Nový vývoj Řecka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: ŘECKO 7, Makedonie Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Alexandr Veliký Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace:
Advertisements

Řecká mytologie Filosofie jako protiklad mýtického výkladu světa Základní rysy řecké mytologie Nejdůležitější bohové řeckého panteonu.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 1 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Helada a Helénové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Řecká literatura a Homér Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování starověkého Řecka Název sady: Staroorientální.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 3 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Archaické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Přední východ uč Persie a okolí Persie Přední východ = dnešní Turecko, východní pobřeží Středozemního moře až k Rudému moři pravlast Peršanů.
Zeus v podobě bílého býka unesl foinickou princeznu Europu na ostrov Krétu. Zeus v podobě bílého býka unesl foinickou princeznu Europu na ostrov Krétu.
Křížovka. Křížovka Řešení Kréta a první Řekové (doba bronzová)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Starověké Řecko – Řecká kultura a umění DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Český stát za vlády Lucemburků
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
JAK NAJÍT ČAS PRO SEBE S DVOJČATY? Mgr. Zuzana Staroštíková
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
EGEJSKÁ OBLAST.
Staré řecké báje a pověsti Héraklés
Poměr.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Rozbor tematické písně k jarnímu období
3. Příběhy ze světa bohů a lidí
RUDOLF II..
Co víš o své vlasti 4.roč. 4. ročník.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
El Monasterio construido encima de un volcán
Úzká brána a cesta k životu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_Český jazyk
Lidské hodnoty Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
Raná řecká tyranida, Sparta
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.10_recke_myty Název: Řecké.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
STARÉ POVĚSTI ČESKÉ.
Životní cyklus.
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
CO NÁS ČEKÁ A MOŽNÁ NEMINE K L I K E J.
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_20_STAROVĚK - ŘECKO
EGYPT VE STAROVĚKU.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
EGEJSKÁ OBLAST.
Kultura ve starověkém Řecku
KULTURA ANTICKÉho ŘECKa
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Renesance Mgr. Hana Šenková.
Řecké báje (3) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: : VY_32_INOVACE_10_PRVOUKA_RODINA.
Chtěl jsem pro Vás hledat krámek za lesní tůní, koupit tam pro Vás dárek s vánoční vůní. Bohužel, jenom na tiché volání, otevřete prezentaci a podívejte.
ŘECKÁ MYTOLOGIE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Transkript prezentace:

Nový vývoj Řecka

ŘEČTÍ BOHOVÉ str. 13-14 S pomocí učebnice napište, ke kterému bohu se vztahuje dané tvrzení: Manželka Dia, podporovala Řeky Bůh slunce, vůdce múz Bohyně lásky a krásy Bohyně moudrosti a zručnosti Otec bohů a nejvyšší bůh

BEZ PÍSEMNÝCH NÁLEZŮ Období neklidu a úpadku Nejsou písemné prameny, pouze hmotné = archeologické nálezy Bohové a hrdinové = staré řecké báje a pověsti

EPICKÉ BÁSNĚ Údajným autorem je básník Homér Illias: výprava Řeků proti Troji v Malé Asii Odyssea: návrat řeckého hrdiny Odyssea z Troji domů = dobrodružství, bloudění, rozmary bohů

PŘEMÝŠLEJTE… Řešení zapeklité situace Skrytý nepřítel Zbytečná činnost Věc, přinášející více škody než užitku Uvolněné zlo a zhouba Jádro konfliktu Příliš těsný vztah mezi matkou a synem JABLKO SVÁRU TROJSKÝ KŮŇ PANDOŘINA SKŘÍŇKA DANAJSKÝ DAR ARIADNINA NIT OIDIPOVSKÝ KOMPLEX SÍSYFOVSKÁ PRÁCE

Rozeberte Illias a Odysseu str. 11-12 K dobytí kterého města se vztahují obě díla Kdo byla Helena a kdo ji unesl? Jak se jmenuje hrdina, který dané město dobyl? Co Řekové nechali před hradbami města a co v tom bylo? Jak se dostali Řekové do obléhaného města? Kolik let putoval hrdina druhé básně domu a kdo mu dělal naschvály?

RODOVÁ ŠLECHTA V ŘECKU Stařešinové mají hodnost dědičně Rodiny stařešinů mají nejlepší půdu, největší stáda Rodová šlechta = spojenectví příbuzných v kmeny V čele náčelník = později král x prostý lid nemá moc

NÁBOŽENSTVÍ Homérovy básně zdrojem představ o bozích v Řecku Bohové žili na Olympu, vypadali jako lidé, ale byli všemocní a nesmrtelní Měli dobré i špatné lidské vlastnosti Chrámy, oběti, slavnosti a věštírny

ŘECKÝ BŮH Představte si, že jste řeckým bohem / bohyní Čemu byste chtěli být zasvěceni (voda, moudrost, láska, slunce, rodina…) Bohové měli lidské vlastnosti. Jaké jsou vaše kladné a jaké jsou vaše záporné vlastnosti?