Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Využití poměru v kartografii Jak bude velké hřiště? Výlet podle mapy.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Algoritmizace - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Poměr v základním tvaru.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření elektrického proudu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Poměr v základním tvaru.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_02 DUM: 02 Datum ověření ve výuce: 22.2.2012 Ročník: 7. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Poměr Vzdělávací obor: Matematika Téma: Měřítko mapy a plánu – slovní úlohy

ANOTACE měřítko mapy, plán, slovní úloha Škola: Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: Pochopení pojmu měřítko a následná aplikace této znalosti při řešení slovních úloh Konkrétně: Měřítko mapy a plánu, výpočet vzdáleností na mapě i ve skutečnosti, uplatnění znalosti měřítka ve slovních úlohách Způsob využití: Vyučující předvede základní postupy řešení na typických úlohách. Poté žáci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aplikovat znalost pojmu měřítko mapy při řešení slovních úloh a v praxi Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule, vhodná pomůcka je školní atlas nebo turistická mapa Klíčová slova: měřítko mapy, plán, slovní úloha Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení Měřítko Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

Základní pojmy Měřítko mapy (plánu, výkresu) udává poměr zmenšení skutečnosti Nejčastěji bývá zapsáno ve tvaru 1:x (čteme 1 ku x) znamená 1 cm na mapě je x cm ve skutečnosti Znalost měřítka využijeme v zeměpise, ale i v turistice nebo stavebnictví Často na mapách bývá pro lepší představu také grafické měřítko

Vzorový příklad č.1 Řešení Jaká je skutečná vzdálenost dvou měst v kilometrech, když jejich vzdálenost na mapě v měřítku 1: 750 000 je 9,2 cm? Řešení 1. Zápis: Nejjednodušší je využít postup pro řešení trojčlenkou. měřítko. . . 1 cm (mapa) 750 000 cm (skutečnost) vzdálenost 9,2 cm x cm 2. Výpočet: x = 750 000 ∙ 9,2 : 1 x = 6 900 000 cm 3. Převedení: 6 900 000 cm = 69 000 m = 69 km 4. Odpověď: Vzdálenost měst je 69 km.

Vzorový příklad č.2 Řešení Urči měřítko plánu městské části, na kterém je hřiště o rozměrech 20 m krát 40 m znázorněno jako obdélník o rozměrech 16 mm krát 32 mm. Řešení 1. Převedení na stejné jednotky je důležité! 20 m = 20 000 mm 2. Zápis: mapa skutečnost 16 mm 20 000 mm měřítko 1 x 3. Výpočet: x = 20 000 ∙ 1 : 16 x = 1250 3. Odpověď: Plán je vyhotoven v měřítku 1:1250

Příklady k řešení Pan učitel naplánoval školní výlet. Na turistické mapě v měřítku 1:75 000 má plánovaná trasa délku 21 cm. Kolik km žáci ujdou na výletě? Jak vysoký bude model rozhledny, která má výšku 32 m. Model má být vyroben v měřítku 1 : 160. Jaká je skutečná délka vlakové soupravy, jestliže délka modelu sestrojeného v měřítku 1:144 je 620 mm? Vypočítej skutečnou plochu obdélníkového pozemku. Na katastrální mapě v měřítku 1:2 880 má rozměry 4 cm krát 7 cm. Práce s mapou: Na mapě Evropy najdi svoji obec nebo nejbližší větší město, změř na ní jeho vzdálenost od největších evropských měst a pak spočítej skutečné vzdálenosti podle měřítka mapy.

Řešení: skutečná délka 7·2880 = 20 160 cm = 201,6 m Pan učitel naplánoval školní výlet. Na turistické mapě v měřítku 1:75 000 má plánovaná trasa délku 21 cm. Kolik km žáci ujdou na výletě? x = 21· 750 000 : 1 = 1 575 000 cm = 15,75 km Jak vysoký bude model rozhledny, která má výšku 32 m. Model má být vyroben v měřítku 1 : 160. 32 m = 3 200 cm x = 1·3 200:160 = 20 cm Jaká je skutečná délka vlakové soupravy, jestliže délka modelu sestrojeného v měřítku 1:144 je 620 mm? x = 620·144:1 = 89 280 mm = 89,28 m Vypočítej skutečnou plochu obdélníkového pozemku. Na katastrální mapě v měřítku 1:2 880 má rozměry 4 cm krát 7 cm. skutečná šířka 4·2880 = 11 520 cm = 115,2 m skutečná délka 7·2880 = 20 160 cm = 201,6 m plocha S = 115,2·201,6 = 23 224,32 m2 5. Práce s mapou: Na mapě Evropy najdi svoji obec nebo nejbližší větší město, změř na ní jeho vzdálenost od největších evropských měst a pak spočítej skutečné vzdálenosti podle měřítka mapy. řešení podle konkrétních možností školy a žáků