Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak na to, aniž bychom se zničili
Advertisements

Výtvarná výchova na Gymnázium Jablonec Anna Barborová septima.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
30. – 31. října 2014 © Life Skill Coaching New Zealand.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
3. Kompozice ve výtvarném umění
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Projekt do Výchovy ke zdraví
Manager nebo leader? Management je pozice
ARTETERAPIE.
Didaktika geografie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
MASKA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VRAŽDA V DOMĚ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
MOZAIKA Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
KALIGRAMY Tematická oblast
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Déjà - vu Tematická oblast
SOCHA DO VEŘEJNÉHO PROSTORU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
LETTRISTICKÁ MOZAIKA Tematická oblast
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy Gymnázium

Autoportrét z osobních věcí a skupinová kompozice Cílová skupina – 3. ročník (17,18 let) Materiál – digitální fotoaparát, provázek, lepící páska, baličák, suchý pastel Časová dotace – 2 vyučovací hodiny (90 min.) Inspirace – autoportréty výtvarných umělců 20. století – koláže, asambláže

cíl Uvolnění ve výtvarném projevu prostřednictvím objektové tvorby Sebereflexe, sebeuvědomění, sebepojetí Sociální interakce Reflexe vlastního postavení v sociální skupině Rozvoj komunikačních dovedností, kooperace Rozvoj schopnosti neverbální komunikace

Úkol – autoportrét z osobních věcí Vytvořte autoportrét ze svých osobních věcí Vaše instalace má vypovídat o tom, jací jste, jak prožíváte svět okolo vás… Instalujte jej kdekoliv v prostoru učebny Svůj výtvor sami vyfoťte

Příklady realizací

Reflektivní dialog S každým studentem mluvím o jeho díle Proč jej umístil zrovna na toto místo, co to o něm vypovídá Proč použil zrovna tyto své věci…

Úkol - skupinová kompozice předměty ze své instalace přeneste na balicí papír, položený na zemi. Obkreslete jejich obrys. Nejprve výtvarně pojměte vnitřek vašeho obrysu a dále pokračujte do plochy papíru Při střetávání s ostatními se snažte komunikovat pouze pomocí výtvarných prostředků, snažte se nemluvit

Reflexe nad hotovým dílem Po skončení práce společně dílo hodnotíme. Otázky směřují jak k jednotlivcům, tak k celé skupině. jak se vám kreslilo, nastaly nějaké konfliktní momenty? jak jste je řešili? Jak probíhala spolupráce? Vadilo vám, že spolužák zasahoval do vašeho teritoria? Jak hodnotíte kompozici jako celek? Je harmonická? Co vypovídá a vaší skupině? Jakým způsobem byste chtěli dílo instalovat a kam?

závěr Téma je příležitostí vytvořit esteticky hodnotné dílo i pro ty, kteří pociťují svou neschopnost se realisticky vizuálně vyjádřit jako nevýhodu Objektová tvorba přibližuje studenty současnému výtvarnému umění Během skupinové kresby dochází k sociální interakci a katarzi konfliktů v sociální skupině.