GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
Sčítání a odčítání úhlů
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Střední příčky trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Vlastnosti trojúhelníku
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Úhly Pracovní list NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_305_Úhly – pracovní.
Polohové vlastnosti – určenost roviny
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Soustava souřadnic Oxy
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Přímka a kuželosečka Název školy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
* Výšky trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Výšky v trojúhelníku VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_18
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Jsou přímky a , b: rovnoběžky různoběžky Správná odpověď: b a různoběžky.
Dvourozměrné geometrické útvary
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Dvourozměrné geometrické útvary
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_12_Přímka TEMA: Přímka
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Opakování na 4.písemnou práci
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09

RŮZNOBĚŽKY jsou dvě různé přímky p,q s jediným společným bodem R (průsečíkem) p q R m n Přímky m, n budou při dostatečném prodloužení také různoběžkami.

RÝSOVÁNÍ RŮZNOBĚŽEK Narýsuj dvě přímky tak, aby se protínaly právě v jednom společném bodě. Přímky označ m, n. Průsečík různoběžných přímek označ velkým písmenem L. Postupuj podle předchozího návodu.

ROVNOBĚŽKY jsou dvě přímky ležící v téže rovině, které nemají žádný společný bod p || q p q

KONSTRUKCE ROVNOBĚŽEK - sestrojení pomocí pravítek posun q

RÝSOVÁNÍ ROVNOBĚŽEK Narýsuj přímku t. Sestroj přímku s, která je rovnoběžná s přímkou t. Zapiš: t s Postupuj podle předchozího návodu.

KOLMICE – kolmé přímky p  q Kolmice jsou dvě kolmé přímky v rovině. Jedná se o přímku, která protíná jinou přímku a svírá s ní pravý úhel, tedy úhel 90°. Kolmici lze v rovině nejsnadněji narýsovat pomocí trojúhelníku s ryskou a to tak, že se ryska přiloží na přímku a podle hrany trojúhelníku narýsujeme kolmici k této přímce. Kolmé přímky modelujeme skládáním papíru. p  q p pravý úhel q

RÝSOVÁNÍ KOLMIC Narýsuj přímky p. Pomocí trojúhelníku s ryskou narýsuj přímku r, která je kolmá k přímce p. Zapiš: p r Postupuj podle předchozího návodu.

ROVNOBĚŽKY, RŮZNOBĚŽKY A KOLMICE p m b Přímky p, r jsou …………………………… Přímky k, m jsou ………………………….. Přímky a, b jsou …………………………...

ROVNOBĚŽKY, RŮZNOBĚŽKY A KOLMICE p m b KLÍČ Přímky p, r jsou různoběžky. Přímky k, m jsou rovnoběžky. Přímky a, b jsou kolmice.

Metodický list Opakujeme učivo o vzájemné poloze přímek v rovině, připomínáme si pojem různoběžných přímek a jejich průsečíku a pojem rovnoběžných přímek. Rovnoběžky rýsujeme pomocí rovného a trojúhelníkového pravítka. Rovnoběžku s danou přímkou rýsujeme buď podle odvěsny nebo podle přepony trojúhelníkového pravítka. Zavádíme pojem kolmých přímek v rovině. Nácvik rýsování kolmic provádíme pomocí trojúhelníku s ryskou. Před vlastním nácvikem rýsování rovnoběžek a kolmic použijeme různých forem názoru, např. skládání papíru, modelování pomocí špejlí.

úvodní obrázek: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://photo-dict.faqs.org/photofiles/list/620/1025ruler.jpg&imgrefurl=http://photo-dict.faqs.org/phrase/620/ruler.html&usg=__Y1NAR4_tDDVnKRiUHNDIdSJOaFg=&h=466&w=700&sz=92&hl=cs&start=206&zoom=1&tbnid=UIfQ_EsmoL5q4M:&tbnh=93&tbnw=140&ei=qsyrTu2LIcPe4QSW0I2DDw&prev=/search%3Fq%3Dprav%25C3%25ADtko%26start%3D200%26hl%3Dcs%26sa%3DN%26biw%3D1166%26bih%3D743%26sout%3D1%26tbs%3Diur:fc%26tbm%3Disch&itbs=1 pravítko: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.myonlineruler.com/ruler.png&imgrefurl=http://www.myonlineruler.com/&usg=__Gx5DzUTMr7dU1LyYlTHwc7pGjW4=&h=144&w=800&sz=3&hl=cs&start=8&zoom=1&tbnid=jxMZBvlUOyhVaM:&tbnh=26&tbnw=143&ei=SLyrTubeMIb44QTO0qGBDw&prev=/search%3Fq%3Dprav%25C3%25ADtko%26hl%3Dcs%26biw%3D1166%26bih%3D779%26sout%3D1%26tbs%3Diur:fc%26tbm%3Disch&itbs=1 trojúhelník: http://www.google.cz/imgres?q=prav%C3%ADtko&start=600&hl=cs&sa=N&biw=1166&bih=779&tbs=iur:fc&tbm=isch&tbnid=CqgqyhqCTE13rM:&imgrefurl=http://www.ozquilts.com.au/matildas-own-rulers-c257.html&docid=H4naivMeP7cIqM&imgurl=http://www.ozquilts.com.au/images/product_images/90-Degree-Triangle-Rulers.jpg&w=623&h=374&ei=5sGrTruEBKWA4gTgiPTXDg&zoom=1&chk=sbg&iact=hc&vpx=545&vpy=215&dur=8066&hovh=174&hovw=290&tx=165&ty=105&sig=100989653410731508999&page=41&tbnh=118&tbnw=196&ndsp=14&ved=1t:429,r:6,s:600 pravý úhel: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prav%C3%BD_%C3%BAhel.png