívají české dálnice a rychlostí silnice nejvyšší povolená hmotnost vozidla nebo soupravy přitom nepřesahuje dvanáct tun Zápatí prezentace

Sazby časových poplatků do nejvyšší povolené hmotnosti 3,5 tuny 1.200 Kč, o největší povolené hmotnosti nad 3,5 tuny do největší povolené hmotnosti, která činí méně než 12 tun, 20.000 Kč nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací, stanoví sazby na 1,000 Kč a vyšší + měsíční a sedmidenní sazby Zápatí prezentace

Elektronické mýtné zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací zohledněny EURO limity a počty náprav, schváleny i sazby na silnicích I. třídy Zápatí prezentace

De lege ferenda základ daně podle CO2 rozšíření elektronického mýtného na silnice první třídy přes satelitní systém? ekologie a ekonomie jdou proti sobě majetková daň má respektovat majetkovou situaci poplatníka, ale čím starší a méně hodnotné auto, tím vyšší daň s ohledem na ekologické aspekty Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace