Život ekosystému (E. Kušniarová)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 soubor suchozemských a vodních ekosystémů.  V biosféře probíhá neustálý oběh látek, informací a energií.  Je to jednotný jev v celé biosféře.  Hnací.
Advertisements

ČESKÝ JAZYK 1. ROČNÍK Čtení - slabiky Jana Štadlerová ZŠ Věšín.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Závěrečné opakování pedosféra a biosféra materiál pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami autor: Tereza Kamenická.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Savci biomů světa 8. ročník.
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
ŠTOKY - LES.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Přírodní krajiny - test
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Neživá příroda vzduch a voda.
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Základní společenstva – skály a hory
TÉMA: Výrobky a přírodniny
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Sleduj informácie na obale potravín
TRIEDENIE ŽIVOČÍCHOV Mgr. Milena Tulejová.
Podnebie a vodstvo Austrálie
Ako sa mení neživá príroda.
Hnojivá a ich využívanie
Sacharidy.
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Rôzne obrázky v prezentácii
Miroslava Kyselová Ester Marešová 7. trieda
SAVANY.
M. Harabinová Zdroj : Google
Pedosféra = půdní obal země.
STROMY A KRÍKY PRÍRODOVEDA.
Úvod do štúdia literatúry
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
Štátna ochrana prírody
Mgr. Dana Zajícová Prečo je more slané?.
Katarína Galajdová I.D jelša lepkavá vŕba biela topoľ čierny.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_6.ročník 02_Ekosystémy
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Pravidla chování v CHKO, národních parcích a přírodních rezervacích
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Člověk a životní prostředí
Vztahy organismů a prostředí
Transkript prezentace:

Život ekosystému (E. Kušniarová) ... Život ekosystému (E. Kušniarová) 1 4 3 2 5

Ekosystém základná stavebná a funkčná jednotka prírody Lúky a pasienky pri lese, Malá Fatra

Rozdelenie ekosystémov prirodzené (prírodné) pôvodné lesy, horské lúky, močariská umelé monokultúry lesov, polia, záhrady, parky... pralesovité porasty vo Veľkej Fatre kúpacie jazierko

- brakické vody (zmiešané) vodné: - morské - sladké stojaté vody - tečúce vody - brakické vody (zmiešané) suchozemské: - podľa zemepisnej šírky rozlišujeme základné vegetačné oblasti, biómy: - polárne oblasti - tundra(zamrznutá pôda, byliny a kry) - tajga (oblasť ihličnatých lesov) - oblasť opadavých zmiešaných a listnatých lesov mierneho pásma - step, lesostep - púšť, polopúšť Zmiešaný les

Biocenóza sa skladá z jedincov a populácií rôznych druhov

Biotop neživá časť ekosystému, t.j. voda, vzduch, pôda, horniny a minerály

Bióm súbor ekosystémov, ktorý sa vyznačuje istou priestorovou štruktúrou, podnebím, zložením pôdy a typickými spoločenstvami živočíchov a rastlín

Až keď sa vyrúbe posledný strom, otrávi posledná rieka, uloví posledná ryba, až vtedy pochopíme, že peniaze sa nedajú jesť. (Indiáni kmeňa Cree)