Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH 25.12.2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Mezinárodní kontrolní operace 24-BLUE/RED GOLD na železnici
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
ČESKÁ REPUBLIKA I. Česká republika - mapa STÁTNÍ SYMBOLY Velký státní znakMalý státní znak.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
TISKOVÁ KONFERENCE Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Činnost Krajského ředitelství policie Zlínského kraje v roce 2015
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Obsah veřejných rozpočtů I
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
NÁPAD TRESTNÉ ČINNOSTI VÝVOJ DOPRAVNÍ NEHODOVOSTI ÚO Břeclav
Výsledky šetření ÚZIS k nedostatku sester
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Dopravní výchova 8. ročník
Systémy řízení silniční dopravy
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
PRÁZDNINY 2015 plk. Mgr. Martin VONDRÁŠEK první náměstek policejního prezidenta.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Kriminalita na území okresu Most ve sledovaném období od do
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE OD –
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Prázdniny 2011 Policie České republiky
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor služby dopravní policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI v roce 2018
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
2. fáze výcviku řidičů.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Hodnocení plnění infrastrukturních opatření Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Ing. Josef Mikulík, CSc. ČSS, předseda sekce Bezpečnosti silničního.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Informace z krajů ČR – shrnutí
Transkript prezentace:

Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH 25.12.2018

Vývoj počtu nehod a jejich následků v ČR; trend od roku 1961 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Faktory ovlivňující vývoj dopravní nehodovosti v roce 2015 chování všech účastníků silničního provozu – zejména řidičů s minimální praxí a nejzranitelnějších účastníků provozu klimatické podmínky – příznivé klimatické podmínky, teplé počasí, větší počet slunných dnů kvalita a stav pozemních komunikací – větší množství oprav, tvorba kolon, vyšší nehodovost v blízkosti omezení intenzita silničního provozu – zvyšující se počet vozidel na našich komunikacích Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Rok 2015 – nejčetnější příčiny DN Pořadí DESET nečetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet nehod 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 15 311 2. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 7 514 3. nesprávné otáčení nebo couvání 7 199 4. jiný druh nesprávného způsobu jízdy 7 097 5. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 5 682 6. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 4 385 7. nezvládnutí řízení vozidla 4 261 8. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 3 812 9. vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu 3 151 10. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 2 594 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Rok 2015 – příčiny tragických DN Pořadí DESET nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet usmrcených osob 1. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 97 2. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 87 3. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 86 4. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 41 5. nezvládnutí řízení vozidla 34 6. nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu 31 7. jiný druh nepřiměřené rychlosti 27 8. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 23 9. nedání přednosti chodci na vyznačeném přechodu 21 10. nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti 20 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Rok 2015 – zavinění dopravní nehody Viník a zavinění nehody Počet nehod tj. % z celkového počtu nehod Index Počet usmrcených tj. % z celkového počtu usmrcených Rozdíl usmrcených Řidičem motorového vozidla 78 201 84,0 107,4 601 91,1 19 Řidičem nemotorového vozidla 2 678 2,9 97,8 33 5,0 3 z toho dětmi 220 0,2 80,6 0,0 -1 Chodcem 1 229 1,3 100,2 20 3,0 7 436 0,5 98,9 1 Jiným účastníkem 146 115,9 Závadou komunikace 253 0,3 108,6 Technickou závadou vozidla 461 98,7 2 Lesní zvěří, domácím zvířetem 9 635 10,4 122,8 Jiné zaviněni 464 122,4 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Rok 2015 – dopravní nehody dle místa Druh komunikace počet nehod rozdíl nehod počet usmrcených rozdíl usmrcených Dálnice 2 683 134 30 6 Silnice I. třídy 14 605 1 319 254 34 Silnice II. třídy 13 636 962 150 -14 Silnice III. třídy 11 297 993 117 -4 Komunikace sledovaná 13 427 575 25 -11 Komunikace místní 33 077 2 841 74 14 Komunikace účelová 4 342 384 10 Místo nehody počet nehod počet usmrcených počet těžce zraněných počet lehce zraněných hmotná škoda v mil. Kč V OBCI 65 020 183 1 387 14 246 3 150,48 Index rok 2014=100% 107,1 93,4 93,8 100,9 110,9 MIMO OBEC 28 047 477 1 153 10 180 2 288,64 111,6 110,2 89,9 106,7 109,3 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Vývoj počtu usmrcených osob za celý rok od roku 1961 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Rok 2015 – usmrcené osoby počet kategorie osoby rozdíl 233 řidičů osobních automobilů -10 131 chodců 19 102 spolujezdců v osobním automobilu 81 řidičů motocyklů 6 68 cyklistů 11 řidičů nákladních automobilů 5 spolujezdců v nákladním automobilu -4 4 spolujezdců na motocyklech -5 3 cestující ve vlaku řidiči traktorů 2 řidiči pracovních strojů řidiči mopedu 1 řidiči malých motocyklů -1 řidič autobusu spolujezdec pracovního stroje řidič jiného nemotorového vozidla cestující v autobuse Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Porovnání počtu usmrcených osob po měsících za rok Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Rok 2015 – usmrcené osoby dle věku Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Počet usmrcených osob v krajích za rok 2015 v porovnání s rokem 2014 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Porovnání počtu nehod s následky na životě a zdraví po měsících za rok Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Počet nehod s následky na životě a zdraví v krajích za rok 2015 v porovnání s rokem 2014 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo drog v porovnání s rokem 2014 Rok 2015 – alkohol a drogy Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo drog v porovnání s rokem 2014 počet nehod rozdíl nehod počet usmrcených rozdíl usmrcených zjištěná hladina alkoholu je nižší než 0,24‰ 177 -14 7 -4 zjištěná hladina alkoholu je 0,24 až 0,5‰ 297 -15 2 zjištěná hladina alkoholu je 0,51 až 0,8‰ 293 17 5 3 zjištěná hladina alkoholu je 0,81 až 1,0‰ 249 38 4 -2 zjištěná hladina alkoholu je 1,1 až 1,5‰ 670 -110 12 zjištěná hladina alkoholu je 1,51‰ a vyšší 2 802 -25 32 1 zjištěno požití drog i alkoholu 56 16 zjištěno požití alkoholu celkem 4 544 -93 62 -1 zjištěno požití drog celkem 301 41 6 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Alkohol a drogy u viníka DN dle krajů celkem nehod z toho alkohol alkohol v % z toho drogy drogy usmrceno celkem z toho usmrceno - alkohol usmrceno – AL v % z toho usmrceno - drogy usmrceno - drogy v % Hlavní město Praha 21 462 452 2,11 26 0,12 25 6 24,00 0,00 Středočeský 12 463 507 4,07 31 0,25 102 4 3,92 1 0,98 Jihočeský 3 916 357 9,12 12 0,31 62 3 4,84 1,61 Plzeňský 3 205 319 9,95 33 1,03 39 7 17,95 2,56 Ústecký 9 707 332 3,42 28 0,29 44 6,82 2,27 Královehradecký 4 460 201 4,51 8 0,18 34 2 5,88 Jihomoravský 7 056 455 6,45 0,62 81 5 6,17 Moravskoslezský 8 899 527 5,92 36 0,40 53 9,43 5,66 Olomoucký 4 738 311 6,56 11 0,23 51 11,76 1,96 Zlínský 3 680 284 7,72 14 0,38 41 12,20 2,44 Vysočina 4 114 158 3,84 0,19 35 5,71 2,86 Pardubický 3 482 278 7,98 13 0,37 46 17,39 2,17 Liberecký 3 889 221 5,68 0,72 23 8,70 4,35 Karlovarský 1 996 142 7,11 9 0,45 24 16,67 Celkem 93 067 4 544 4,88 301 0,32 660 9,39 1,82 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Počet nehod zaviněných pod vlivem alkoholu v krajích za rok 2015 v porovnání s rokem 2014 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Alkohol v krajích za rok 2015, podíl dle ‰ Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Vývoj počtu nehod zaviněných pod vlivem alkoholu a jejich následků v ČR; trend od roku 1982 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Počet dopravních nehod zaviněných řidiči mot Počet dopravních nehod zaviněných řidiči mot. vozidel dle praxe v řízení za rok 2015 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot. vozidel dle praxe v řízení za rok 2015 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Počet nehod a následky u řidičů s praxí do 5 let, 2011 - 2015 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Usmrcení chodci po měsících Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Počet usmrcených chodců dle denní a noční doby Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Usmrcení cyklisté po měsících Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Možnosti ovlivňování BESIP ze strany PČR represe vůči účastníkům silničního provozu – dohled na dodržování zákonných norem, zintenzivnění činnosti v dopravně rizikových časech a lokalitách, efektivní využití technických prostředků určených pro dohled prevence vůči účastníkům silničního provozu – předcházení porušování pravidel silničního provozu, uvědomování si vlastní bezpečnosti, poskytování aktuálního dopravního zpravodajství vytváření bezpečného dopravního prostoru - zlepšování stavu pozemních komunikací, odstraňování rizikových lokalit, posuzování míst tragických dopravních nehod Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Dopravně inženýrské úseky Policie ČR v rámci posuzování míst smrtelných dopravních nehod bylo za rok 2015 provedeno celkem 607 bezpečnostních inspekcí, kdy bylo zjištěno celkem 42 poznatků, které mohly mít vliv na příčiny či následky dopravní nehody dopravní inženýři nahlásili za rok 2015 celkem 13 242 komunikačních závad z toho 11 288 závad na dopravním značení; odstraněno bylo správci komunikace 8 872 závad z toho 7 652 na dopravním značení dopravní inženýři dále provedli 2 014 revizí rozhledových trojúhelníků křižovatek, zkontrolovali 1 479 železničních přejezdů a zaslali 755 podnětů na odstranění nehodových lokalit Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 25.12.2018

Bezpečnost a plynulost silničního provozu je v prvé řadě přímo závislá na vlastním chování všech jeho účastníků. Mysleme na vlastní bezpečnost i v roce 2016! Děkuji za pozornost plk. Ing. Tomáš LERCH, ředitel služby dopravní policie 25.12.2018