Infrastruktura základních škol - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Ing. Veronika Škutová Typy projektů ve specifickém cíli 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti.
9. VÝZVA IROP – ÚZEMNÍ STUDIE ING. ROMANA VALENTOVÁ
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
SC 2.4 IROP „Vzdělávání“ Průhonice. IROP INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro žadatele 5. VÝZVA MAS OPAVSKO IROP KOMUNITNÍ CENTRA 2017
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Školení žadatelů k výzvě č
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Brno, Ing. Petr Šústal, MPA
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
ŘV ITI MAP ORP Ostrava Ostrava
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
6. Výzva „MAS SVITAVA – IROP – Podpora vzdělávání II.“
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Seminář pro žadatele IROP – Infrastruktura vzdělávání
IROP - Integrovaný regionální operační program
3. Výzva MAS Hustopečsko IROP Sociální byty
Seminář k 5. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Rozvoj komunitních center - I
Ochrana a rozvoj přírodního a kulturního dědictví - I
Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání - I
Seminář pro potenciální žadatele
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 4. VÝZVA IROP –Infrastruktura ve vzdělávání
Seminář k 4. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Integrovaný regionální operační program
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Cyklus malého projektu
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele o dotaci
4. Výzva MAS Střední Haná IROP Rozvoj Sociálních služeb a rozvoj komunitních center č. výzvy: 211/06_16_072/CLLD_16_01_074 Seminář pro žadatele 14.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 4. VÝZVA IROP –Infrastruktura ve vzdělávání
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
VÝZVA Č. 4 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Transkript prezentace:

Infrastruktura základních škol - I Seminář pro žadatele k 3. výzvě MAS Stolové hory – IROP: Infrastruktura základních škol - I 124/06_16_075/CLLD_16_01_092 Velké Poříčí 26. 3. 2018 1

Obsah Základní pojmy Představení výzvy MAS Stolové hory Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Území realizace Popis podporovaných aktivit Typy podporovaných projektů Indikátory Způsobilé výdaje a rozpočet Způsob podání žádosti o podporu Povinné přílohy žádosti o podporu Způsob hodnocení a výběru projektů Udržitelnost Důležité dokumenty 2

Základní pojmy MAS = Místní akční skupina (Stolové hory) IROP = Integrovaný regionální operační program SCLLD = Strategie komunitně vedeného místního rozvoje (dokument, díky němuž můžeme vyhlašovat dotační výzvy a který popisuje, na které témata budou výzvy vyhlášeny) ŘO = řídící orgán, tj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), resp. Centrum pro regionální rozvoj (CRR) Opatření = dílčí, tématicky zaměřená část IROP v rámci SCLLD Výzva = akt, kterým MAS vybízí žadatele k podání projektu a kterým stanovuje podmínky podání projektu a jeho realizace Projekt = projektová žádost = žádost o podporu = žádost (preferenční) kritérium = hledisko při posuzování projektu, každé kritérium je bodováno dle přednastavené bodové škály Kontrolní list = bodovací protokol 3

Základní pojmy Výběrový orgán MAS = Hodnotitelská komise MAS Rozhodovací orgán MAS = Rada MAS Studie proveditelnosti = jedna z příloh žádosti o podporu, stěžejní dokument, ze kterého je ověřováno splnění podmínek hodnocení Celkové způsobilé výdaje = výdaje, které jsou proplatitelné z dotace (výdaje na hlavní a vedlejší aktivity projektu) Hlavní aktivity = hlavní podporované aktivity uvedené v nadřazené výzvě ŘO k výzvě MAS 4

Představení výzvy MAS Stolové hory operační program: Integrovaný regionální operační program (IROP) specifický cíl IROP: 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu vyhlašovatel výzvy: MAS Stolové hory, z. s. název výzvy MAS: 3. výzva MAS Stolové hory - IROP – Infrastruktura základních škol - I číslo výzvy MAS: 124/06_16_075/CLLD_16_01_092 název nadřazené výzvy ŘO IROP: VÝZVA Č. 68 Zvyšování kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení - integrované projekty CLLD číslo nadřazené výzvy ŘO IROP: 06_16_075 5

Představení výzvy MAS Stolové hory alokace výzvy: 4 736 842 Kč datum vyhlášení výzvy MAS a zahájení příjmu žádostí: 19. 3. 2018 datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 15. 6. 2018 datum ukončení realizace projektu: 31. 12. 2022 minimální výše celkových způsobilých výdajů: MAS nestanovila maximální výše celkových způsobilých výdajů: 2 500 000 Kč maximální výše celkových výdajů: 99 000 000 Kč míra podpory: 95 % (spolufinancování žadatele 5 %) forma podpory: ex-post financování 6

Oprávnění žadatelé Oprávnění žadatelé Školy a školská zařízení v oblastí základního vzdělávání Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit Královéhradecký kraj a jím zřizované nebo zakládané organizace Obce a jimi zřizované nebo zakládané organizace Nestátní neziskové organizace Církve a církevní organizace Organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace 7

Oprávnění žadatelé Oprávnění žadatelé NNO, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti školství (musí být přesně zapsáno v zakladatelských dokumentech) Dalšími subjekty, podílejícími se na realizaci vzdělávacích aktivit se rozumí subjekty, které mají zapsanou volnou živnost č. 72 „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti” NEMOHOU žádat praktické základní školy, speciální základní školy, základní umělecké školy, víceletá gymnázia 8

Cílové skupiny Cílové skupiny Osoby sociálně vyloučené Osoby ohrožené sociálním vyloučením Osoby se speciálními vzdělávacími potřebami Pedagogičtí pracovníci Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb Žáci (studenti) 9

Území realizace = území MAS Stolové hory Bezděkov n. Metují Velké Petrovice Bukovice Velké Poříčí Česká Metuje Vysoká Srbská Hronov Žďár n. Metují Machov Žďárky Náchod Police n. Metují Výdaje spojené s realizací projektu za hranicí území MAS jsou vždy nezpůsobilé Stárkov Suchý Důl 10

Popis podporovaných aktivit Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro základní vzdělávání podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), zapsaných v rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy MAS Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání (tzn. být ve Strategickém rámci MAP, v seznamu projektových záměrů pro investiční intervence IROP, který bude přílohou schváleného MAP) – viz www.uzemnidimenze.cz Hlavní aktivity – vynaložení min. 85 % celkových způsobilých výdajů Vedlejší aktivity – vynaložení max. 15 % celkových způsobilých výdajů 11

Popis podporovaných aktivit Příklady hlavních podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): Stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury ZŠ Ve výzvě není možné financovat výstavbu nové ZŠ ve smyslu nového IZO. Rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti) Předmětem podpory nemůže být rekonstrukce stávajících školních budov pouze z důvodu nevyhovujícího technického stavu. Pořízení vybavení budov a učeben Pořízení kompenzačních pomůcek Zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu 12

Popis podporovaných aktivit Příklady vedlejších podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): Demolice související s realizací projektu Pořízení bezpečnostních prvků a zařízení při vstupu do budovy Úpravy zeleně a venkovního prostranství Projektová dokumentace Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (zpracování studie proveditelnosti, příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení) Povinná publicita 13

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí vest k: Zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích (komunikace v cizích jazycích, přírodní vědy, technické a řemeslné obory, práce s digitálními technologiemi) Budování bezbariérovosti Zajištění vnitřní konektivity a připojení k internetu Rozšiřování kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi nebo demografickou potřebnost ve správním obvodu obcí s rozšířenou působností (ORP) se sociálně vyloučenou lokalitou 14

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí vest k: Zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích: Komunikace v cizích jazycích Přírodní vědy Technické a řemeslné obory Práce s digitálními technologiemi Klíčová kompetence práce s digitálními technologiemi je podporována pouze ve vazbě na další klíčové kompetence (jazyky, přírodní vědy, tech. a řemesl. obory). Odborná učebna počítačů sloužící k výuce informatiky je relevantním zaměrem, pokud je uvedena v MAP. 15

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí vest k: Budování bezbariérovosti V projektu je možné zajistit bezbariérovost celé ZŠ včetně přístupu do školních družin a školních klubů v areálu školy. Bezbariérovost školní družiny/klubu nelze realizovat jako samostatný projekt. V projektu není možné navyšovat kapacity školních družin/klubů. 16

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí vest k: Zajištění vnitřní konektivity a připojení k internetu Parametry konektivity jsou relevantní pouze v případě, když v rámci projektu v IROP je tato aktivita realizována. Současný stav konektivity ve škole není hodnocen. Vnitřní konektivitu školy nelze realizovat jako samostatný projekt, pouze ve vazbě na další klíčovou kompetenci (tzn. včetně zajištění bezbariérovosti). 17

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí vest k: Rozšiřování kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi či demografickou potřebnost ve správním obvodu obcí s rozšířenou působností (ORP) se sociálně vyloučenou lokalitou Ve vazbě na jendu nebo více aktivit pod písmeny A) – D) lze dále realizovat aktivity vedoucí k sociální inkluzi (nákup kompenzačních pomůcek, stavební úpravy a vybavení poradenských pracovišť). Kompenzační pomůcky budou podporovány, budou-li součástí projektu další opatření, nikoli jako samostatný projekt. Potřebnost pořízení komp. pomůcek musí být odůvodněna ve studii proveditelnosti. Komp. pom. může škola bezplatně zapůjčovat ostatním zařízením zákl. vzděl., pokud to uvede ve studii proveditelnosti. Žádné jiné vybavení pořízené z dotace nelze ostatním zařízením zapůjčovat. 18

Klíčové kompetence + RVP ZV Klíčové kompetence IROP jsou vázány na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání: Jazyk a jazyková komunikace Člověk a jeho svět Matematika a její aplikace Člověk a příroda (Fy, Che, Př, Ze) Člověk a svět práce Environmentální výchova Tyto oblasti musí mít škola zapracované ve svém ŠVP. Oblast člověk a svět práce lze do ŠVP zapracovat a předložit aktualizovanou část ŠVP s první Zprávou o Udržitelnosti projektu. 19

Indikátory = ukazatele = nástroje pro měření dosažených efektů aktivit projektu indikátory výstupu = závazné indikátory tolerance odchýlení se od cílové hodnoty indikátoru různá dle metodických listů indikátorů (jedna z příloh specifických pravidel) výchozí hodnota = 0 povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty indikátorů, včetně popisu způsobu stanovení cílové hodnoty více viz specifická část pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP (včetně jejích příloh) 20

Indikátory Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 5 00 00 Počet podpořených vzdělávacích zařízení Zařízení Výstup 5 00 01 Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení Osoby Ad 5 00 00: Počet podpořených vzděl. zařízení, které vycházejí ze zákona č. 561/2004 Sb. Do indikátorů se započítávají subjekty s vlastním IZO. Do indikátorů se nezapočítávají školní družiny, kluby, strav. zařízení. Tolerance žádná. Ad 5 00 01: Počet uživatelů, kteří mohou využít nové nebo renovované budovy nebo vybavení pořízené z projektu. Osoby jsou pouze děti, nikoliv učitelé, rodiče nebo jiní lidé. Indikátor měří počet možných uživatelů, který je obecně vyšší nebo rovný počtu skutečných uživatelů. Akceptovatelná odchylka je +-10 % z uvedené hodnoty. 21

Indikátory Některá upřesnění, zejména k indikátoru 5 00 01 „Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení naleznete na webu MAS v sekci Dotace pro žadatele – IROP, v dokumentu „Otázky a odpovědi” v rámci zveřejněné dokumentace k výzvě. http://www.mas-stolovehory.cz/vyzvy-2017-2023/irop 22

Způsobilé výdaje a rozpočet Časová způsobilost 1. 1. 2014 – 31. 12. 2022 Věcná způsobilost základní věcná hlediska viz kap. 10.1 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce podrobnější věcná hlediska viz kap. 3.2.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 23

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) Stavby Stavby, přístavby, nástavby, staveb. úpravy a modernizace budov sloužící zákl. vzdělávání: laboratoře, dílny, odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence IROP, nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí, sklady pomůcek, úklidové komory) odborné kabinety ve vazbě na klíčové kompetence IROP školní poradenské pracoviště v budově školy chodby, vstupní a spojovací prostory nezbytné pro propojení nově vybud. prostor stavby a stav. úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. bezbariérovost) budování a modernizace související inženýrské sítě nové kmenové učebny za účelem rozšíření kapacity školy, šatny a toalety pro nově vybudované kapacity nové kabinety ve vazbě na rozšiřování kapacit školy prostory podpořené z IROP musí být BEZBARIÉROVĚ DOSTUPNÉ více viz kap. 3.2.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 24

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) Nákup pozemků a staveb cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů projektu Pořízení vybavení budov a zázemí pořízení nábytku a vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor, kabinetů ve vazbě na klíč. kompetence IROP, včetně nezbytného zázemí těchto učeben nákup výukových pomůcek a technického vybavení ... ve vazbě na klíč. komp. (např. laborator. soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení) pořízení nábytku vybavení venkovních výukových prostor s vazbou na klíč. kompetence pořízení kompenzačních pomůcek a vybavení pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se spec. vzdělávacími potřebami vnitřní konektivita a připojení k internetu – podrobněji viz specifická pravidla a příloha 7A spec. pravidel DPH – podrobněji viz specifická pravidla výzvy č. 68 IROP 25

Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity projektu (příklady) Demolice budov v areálu školy, jejichž odstranění souvisí s realizací projektu Pořízení bezpečnostních prvků a zařízení při vstupu do budovy Úpravy venkovního prostranství (zeleň, přístupové cesty, mobiliář a přístřešky nevyžadujcí stavební povolení) Projektová dokumentace stavby Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (zpracování studie proveditelnosti, zadávací a výběrová řízení) Publicita více viz kap. 3.2.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 26

Nezpůsobilé výdaje (příklady) Herní prvky Parkoviště a parkovací místa Výdaje na bez vazby na hlavní aktivity projektu Výdaje na výstavbu/rekonstrukci a vybavení kuchyně či jídelny Výdaje na zateplování budov více viz kap. 3.2.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 27

Způsob podání žádosti o podporu Žádosti se zasílají/podávají pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+ (MS2014+) https://mseu.mssf.cz nevyžaduje instalaci do PC používat prohlížeč Internet Explorer (více viz IS KP14+) Je nutné mít kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) platnost certifikátu je 1 rok Postupovat podle Postupu pro podání žádosti o podporu v MS2014+ (viz přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP) 28

Povinné přílohy žádosti o podporu plná moc zadávací a výběrová řízení – smlouva na plnění zakázky doklady o právní subjektivitě žadatele výpis z rejstříku trestů – již není povinné studie proveditelnosti doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby položkový rozpočet stavby výpočet čistých jiných peněžních příjmů čestné prohlášení o skutečném majiteli výpis z rejstříku škol a školských zařízení 29

Způsob hodnocení a výběru projektů Fáze hodnocení Lhůta (pracovní dny) Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti 20 Věcné hodnocení 30 Výběr projektů 15 Závěrečné ověření způsobilosti (provádí ŘO) 24 Příprava a vydání právního aktu (provádí ŘO) 3 měsíce od schválení vedením ŘO IROP pokud projekt projde hodnocením v dané fázi, postupuje do další fáze projekty, které neprošly hodnocením v dané fázi, mají možnost odvolání ve lhůtě 15 pracovních dnů po dobu lhůty pro podání žádosti o přezkum/odvolání lhůty pro hodnocení a výběr projektů neběží, celý proces se pozastavuje 30

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti provádějí pracovníci kanceláře MAS Stolové hory napravitelná x nenapravitelná kritéria u napravitelných kritérií možná oprava ve lhůže 5 PD (max. 2x) do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace může žadatel podat žádost o přezkum (u negativně hodnocených žádostí) MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím depeše v systému MS2014+ více viz příloha č. 1 výzvy MAS Stolové hory Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 31

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti kritéria formálních náležitostí (všechna napravitelná) žádost o podporu je podána v předepsané formě kontroluje se, mimo jiné, zda jsou informace uvedené v žádosti o podporu v souladu s informacemi uvedených v přílohách žádosti (např. informace o veřejných zakázkách – viz další snímky) žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě MAS kontroluje se, mimo jiné, zda je projektová dokumentace označena razítkem a podpisem stavebního úřadu a zda ji zpracoval autorizovaný projektant, tj. zda obsahuje razítko autorizovaného projektanta přílohy obecně by měly být vkládány v kompletní verzi (často např. chybí podpisy, jelikož je vložena elektronická verze a nikoliv sken originálu) 32

Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 Veřejné zakázky v MS2014+ Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ%20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Metodický pokyn pro oblast zadávání veřejných zakázek http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke-pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek

Veřejné zakázky

Veřejné zakázky

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti obecná a specifická kritéria přijatelnosti projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS projekt je v souladu s podmínkami výzvy MAS žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu MAS projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů stanovenou ve výzvě MAS projekt respektuje limity způsobilých výdajů (pokud jsou stanoveny) projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) potřebnost realizace je odůvodněná žádost o podporu je v souladu se schválenou SCLLD MAS Stolové hory 36

Věcné hodnocení provádí Hodnotitelská komise MAS Stolové hory bodové hodnocení kvality projektů na základě preferenčních kritérií maximální počet bodů, kterého lze dosáhnout: 80 hranice bodů pro splnění podmínek věcného hodnocení: 40 MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+ žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). více viz: příloha č. 2 výzvy Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 37

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnoceni: připravenost projektu kritérium přiděluje body na základě doložených smluv na plnění zakázky finanční náročnost projektu kritérium zvýhodňuje menší/levnější projekty počet obyvatel obce/města, ve které se daný projekt realizuje kritérium zvýhodňuje menší obce projekt je zaměřen na jednu nebo více klíčových kompetencí kritérium zvýhodňuje projekty, které jsou zaměřeny na vícero klíčových kompetencí (cizí jazyky, technické a řemeslné obory, přírodovědné obory, práce s digitálními technologiemi) 38

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnocení: výstupy z projektu budou sloužit také k mimoškolním zájmovým aktivitám dětí a mládeže (kroužky) kritérium zvýhodňuje projekty, které výstupy projektu využívají i k zájmovým aktivitám pro děti a mládež kapacita podporovaného zařízení péče o děti nebo vzdělávacího zařízení kritérium zvýhodňuje projekty na základě počtu osob, které mohou nově vybudovaná nebo inovovaná dětská nebo vzdělávací zařízení využít projekt realizuje aktivity vedoucí k sociální inkluzi kritérium zvýhodňuje projekty, které realizují aktivity vedoucí k sociální inkluzi (bezbariérovost, rozšiřování kapacit kmenových učeben, nákup kompenzačních pomůcek, stavební úpravy a vybavení poradenských pracovišť) 39

Výběr projektů, ZOZ a vydání právního aktu provádí Rada MAS Stolové hory schvaluje návrh Hodnotitelské komise MAS nemůže měnit ani pořadí projektů ani hodnocení žádostí může navýšit alokaci výzvy a určit náhradní projekty MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+; žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). závěrečné ověření způsobilosti a vydání právního aktu: provádí ŘO IROP vydání právního aktu do 3 měsíců ze strany ŘO IROP 40

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů žádost o podporu je podána v předepsané formě žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO projekt je svým zaměřením v souladu s výzvou ŘO výsledky projektu jsou udržitelné projekt nemá vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný – nenapravitelné výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu 41

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu v hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů stanovené ve výzvě Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost vzdělávacích zařízení Projekt je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozovje vzdělávací soustavy ČR na období 2015-2020 Projekt je v souladu s akčním plánem vzdělávání – nenapravitelné Projekt je zaměřen alespoň na jednu z klíčových kompetencí: Komunikace v cizích jazycích Technických řemeslných a řemeslných oborů Přírodních věd Práce s digitálními technologiemi 42

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů Projekt splňuje minimální požadavky pro konektivitu školy a připojení k internetu Projekt není zaměřen na výstavbu nové školy – nenapravitelné Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním) Projekt nezískal podporu z Národního fondu pro podporu ZŠ a MŠ 43

Udržitelnost – viz kap. 8 Spec. pravidel výzvy č. 68 Doba udržitelnosti je 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP, tzn. od data nastavení stavu „projekt finančně ukončen ze strany ŘO“ V době udržitelnosti musí veškerý pořízený majetek sloužit pouze k účelu poskytování stejných služeb a provádění aktivit projektu pro stejné klienty cílové skupiny, ke kterým se žadatel zavázal v žádosti o podporu V době udržitelnosti musí být veškerý pořízený majetek evidován. V době udržitelnosti musí být dodržovány cílové hodnoty indikátorů. Doporučujeme příjemcům sjednat si pojištění majetku financovaného z IROP (nezpůsobilý výdaj). Pojištění je vhodné zejména pro případ, kdy v průběhu realizace projektu nebo v období udržitelnosti dojde ke zničení nebo poškození majetku pořízeného z podpory. Příjemce nebude schopen naplnit účel projektu a zachovat po stanovené období výsledky realizace projektu a bude povinen vyplacenou podporu vrátit. 44

Důležité dokumenty Výzva MAS Stolové hory: Infrastruktura ZŠ http://www.mas-stolovehory.cz/vyzvy-2017-2023/irop Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 – hlavně aktivita Infrastruktura základních škol http://www.dotaceeu.cz/getmedia/1d8a717e-75bc-45a6-a52f- c9dcf2ea35db/Specificka-pravidla_2-4_CLLD_1-1.pdf?ext=.pdf Přílohy spec. pravidel výzvy č. 68 IROP http://www.dotaceeu.cz/cs/Microsites/IROP/Vyzvy/Vyzva-c-68-Zvysovani-kvality-a- dostupnosti-Infrastruktury-pro-vzdela Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP http://www.dotaceeu.cz/getmedia/0214a19a-5d4a-4734-b1b2- 7facb47b9f4a/Obecna-pravidla-IROP_vydani-1-9_2-6.2017.pdf?ext=.pdf 45

Další důležité dokumenty Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek v programovém období 2014-2020 http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke- pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ% 20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Matice způsobilosti výdajů – inspirace z výzev č. 46./47. http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/Matice%20zp%C5%A Fsobilosti%20v%C3%BDdaj%C5%AF/Matice%20v%C3%BDdaj% C5%AF%20pro%20%C5%BEadatele%20- %20Z%C5%A0%201.2.pdf 46

Dotazy 47

Kontakty Pavel Rejchrt email: rejchrt.masstolovehory@gmail.com tel.: +420 775 044 622 Místní akční skupina Stolové hory, z. s. sídlo: Masarykovo nám. 98, 549 54, Police n. Metují kancelář: Náměstí 102, 549 32, Velké Poříčí www.mas-stolovehory.cz 48

Děkuji za pozornost 49

Doplněk: Postup při podávání žádosti Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému IS KP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu

Jak zadávat projektovou žádost? Portál IS KP14+ Produkční (ostré) prostředí: https://mseu.mssf.cz Edukační video www.strukturalni-fondy.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka- zadost/Edukacni-videa Příručky OP Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+, viz příloha č. 1 výzvy č. 68 IROP

vybrat číslo nadřazené výzvy IROP - 68

Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „stolové“ anebo podle čísla výzvy při vyhledávání je dobré před vyhledávané slovo vložit *, pokud * není vložena, musí se zadat přesný název nebo číslo výzvy

Info k IS KP14+ (MS2014+) Žadatel má vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu (vč. konzultanta) plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do IS KP14+. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel/příjemce dozví pouze přes systém. Komunikace s MAS a MMR po podání projektové žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší (zpráv) přes systém.

Info k IS KP14+ (MS2014+) Doporučuje se si v IS KP14+ nastavit notifikace na telefon nebo email, kde budete informováni o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na email či SMS). Všechny přílohy se přikládají pouze elektronicky. Jednotlivé přílohy se nenahrávají na záložku „Dokumenty“, ale na různá místa podle oblasti, do které spadají (týká se plných mocí a veřejných zakázek).

HW a SW požadavky Pro bezproblémový chod se doporučuje mít nejnovější verzi prohlížeče INTERNET EXPLORER. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis – potřeba aplikace MS Silverlight a balíček Tesco SW Elevated TrustTool (v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky). Na záložce „FAQ“ (podzáložka „FAQ elektronický podpis“) jsou k dispozici principy práce s certifikáty.

Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok Poskytovatelé: PostSignum České pošty (Czech point) První certifikační autorita Eidentity