Smíšené a listnaté lesy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Polární pás.
Tajga Vytvořili Ondřej Šigut, Filip Wilczek, Tomáš Jurek a Tomáš Kalmus.
 Název školy : Základní škola a mate ř ská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešn ě rová  Datum.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.8 Rostliny a živočichové Evropy Téma: Česká republika jako součást.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Podzimní les.. Stromy v lese. STROMY DUB BUK SMRK MODŘÍN BOROVICE.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodověda – 5. ročník, Půda
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lesy mírného pásu.
POZNÁVAČKA TEST Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
Savci biomů světa 8. ročník.
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
ZŠ BYSTŘICE Mgr Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 111.
ŠTOKY - LES.
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_24_V lese
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST V ČR
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Biomy.
LOVCI A SBĚRAČI V DOBĚ KAMENNÉ
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
TÉMA: Přírodní společenstva
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Sobol.
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
Pedosféra = půdní obal země.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Autor Mgr. Zdeňka Prchalová Cílová skupina Žák ZŠS, 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Step.
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Ústecký kraj Marková Vendula.
Pedologie = půdoznalství
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Transkript prezentace:

Smíšené a listnaté lesy Tollerianová Lenka

Základní informace Jsou to lesy mírného pásu. Vyskytují se v oblastech s oceánským podnebím,min. 120 dní teploty nad 10°C. Střední část listnaté. Severní část smíšené.

Vertikální rozlišení 1) nížiny– do 200m,listnaté lesy (dub, buk) 2)pahorkatiny – 200-500m, dubo-habrové lesy, dnes zničeny, borové monokultury, hojné zemědělské využití 3) vrchoviny (podhorský) – 500-900m, smíšené lesy a jedle(bukovo-jedlové)

Smíšené lesy Rozkládají se převážně okolo Baltu v Evropě, Asii a v Severní Americe okolo velkých jezer. Mírné přímořské podnebí (teplá léta, chladné zimy, pravidelné srážky). Podzolová půda. Hustá populace, kulturní a průmyslová krajina, města, těžba nerostů . Problémy životního prostředí - znečištění ovzduší a vodních zásob.

Dřeviny Smrk, bříza, lípa, osika, korkový dub, borovice a lípa,jasan, javor,nejzápadnější část i habr… Smrk Lípa Osika

Prase divoké Živočichové Srnec, jelen, zajíc, skunk, čipmunk, tygr, srnec, prase divoké, kočka divoká,veverka, kuna… Jelen Veverka

Listnaté lesy Rozkládají se převážně ve střední Evropě, na východním pobřeží Severní Ameriky a v povodí Mississippi Mírné přímořské podnebí (chladné zimy, teplá léta, srážky mezi 500-1000 mm, více jen na některých místech) Úrodné zalesněné hnědé půdy. Hustá populace, kulturní a průmyslová krajina,města. Původní listnaté lesy téměř neexistují, člověk je přeměnil na kulturní krajiny.

Dřeviny Bříza, vrba, jilm, javor, buk, topol,dub… Buk Bříza Jilm

Živočichové Srnec Srnec, kuna, jelen, bobr, tygr sibiřský, skunk,mýval,veverka, wapiti… Živočichové se živí nejen mladým listím, ale i plody, z nichž si často tvoří zásoby na zimu. Mýval

Konec Děkuji za pozornost...