Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_05_Podstatná jména 4.ročník_Vzor moře Téma: Vzor moře CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Český jazyk – Slovní druhy
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Věta se skládá ze slov Název školy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
OPAKUJEME SLOVNÍ DRUHY
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
ODBYT registračné pokladnice: kontrola stavu hotovosti
Lichobežník „domčeková metóda“.
MARTINSKÉ SLNIEČKA školský rok 2014/2015
Ročník PhDr. Pavel Bryndzák
SLOVNÉ DRUHY 3. ročník ZŠ.
Píšeme súkromný list.
Zápis do 1. ročníka ZŠ Vážení rodičia a budúci prváci, srdečne Vás pozývame na zápis do 1. ročníka ZŠ, ktorý sa uskutoční dňa 7. apríla 2017 od 13:30 hod.
Autor: Zuzana Ambrušová
REALIZÁCIA PROGRAMU 3. etapa tvorby programu
„Brutácia“ nepeňažného príjmu
Finančný trh PODNADPIS
VÝRAZ S PREMENNOU 8.ročník.
SME MEDZINÁRODNE CERTIFIKOVANÁ ŠKOLA.
Slovenský jazyk 4. ročník ZŠ
Práca s objektmi vo Worde
T.Zamborská L.Nedbalová 8.A
Detská úprimnosť.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Slovenský jazyk 4. ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková
Slovenský jazyk 3. Ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková
Spínaný zdroj v Počítači.
Metódy rozvoja predčitateľskej gramotnosti v materskej škole
Slovné druhy PODSTATNÉ MENÁ.
Dva prístupy k vyučovaniu SJ
Cvičenie fonematického sluchu: sykavky
Deliť celok na rovnaké časti / opakovanie /.
Modelovanie DBS Vypracoval: Ing. Michal COPKO.
Slovenský jazyk 4. ročník
Jednoduché stroje páka, kladka, naklonená rovina
Číslovky 3. ročník Mgr. Tímea Matušeková.
Dvojhlásky ia.
Rodina a priatelia.
Prečo rastliny žijú na jednom mieste?
Autor: Mgr. Viera Jančová Šablóna: PaedDr. Eva Dzurková
Slovenský jazyk a literatúra 4. Ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
Věta se skládá ze slov Název školy
Transkript prezentace:

Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M. Sedláková, J. Kesselová Podstatné mená Pád

Práca s učebnicou: strana 71 Počítač

Kamarát Zišiel by sa mi kamarát. Každý má radosť z kamaráta. Veď kamarátovi možno dôverovať. Nájdem si kamaráta. O kamarátovi však nemožno iba snívať. Treba si ho získať a mať ho rád. Veď s kamarátom nám má byť dobre.

Podstatné mená menia svoj tvar: kamarát (z) kamaráta kamarátovi kamaráta (o) kamarátovi (s) kamarátom Hovoríme, že sa skloňujú.

Práca s učebnicou: strana 72, cvičenie 1 slovne, 2 a 3 do zošita

Podstatné mená svojimi tvarmi vyjadrujú rôzne pády Podstatné mená svojimi tvarmi vyjadrujú rôzne pády. Rozlišujeme 6 pádov: NOMINATÍV Kto? Čo? GENITÍV Koho? Čoho? DATÍV Komu? Čomu? AKUZATÍV Koho? Čo? LOKÁL (O) kom? (O) čom? INŠTRUMENTÁL (S) kým? (S) čím? Tabuľku si odpíš do zošita. Vrátime sa k textu Kamarát a pýtame sa na tvary slova kamarát pádovými otázkami.

Zopakujeme si Čo znamená, že sa podstatné mená skloňujú? Koľko pádov poznáme? Vymenuj pády s pádovými otázkami (môžeš si pomôcť poznámkami v zošite).

Domáca úloha Pracovný zošit strana: cvičenie:

Autor: Mgr. Tímea Matušeková