Distribuční portál (DIP) 22. - 23. 5. 2018, Říčany u Prahy Martin Sobol
Změny v DIP po minulém WorkShopu Používání checkboxů při žádosti SoP Přerušení / obnovení Evidence žádostí - filtry Přepis OM bez změny dodavatele 1KD Storno požadavku Změna sazby Notifikace Požadavky na onsite podporu Převzetí samoodečtu ESB komunikace Služba hodinových odečtů Další připravované úpravy Změna formátu vkládaných příloh Doporučení Vzorové soubory Vaše dotazy
Používání checkboxů při žádosti o SoP Pouze pro obchodníky s podepsaným čestným prohlášením
EVIDENCE Žádostí Možnosti filtrování Rozšířené možností filtrování Pozor při použití více výběrových polí – resetovat filtr Možnost vícenásobného výběrů filtrů
EVIDENCE Žádostí oblíbené filtry Možnost uložení nastaveného filtru jako oblíbený Výchozí uložený filtr
Storno požadavku Možnost zadat storno požadavku u zadaných neuzavřených požadavků a žádostí Není potřeba zadávat číslo žádosti ani jinou specifikaci
NOtifikace Notifikace při uzavření požadavku Možnost nastavit individuálně Až 3 adresy pro každý požadavek
Převzetí samoodečtu hromadné zadání Hromadný import samoodečtu
Převzetí samoodečtu hromadné zadání Hromadný import samoodečtu – první kontrola dat
Převzetí samoodečtu hromadné zadání Kontrola na formát buněk „text“ Formální kontrola na EAN Povinnost vyplnění tarifu VT Povinnost vyplnění data odečtu Hodnota v poli VT a NT musí být bez desetinných míst
Převzetí samoodečtu hromadné zadání Druhá kontrola je provedena po nahrání odečtů
Převzetí samoodečtu hromadné zadání Soubor s validními a zamítnutými odečty Soubor s nevalidními odečty
Převzetí samoodečtu hromadné zadání Nutno vždy kontrolovat stav jednotlivých žádosti u odečtů vyhodnocených jako nevalidní TYPY KONTROL PŘI ZADÁVÁNÍ SAMOODEČTU kontrola na formát EAN + kontrola na příslušnost EAN k obchodníkovi kontrola data zadání odečtu - 30 dnů zpětně i v případě neaktivní smlouvy kontrola, zda datum odečtu není v již zúčtovaném období. Pokud bude existovat jakýkoliv odečet novější než je zadaný datum odečtu, tak odečet nebude přijat kontrola, zda k uvedenému datu odečtu již nebyl zadán jiný odečet u 1T elektroměru a 1T sazby zadávat pouze stav VT u 2T elektroměru a 1T sazby zadávat pouze stav VT u 2T elektroměru a 2T sazby zadávat vždy stav VT i NT - pokud nejsou zadány, je vyhodnoceno jako chyba Kontrola na typ měření – samoodečet je možno zadat pouze pro typ měření C Stejná funkčnost bude nastavena u zadávání všech hromadných zadání
Služba hodinových odečtů Odečet OM s hodinovou periodou včetně svátků a víkendů Komunikace formou zasílaných XML souborů Zpoplatněná služba Detaily v prezentaci zde
Změna formátu Vkládaných příloh hromadné zadání Doplněna možnost vkládání pomocí CSV u žádostí SoP, RSD a RK Hromadné převzetí samoodečtu - XLSX
Vzorové soubory hromadné zadání Vzorové soubory s popisem povinných a nepovinných polí Vkládaná data musí být ve formátu „TEXT“
Přerušení / obnovení Zobrazeny detaily při vyhodnocení žádosti Nejsou odesílány automatické notifikace
Přepis odběrného místa bez změny dodavatele za 1KD individuální zadání
Přepis odběrného místa bez změny dodavatele za 1KD hromadné zadání
Změna sazby Prostřednictvím Aktualizace RSD na NN Nové pole v souboru pro zadání: „Přístupnost OM, Telefon, Kontaktní osoba“ Při RSD 2f se zobrazí checkbox pro doložení dokumentů
PODpora pro obchodníky On–site (podpora pro řešení požadavku v odběrném místě) Nahradí e-mailovou a telefonickou komunikaci na kontaktní osoby uvedené v DIP (techniky smluvních vztahů s obchodníky), kterou nyní řešíte nejasné, složité, opakované požadavky, u kterých s ohledem na možné rychlé dořešení požadujete upřesnění Požadavky budou zpracovávány s vysokou prioritou, na požadavky přijaté: do 13:00 v pracovní den, budeme reagovat do 15:00 téhož dne po 13:00 v pracovní den, budeme reagovat nejpozději následující pracovní den do 10:00 V případě nejasného, složitějšího nebo urgentního požadavku bude zadavatel požadavku kontaktován ze strany Distributora telefonicky Požadavek neslouží k řešení standardních požadavků, urgenci nebo urychlení termínu řešení již zadaných požadavků
PODpora pro obchodníky OM s typem měření C (neprůběhové měření) na hladině NN OM s typem měření A,B (průběhové měření) na hladině NN,VN,VVN Technická podpora DIP/ESB Popište konkrétní událost Uveďte konkrétní data Pokud se jedná o žádost uveďte její číslo Zadejte telefonní kontakt
ESB komunikace esb druhé generace (2G) 1.7.2018 nová verze komunikace ESB druhé generace (2G) Snížení počtu polí segmentů o nevyužívané konstantní hodnoty Současné ESB 1G Požadavek na smlouvu o připojení Požadavek o rámcovou smlouvu Přerušení pro neplacení Zastavení přerušení pro neplacení Opětovné připojení po zaplacení Zaslání dat samoodečtu Ostatní technické požadavky ESB 2G Návrh SOP Komunikace RSD0 Dotaz na odečet Notifikace SOP pro jednodenní přepis Obě verze budou dostupné i nadále bez omezení a lze je používat současně Verze 2G potřebuje samostatný komunikační kanál Technická specifikace služeb ESB je ke stažení zde
Připravované změny Přepis odběrného místa bez změny dodavatele Úprava žádosti o RSD na NN (Změna sazby) Požadavky na On-site podporu Možnost jednodušší ESB komunikace Úprava zobrazení detailu odběrného místa – kapacita, historie spotřeb, zobrazení spotřebičů Kontroly polí při hromadném zadání žádostí – jako u samoodečtu Dotaz na odečet
Doporučení Kontrolovat důvody zamítnutí SOP a RSD Stáhnout nové vzorové soubory pro hromadné žádosti V souborech pro hromadné zadání musí být formát buněk TEXT Samoodečty zadané přes „Ostatní technické požadavky“ budou zamítnuty Pokud je soubor se žádostí při vložení odmítnut, stáhnout znovu vzorový soubor a doplnit data Při vyplňování žádostí zkontrolovat formát a obsah vkládaných dat - OM, DATA, VN/NN/VVN Zařazení požadavku do správné kategorie Při potížích se zadáváním požadavků zkontrolovat nápovědu
Děkuji za pozornost