Podpora výchovných poradců 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kariérové poradenství
Advertisements

Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Základní škola, Brno, Štolcova 16
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Polytechnické vzdělávání v praxi
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro gymnázia
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Podpora výchovných poradců 2018 doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., MBA Olomouc 23. 10. 2018

UP MŠMT/NIDV I-KAP I-MAP Šablony Podpora výchovných poradců 2018

Vývoj počtu studentů 2018 střední nebo střední odborné vzdělání bez maturity i výučního listu (obory kategorie J)  vzdělávání v praktických školách (obory kategorie C) střední odborné vzdělání s výučním listem (obory kategorie H) nižší střední odborné vzdělání s výučním listem (obory kategorie E)  úplné střední odborné vzdělání s maturitou (obory kategorie M) úplné střední odborné vzdělání s odborným výcvikem a maturitou (obory kategorie L) úplné střední všeobecné vzdělání (obory kategorie K) Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

Vývoj počtu středních škol Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

Uplatnitelnost absolventů SŠ Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

Vývoj počtu studentů na VŠ 2018 Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

Zájem o obory na VŠ v roce 2018 Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

Úspěšnost absolventů SŠ v roce 2018 Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

Vývoj počtu nezaměstnaných absolventů 2018 Zdroj: Národní ústav pro vzdělávání, MŠMT, 2018

UP MŠMT/NIDV I-KAP I-MAP Šablony Systém podpory výchovných poradců 2018

Aktivity MŠMT / NIDV v roce 2018 Olomoucká síť podpory nadání podporu talentovaných žáků přímo a na podporu vzdělávání pedagogických pracovníků ve věcech týkajících se podpory a rozvoje nadání

Krajský akční plán vzdělávání Olomouckého kraje (I-KAP) Povinné opatření KAP: Cíl: Rozvoj kariérového poradenství Obecný cíl: Významná podpora rozvoje kariérového poradenství na školách v kraji napříč celou vzdělávací soustavou ve spolupráci s potenciálními zaměstnavateli Praktické aktivity: 1x setkání za půl roku (březen 2018 Šumperk) Krajské metodické kabinety

Místní akční plán vzdělávání ORP Olomouc 2016–2020 (MAP II + I-MAP) 1. Dostupnost a kvalita škol Strategický cíl 1.5 – Rozvoj poradenských služeb pro děti a žáky  Specifický cíl  1.5.2  Podpora výchovného poradenství  navýšení časových možností VP zejména v oblasti kariérového poradenství ohodnocení VP pro základní školy v rámci aktivit mimo školu (exkurze výchovných poradců ve firmách) větší zapojení VP do jednorázových aktivit směrem k volbě povolání (burzy práce atd.) další vzdělávání VP v oblastech reagujících na potřeby regionu (potřeba studia tech. a přírod. oborů, podpora zahájení samostatného podnikání) a na novelu školského zákona v souvislosti se společným vzděláváním (inkluze) podpora společných aktivit školy a rodičů (např. systematické využívání dnů otevřených dveří základních škol k setkávání s rodiči – besedy s výchovnými poradci a zaměstnavateli v regionu, zástupci Úřadu práce apod.)

Místní akční plán vzdělávání ORP Přerovsko 2016–2020 (MAP II + I-MAP) 1. Dostupnost a kvalita škol Strategický cíl 1.4 – Rozvoj poradenských služeb pro děti a žáky  Specifický cíl  1.4.2  Podpora výchovného poradenství 

I-MAP: Podpora výchovného poradenství Výchova k podnikavosti – 40 hodin Akreditovaný kurz DVPP (PdF UP), 40 hodin Úvod do výchovy k podnikavosti Výchova k podnikavosti ve strategických a kurikulárních dokumentech Metody rozvoje podnikavosti, kreativity a iniciativy žáků ZŠ Metody rozvoje finanční gramotnosti žáků ZŠ Metodika Junior Achievement Podnikatelské kompetence žáků a jejich testování Základy podnikání Praktická cvičení – projekt – podnikatelská aktivita na ZŠ (min. 10 hodin) Implementace výchovy k podnikavosti do ŠVP ZV Závěrečná práce – zpracování  

Šablony MŠMT Šablona: Školní kariérový poradce – personální podpora Uvedená aktivita umožňuje nastavit systém podpory rozvoje nadání a je vhodná pro koordinaci činností pedagogů (např. při identifikaci) a pro výměnu zkušeností. Dále aktivita umožňuje zapojení rodičů. Školním kariérovým poradcem je pedagogický pracovník školy. „Při úvazku 0,1 připraví a zrealizuje měsíčně dvě individuální setkání se žáky. Jedno individuální setkání se žáky lze v měsíci nahradit workshopem pro pedagogy/rodiče za účelem získání kompetencí pedagogů/rodičů při identifikaci nadání/potenciálu každého žáka, nebo za účelem přípravy školního systému identifikace a podpory nadání.“ Šablona: Vzdělávání pedagogických pracovníků – DVPP v rozsahu 8 – 80 hodin varianta d) osobnostně sociální rozvoj – je možné absolvovat kurzy na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti identifikace, či rozvoje potenciálu (nadání) každého žáka.    

Vzdělávání výchovných poradců na PdF UP Centrum celoživotního vzdělávání (CCV) a Centrum inovací ve vzdělávání (CIV): akreditované studijní programy CŽV pro výchovné poradce vzdělávací kurzy DVPP krátkodobé tematické virtuální vzdělávací kurzy (3D virtuální prostředí, webináře)

Akreditovaná studia pro výchovné poradce dle MŠMT ČR č. 317/2005 Sb., o DVPP, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozd. př. zák. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozd. př. Studium pro výchovné poradce (§ 8), 2 leté Speciální pedagogika pro výchovné poradce (§ 10) Speciální pedagogika pro učitele, vychovatele a výchovné poradce (§ 10)

Studium pro výchovné poradce (§ 8) číslo programu 9202W001, studium k získání kvalifikačních předpokladů (§ 7-9) vede k získání kvalifikace VÝCHOVNÝ PORADCE kombinované studium: kombinace prezenčního a distančního studia (online – LMS) 2 roky, 250 hodin, závěrečné zkoušky: Osobnost výchovného poradce a kariérové poradenství Základní diagnostické a intervenční techniky v poradenské práce ve škole, školní třída a její diagnostika Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 4) Obhajoba závěrečné písemné práce

Speciální pedagogika pro výchovné poradce (§ 10) číslo programu 9204W004 doplnění odb. kvalifikace o spec. ped. oblast 1 rok, 60 hodin, kombinované studium – prezenční a online studium závěrečná zkouška z předmětů: a) Žáci se senzorickým a somatickým postižením b) Logopedie a SPU c) Psychopedie a etopedie d) Obhajoba závěrečné písemné práce

Specializované kurzy DVPP Agresivita ve třídě či jiném kolektivu, 7 hod. Práce se skupinou – 15 hod. Psychosociální problematika osob se zdravotním postižením, 7 hod. Zvládnutí klienta v riziku a základy šetrné sebeobrany, 7 hod. Terapeutické a edukační přístupy u osob se speciálními potřebami, 12 hod. Předlékařská první pomoc nejen pro pedagogy – 18 hod. Rizikové chování na internetu pro učitele všech stupňů škol – 4 hod. Agrese a šikana – 5 hod. Asertivní komunikace na pracovišti – 16 hod. Komunikační výchova – 27 hod. Etická výchova – 20 hod. Tvořivé myšlení, rozvoj kreativity – 6 hod. Finanční gramotnost pro učitele ZŠ – 24 hod. ad.

Online virtuální vzdělávací kurzy webináře – YouTube: http://www.youtube.com eduklipy 3D virtuální prostředí Second Life: www.secondlife.com témata: kyberšikana, rizikové chování na internetu, virtuální simulace povolání – zážitková pedagogika

autor prezentace, datum prezentace, univerzitní oddělení, fakulta, adresa

hana.maresova@upol.cz