PREKRIM - SWOT Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PREKRIM - SWOT Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Problematika aktualizace ÚAP - RURÚ Program jednání: Úvod Informace z porady MMR s Krajskými úřady konané dne v Praze Pozvánka na seminář Metadata.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
ProŽeny Třebíčské centrum o.s..
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Úřad práce České republiky
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Představení projektu.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
PREKRIM Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s..
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
kam vlastně směřujeme ??? 
Ing. Stanislava Správková
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

PREKRIM - SWOT Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s.

PRAVIDLA PRO NAKLÁDÁNÍ S TEXTY V PREZENTACI – texty je možné používat pouze pro vlastní potřebu. Úmysl text jakkoliv zveřejnit nebo šířit je nutné dopředu konzultovat se Společně k bezpečí o.s.

Společně k bezpečí o.s. je - akreditovaným zařízením MŠMT pro DVPP rozhodnutím Č.j.: 26 348/2007-25. - akreditovanou vzdělávací institucí MV s číslem akreditace AK/I-31/2010 vydaným pod Č.j.MV-58 629-3/EVS-2010 - akreditovanou vysílající organizací v oblasti dobrovolnické služby rozhodnutím MV Č.j.: OP-206-3/DS-2007 - registrovaným poskytovatelem sociálních služeb –terénní programy,rozhodnutím KÚ středočeského kraje pod Č.j.: 82/125180/2007/Soc/Paz - osoba oprávněná k výkonu sociálně-právní ochrany dětí na základě rozhodnutí KÚ středočeského kraje pod Č.j.: 68139/2008/KUSK

Společně k bezpečí o.s. pro Policii ČR: vzdělávání (prevence kriminality – např. povinné kurzy pro PIO, community policing, sociální vyloučení a úloha policie, extremismus, korupce, právo ve škole…), poradenství a konzultace (interdisciplinární spolupráce, community policing, zprostřekování príkladů dobré praxe, právo ve škole…), společné projekty (community policing – např. dopravní asistent s DI Plzeň, pořádání veřejných setkání atp.) Společně k bezpečí o.s. v oblasti ochrany dětí a mládeže: registrovaný poskytovatel sociálních služeb – sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi rozhodnutím Krajského úřadu Středočeského kraje, oprávnění k výkonu sociálně-právní ochrany dětí

  Společně k bezpečí o.s. pro školy: akreditované zařízení MŠMT pro další vzdělávání pedagogických pracovníků; semináře Michaely Veselé pro pedagogické pracovníky k tématům: právo ve škole, prevence kriminality ve škole, školní poradenství, školní preventivní program, školní nekázeň, školní řád, školní program proti šikanování, šikana ve škole, jak učit právní vědomí, záškoláctví, školní násilí; semináře Martiny Kekulové (poruchy učení, syndrom CAN, práce se třídou, prevence sociálně patologických jevů), Michala Mazla (extremismus, sociální vyloučení) a dalších. Kompletní nabídku vzdělávacích aktivit včetně anotací lze najít v našem Katalogu vzdělávacích programů na stránkách www.spolecnekbezpeci.cz , rubrika SKB pro školy).

Společně k bezpečí o.s. pro veřejnou správu: vzdělávání - akreditace MV pro vzdělávání úředníků v územních samosprávných celcích, témata: extremismus, právo a sociální vyloučení, korupce, prevnce kriminality, community policing zpracování odborných studií v oblasti pedagogiky, bezpečnosti, prevence kriminality a community policing pořádání veřejných setkání, diskusí a kulatých stolů ke konkrétním bezpečnostním problémům na místní úrovni zprostředkování zkušeností a příkladů dobré praxe v oblasti prevence kriminality a community policing spolupráce a asistence při tvorbě projektů a dalších aktivit v oblasti prevence kriminality a community policing

mail: poradna@spolecnekbezpeci.cz /PORADNA/ KONTAKTNÍ ÚDAJE Společně k bezpečí o.s. adresa: Holandská 2437, Kladno 1, 272 01 Webové stránky: www.spolecnekbezpeci.cz www.community-policing.cz mail: poradna@spolecnekbezpeci.cz /PORADNA/ mail.: vesela@spolecnekbezpeci.cz /OBJEDNÁVKY/ 774 709 773/OBJEDNÁVKY/ Privat: 604 554 231; vesmich@post.cz

SWOT ANALÝZA A JEJÍ VYUŽITÍ SWOT analýzu lze chápat jako identifikaci interních silných a slabých stránek zkoumané jednotky ve vztahu k příležitostem a hrozbám, jejichž nositelem je vnější prostředí. Bližší pohled na jejich vzájemnou interakci nabízí jednoduchý prostředek pro rozhodovací procesy a strategické plánování.

SWOT 1.KROK První krok SWOT analýzy spočívá v sestavení seznamu jednotlivých položek. Silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti se uvádí do tabulky, která má obvykle následující podobu: Vnitřní silné stránky Vnitřní slabé stránky 1. 2. 3. 4. Vnější příležitosti Vnější hrozby

SWOT – charakteristiky v kvadrantech Počet charakteristik v jednotlivých kvadrantech by neměl být větší než 10, je však užitečné vyjmenovat pokud možno co nejkonkrétnější prvky a vyhnout se příliš obecnému popisu. V praxi se osvědčuje formulace charakteristik v pracovních skupinách, což přispívá vyššímu stupni objektivity, jasnější formulaci a předběžnému nástinu následných politik a strategií zkoumaného systému již ve fázi identifikace prvků.

SWOT a PREKRIM V případě prevence kriminality je SWOT analýza nejčastěji zaměřuje na následující oblasti: Vnitřní  prostředí (z něhož vycházejí silné a slabé stránky): organizace (samospráva,P ČR..) a zaměstnanci politikové (volení zástupci občanů obce) subjekty zabývající se prev.kr. v lokalitě úroveň spolupráce mezi subjekty realizujícími prevenci množství a úroveň probíhajících a již realizovaných projektů materiálně technická vybavenost rozpočty atd.

Interní analýza – silné a slabé stránky Všechny činnosti, které probíhají dobře, nebo jakékoliv jedinečné zdroje představují silné stránky hodnocené jednotky. Může se jednat např. o prestiž organizace (zaměstnanců), vysokou kvalifikovanost, rozvinuté kontakty s externím prostředím apod. Naopak seznam slabých stránek pomáhá odhalit oblasti, které volají po změně, ale také procesy, které nejsou sledovány vůbec a stojí tak zcela mimo kontrolu. Slabou stránkou je obecně vše, co se nedaří.  Jako slabé stránky mohou být označeny omezené zdroje, nedostatečné vybavení, špatná infrastruktura, nedostatečná ochota provádět změny, atd.     Jako prostředek ke sledování vnitřního prostředí a následně i k identifikaci slabých a silných stránek mohou sloužit výsledky průzkumů mezi zaměstnanci,  výstupy debat v pracovních skupinách, rozhovory, zprávy od vnějších subjektů atd.

SWOT a PREKRIM V případě prevence kriminality je SWOT analýza nejčastěji zaměřuje na následující oblasti: Vnější prostředí (z něhož pocházejí příležitosti a hrozby): ekonomická úroveň regionu a jednotlivců nezaměstnanost – lokální zaměstnavatelé vzdělanost sociální vylučování nejrůznějších skupin vnější financování – ekonomické změny legislativní změny politické změny atd.

Externí  analýza – příležitosti a hrozby Analýza externích faktorů vztahuje fungování systému k vnějším podmínkám, na jejichž pozadí probíhají procesy uvnitř systému. Tak, jako je možné téměř všechny vnitřní elementy změnit, vnější prvky jsou nahlíženy jako neměnné – alespoň v tom smyslu, že jejich změna je nezávislá na nás. Jsou to informace o momentální ekonomické situaci, demografických změnách, zaměstnanosti, apod. Jako zdroj ke zjištění a monitorování těchto externích podmínek a vlivů může být využít tisk, konference a semináře, zprávy úřadů práce, ale také např. informace od veřejnosti.  Jako hrozby je možné představit si například restrikci státního financování, zánik vnějších partnerů (NNO), klesající počet obyvatel v regionu nebo riziková skladba.

Nové příležitosti lze vidět v rostoucím zájmu veřejnosti o problematiku prevence kriminality,plánovaném rozvoji regionu (technologie, průmysl, obchod, služby), probíhajících projektech atd. Definování příležitostí a hrozeb však není absolutní. Co může vypadat na první pohled jako příležitost, při bližším pohledu – vztaženo k interním elementům, jako jsou zejména zdroje organizace, ale i k externím, jako je např. očekávání společnosti – se může změnit v příležitost velmi relativní a naopak hrozby mohou v dlouhodobém pohledu představovat příležitosti.

SWOT a její možnosti Swot analýza je považována za účinný a transparentní prostředek k prozkoumání možností změn a rozvoje. 1. Její výstupy mohou být použity pro tvorbu rozhodnutí na různých úrovních –  oddělení, odbor, obec, kraj... 2. Zkoumá budoucí možnosti prostřednictvím systematické introspekce zaměřené současně pozitivně i negativně. 3. Je to relativně jednoduchý způsob, jak komunikovat nápady, představy a politiky ostatním. 4. Pravděpodobně největší výhoda SWOT analýzy spočívá v tom, že bez ohledu na zjištění, která vyplynou, je jen na aktérech samotných, zdali se rozhodnou pro posilování silných stránek, minimalizaci slabých, využití příležitostí či zabránění možným hrozbám.

5. Někdy mohou být hrozby vnímány jako příležitosti, v závislosti na konkrétních lidech nebo skupinách, a jejich úhlu pohledu. Pesimista vidí kalamitu v příležitosti, optimista vidí příležitosti v kalamitě. 6.SWOT analýza je jednoduchý, flexibilní nástroj, který slouží jako pouhý podklad k dalšímu rozhodování. Měla by být prováděna periodicky (doporučuje se cca 5leté období). Sama o sobě je jenom pomocným nástrojem, především pro evaluaci a strategické plánování.

Ukázka SWOT (město) Silné vnitřní stránky Slabé vnitřní stránky -vytvořená struktura prevence definované subjekty kvalifikovanost zákonný rámec nízká kriminalita regionu vysoká zaměstnanost v regionu Slabé vnitřní stránky není vytvořená konkrétní síť subjektů spolupráce mezi subjekty nezajímavá oblast pro politiky město nepodporuje zájmové aktivity dětí časté personální změny „preventistů“ Hrozby vnější úbytek financí nezaměstnanost politická nestabilita městské ghetto chybí dlouhodobá koncepce Příležitosti vnější rozvoj neziskového sektoru krajské město

PRAVIDLA PRO NAKLÁDÁNÍ S TEXTY V PREZENTACI – texty je možné používat pouze pro vlastní potřebu. Úmysl text jakkoliv zveřejnit nebo šířit je nutné dopředu konzultovat se Společně k bezpečí o.s.