Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Procvičujeme větné členy 2
Větné členy.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Věty vedlejší.
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Jazykový rozbor všestranný
Větné členy Opakujeme.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Hrátky s češtinou.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba souvětí.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Větné rozbory pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Větný rozbor č.10 Autor Fulínová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_17_VV-přívlastková a doplňková Autor Fulínová.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Opakujeme vedlejší věty 1
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
SLOVNÍ DRUHY číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Větné rozbory pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Větný rozbor č.4 Autor Fulínová Šárka

OPAKOVÁNÍ-PRACOVNÍ LIST č.4 Šárka Fulínová 2.ZŠ Dobříš

OPIŠTE SI DANÉ SOUVĚTÍ A VYPRACUJTE ZADANÉ OTÁZKY.

Vyplašili jsme dvě hejna ptáků. První vlétli vodouši. Kapři se vyhazovali vysoko nad vodu, každý ve vzduchu zakomíhal tělem a plác zpátky do vln.

1.Určete druh souvětí. 2. Určete poměr mezi větami hlavními.

Vyplašili jsme dvě hejna ptáků. První vlétli vodouši. Kapři se vyhazovali 2. VH2. vysoko nad vodu, každý ve vzduchu 3. VH3. zakomíhal tělem a plác zpátky do vln. souvětí souřadné

POMĚRY: mezi 1. a 2. větou = poměr slučovací mezi 2. a 3. větou = poměr slučovací.

3. Odůvodněte, proč nepíšeme před a plác čárku: -čárku nepíšeme, protože věty hlavní jsou v poměru slučovacím.

4. Určete větné členy: ptáků – Pks vysoko – Pu zp (míry) každý – PO do vln - PU m

5. Určete druhy slov: každý - zájmeno neurčité plác – citoslovce zpátky - příslovce

6. Převeďte slovní spojení dvě hejna do těchto pádových otázek množného čísla: 2.p.ot.mn.č. – dvou hejn 3.p.ot.mn.č. – dvěma hejnům 6.p.ot.mn.č. – dvou hejnech 7.p.ot.mn.č. - dvěma hejny

7. Jakým větným členem je v této větě citoslovce A plác do vln: plác - přísudek. 8. Který slovní druh zastupuje: sloveso - plácli

9. Odůvodněte pravopis slova zakomíhal: píšeme –í, nepatří mezi vyjmen.slova. 10. Vytvořte od slovesa zakomíhal slovo podstatné: zakomíhání.