Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Advertisements

Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Počítáme obvod geometrických útvarů
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Obsahy rovinných útvarů
Převody – jednotky délky

Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Opakování na 4. písemnou práci
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Počítáme obvod geometrických útvarů
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Matematický kufr Verze 3
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Řešení polohových konstrukčních úloh
Přenášíme úsečky 2 Druháci a matematika 10 PE < PT AS = BS
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
s přechodem přes základ
Dělitelnost přirozených čísel
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL
Pořadí obrázků – domeček
Převody délky MATEMATIKA
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla KA 3 TI 2 TE MA
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Určujeme povrch krychle a kvádru
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Matematika + opakování a upevňování učiva
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Převody – jednotky délky
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Transkript prezentace:

Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13 4 KA 5 Opakujeme čísla do 20 6 > 11 a < 13 5 < z < 9 4:00 16:00 15 2 7 8 9 10 20 13 14 12 16 17 18 19 2 Téma Opakujeme počítání do 20 je prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je zaměřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně) . Toto téma by mělo prolínat s prvním geometrickým tématem Tvary věcí kolem nás. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Numerace Škola Kolik oken je na přední straně školy na obrázku? Kolik oken je po pravé straně? Kolik oken je na obrázku vidět? Kolik dětí si hraje na trávníku u školy? Kolik stromů roste u školy? Kolik ptáků poletuje nad školou? Čísla zapište. Kolik oken má na přední straně vaše škola? Kolik dětí je ve vaší třídě?

Počítání, třídění Spočítejte kruhy, trojúhelníky, čtverce, obdélníky. Spočítejte červené, modré, žluté, zelené lístky.

Mřížka 3 7 10 15 20 19 14 11 Vezměte si mřížku a knoflíky. Pokládejte do mřížky knoflíky. Položte do mřížky 7, 3, 10, 15, 19, 11, 20 knoflíků.

Čísla jedno- dvouciferná 1. 2. jednotky čísla jednociferná 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 desítky čísla dvouciferná Vyjmenujte čísla, která zapisujeme jednou číslicí. Jsou to čísla jednociferná. Vyjmenujte čísla, která zapisujeme dvěma číslicemi. Jsou to čísla dvouciferná. První číslo zprava jsou jednotky. Druhé číslo zprava jsou desítky. Rozložte čísla na desítku a jednotky. 10 20 11 17 15

Hned před (za) 1. 12 17 1 9 19 3 7 10 1. Šipka znamená je hned před. Doplňte do kroužků čísla od 0 do 20. 2. Šipka znamená je hned před. Doplňte do rámečků čísla. 2. 11 19 13 15 16 20 17 12 18

méně než více než stejně Více, méně, stejně 13 16 13 16 < > 13 1. 2. 16 13 více než méně než 13 16 < > 13 Vyznačte dvojice trojúhelník – kroužek (trojúhelník – čtverec). Každý trojúhelník je ve dvojici s kroužkem, ale tři kroužky nejsou ve dvojici s trojúhelníkem. Kroužků je více než trojúhelníků. Trojúhelníků je méně než kroužků. Doplňte zápisy. stejně 13 =

Apl. úloha 4 14 12 11 13 13 15 17 20 16 Helenka a Lucka trhaly šípky. 1. 2. 4 14 12 11 13 13 15 17 20 16 < , >, = Helenka a Lucka trhaly šípky. Helenka jich natrhala 18, Lucka 16. Kdo jich natrhal více? Lucka Helenka 1. Čísla porovnejte. 2. Přečtěte úlohu, znázorněte ji a vyřešte. 16 < 18 Lucka natrhala méně šípků než Helenka.

Řada čísel 1. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 Čísla 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, jsou před číslem 9 - jsou menší než 9. Čísla 10, 11, 12, 13, 14, 15, ........, jsou za číslem 9 - jsou větší než 9. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 2. 1. Ukažte a podtrhněte modře všechna čísla před číslem 9. Ukažte a podtrhněte červeně všechna čísla za číslem 9. Zapište, která čísla jsou v řadě čísel před číslem 9. Zapište, která čísla jsou v řadě čísel za číslem 9. 2. Porovnejte čísla, na kterých stojí figurky. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15

Nerovnice 1. a < 13 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17 20 19 18 a 2. 12 < e n < 18 7 < r 20 > a m > 16 15 > v 1. Nerovnice. Na hrací dráze - v řadě čísel - vyznačte všechna čísla menší než 13. Zapište všechna čísla, která je možno dosadit za písmeno. 2. Řešte nerovnice.

Složené nerovnice 3 < n < 13 1. 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17 20 19 18 n 14 < n < 20 11 < u < 18 19 < e < 20 8 < a < 13 5 < z < 9 13 < x < 18 9 < m < 19 7 < r < 15 2. 1. Nerovnice. Na hrací dráze - v řadě čísel - vyznačte všechna čísla větší než 3 a zároveň menší než 13. Zapište všechna čísla, která je možno dosadit za písmeno. 2. Řešte nerovnice

Aplik. úloha nerovnice Ondra.........o dědeček...12 o < 12 12 o Utvořte úlohu o tom, jak byli Ondra s dědečkem na houbách. Úlohu znázorněte a vyřešte. Ondřej šel s dědečkem do lesa na houby. Dědeček našel 12 hříbků. Ondra jich našel méně. Kolik hříbků mohl asi najít Ondra? o 12 Ondra.........o dědeček...12 o < 12 <

Apl. úloha nerovnice Míša 14 Kč 2. 1. 10 Kč 1 ? Ruda více. 14 r < 14 < r < 20 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17 20 19 18 Míša si ušetřila 14 Kč. Ruda si ušetřil více než Míša, ale 20 korun to nebylo. Kolik Kč si asi mohl ušetřit Ruda? Úlohu znázorněte a vyřešte. Porovnejte čísla, na nichž stojí figurky. < > > > > < > >

Více – méně o …. 8 5 2 6 Porovnejte počty kostek ve věžičkách a zapište, o kolik kostek je v jedné věži více (méně) než ve druhé. 6 2 5 8 11 5 11 13 > 14 < > 9 10 18 <

O n více, méně na hrací dráze 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 1. 4 4 9 5 > 5 9 < 7 7 17 10 10 17 > < 1. Zapište, o kolik více nebo méně skoků udělala jedna figurka než druhá. 2. Čísla porovnejte a zapište, o kolik je jedno větší nebo menší než druhé.   2 2 11 13 11 < 13 > 2. 3 6 5 7 7 10 6 18 13 8 1 < < > >

Hodiny 1. 19:00 15:00 14:00 17:00 2. 1. Ručičkové hodiny ukazují celé hodiny. Zapište číslicemi, jak ukazují tento čas číslicové hodiny. 2. Nakreslete na hodinách malou ručičku podle toho, kolik ukazují číslicové hodiny.