Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu © 2008 upraveno 2016 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR
Komplexní pojetí výuky lyžování
Schéma členění lyžařského výcviku
Rozdíl mezi základními a rozšiřujícími lyžařskými dovednostmi v 1. a 2 Rozdíl mezi základními a rozšiřujícími lyžařskými dovednostmi v 1. a 2. EZL Základní LD: Přenášení hmotnosti z lyže na lyži Překlopení lyží z ploch na hrany pohyby kolen a pánve v bočním směru a zpět Nezávislé pohyby DK ve vertikální, předozadním a bočním směru Pohyby paží při píchání holí Regulace rychlosti jízdy (pluhem, sesouváním, odšlapováním, zavíráním oblouků) Rozšiřující LD: Kompenzační odklon trupu Odraz z hran lyží Zvětšené smýkání lyží Regulovaná rotace pánve a nohou Protirotace trupu Aktivní opora o hůl Zvětšená flexe a extenze dolních končetin Vedení stejnoměrně zahraněných lyží v oblouku Aktivní využití vnitřní zahraněné lyže Způsob přehranění při napojování oblouků
Didaktika – 1. krok rozřazení
Didaktika – 2.krok rozcvičení Protáhnout a rozcvičit hlavní svalové skupiny a klouby !!! Kontrola - testy
Didaktika – 3.krok metodický postup Pedagogické pojetí:
Didaktika – 4. krok organizace
Didaktika – 5.krok fáze motorického učení
K o n e c Autorský kolektiv: KOMEŠTÍK B., FINKOVÁ D., HRUŠA J., KRNÁČ P. a NOVÁK M.