Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Advertisements

Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Netradiční zdroje elektrické energie
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Základy automatického řízení 1
Výroba elektrické energie
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Technika obsluhy – Pěstování kávy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
Výroba elektrické energie - obecná část
Fyzika – Tepelná elektrárna
EVROPA JAKO JEDEN ZE SVĚTADÍLŮ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodní zdroje na Zemi
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Název materiálu: Nerostné suroviny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hlavní města Evropy VY_32_INOVACE_Ze
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Průmysl.
Neživá příroda - vzduch
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Evropská unie Autor: Mgr. Marta Samlerová.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií. Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1475 Název materiálu Výroba elektřiny Kód materiálu VY_32_INOVACE_Z1310 Autor Mgr. Dagmar Petřková Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.

Speciální vzdělávací potřeby Anotace Výuková prezentace digitálně zpracovává téma výroby elektrické energie ve světě z hlediska geografického (rozmístění) s důrazem na využití alternativních zdrojů. Doplňuje text v učebnici; zahrnuje otázky k procvičení. Datum 17.2.2012 Očekávaný výstup zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství, lokalizuje na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova Výroba elektřiny, tradiční zdroje energie, alternativní zdroje Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinovaná Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní, 2. stupeň Typická věková skupina 12 – 15 let Ročník 8. – 9.

Výroba elektřiny 1)

Výroba elektřiny elektrárny tradiční alternativní tepelné jaderné vodní větrné solární geotermální přílivové Výroba elektřiny elektrárny

Výroba elektřiny zdroje Přiřaď zdroje pro výrobu elektřiny: plyn ropa uhlí uran voda ostatní zdroje - alternativní (sluneční, e. přílivu, geotermální) TEPELNÉ elektrárny Výroba elektřiny zdroje

Výroba elektřiny zdroje

Výroba elektřiny pořadí států Spojené království Výroba elektřiny pořadí států

Alternativní zdroje 19,6%

Výroba elektřiny vodní elektrárny Čína Kanada Brazílie Spojené státy Rusko Norsko Indie Venezuela Japonsko Švédsko 2) Výroba elektřiny vodní elektrárny

Výroba elektřiny geotermální elektrárny Mexiko Itálie Nový Zéland Island Japonsko USA Filipíny Indonésie 3) Výroba elektřiny geotermální elektrárny

USA Španělsko Čína 4) Výroba elektřiny solární elektrárny

Výroba elektřiny přílivové elektrárny Jižní Korea Francie Čína Kanada Rusko Spojené království 5) Výroba elektřiny přílivové elektrárny

Výroba elektřiny větrné elektrárny Čína Spojené státy Německo Španělsko Indie Itálie Francie Spojené království Kanada Dánsko 6) Výroba elektřiny větrné elektrárny

Co jsme si zapamatovali 2/3 veškeré světové spotřeby elektřiny se vyrábí v elektrárnách ……………………………………….. V Evropě se nejvíce elektřiny vyrobí v elektrárnách …………………………… Ve vodních elektrárnách se vyrobí elektřiny více-méně než v jaderných. Z alternativních zdrojů se nejvíce využívá energie ………………………… Největšími producenty elektřiny v Evropě jsou ……………(uveď alespoň 3). Nejvíce vodních elektráren je např. v…………………………….. Geotermální zdroje energie využívají např. v……………………………………… TEPELNÝCH JADERNÝCH VODNÍ RUSKO, NĚMĚCKO, FRANCIE NORSKO, ŠVÉDSKO, KANADA ITÁLII, ISLANDU, NOVÉM ZÉLANDU Co jsme si zapamatovali

Zdroje: Earth_lights_lrg.jpg. In: Http://visibleearth.nasa.gov [online]. 23.10.2000 [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://eoimages.gsfc.nasa.gov/images/imagerecords/55000/55167/earth_lights_lrg.jpg REHMAN. ThreeGorgesDam-China2009.jpg. In: Http://commons.wikimedia.org [online]. 20.9.2009 [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ThreeGorgesDam-China2009.jpg ÍVARSSON, Gretar. NesjavellirPowerPlant edit2.jpg. In: Http://commons.wikimedia.org [online]. 6.10.2006 [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:NesjavellirPowerPlant_edit2.jpg KOZA1983. PS20andPS10.jpg. In: Http://commons.wikimedia.org [online]. 3.9.2007 [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PS20andPS10.jpg DANI 7C3. Rance tidal power plant.JPG. In: Http://commons.wikimedia.org [online]. 14.8.2004 [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rance_tidal_power_plant.JPG HANSEN, Kim. Middelgrunden wind farm 2009-07-01 edit filtered.jpg. In: Http://commons.wikimedia.org [online]. 1.7.2009 [cit. 2012- 03-26]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Middelgrunden_wind_farm_2009-07-01_edit_filtered.jpg Energy statistics. En.wikipedia.org [online]. 30.10.2011 [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_statistics