Mladá Boleslav, 16.03.2007 Tomáš Kravka GfK Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Marketingový výzkum.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Projekt empirického výzkumu
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Spotřebitelský výzkum
Marketing & IT Jakub Stránský 19. prosince Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
B.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Marketing sportu obecná část
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Struktura podnikatelského plánu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Marketingový plán, výzkum trhu
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Mladá Boleslav, 16.03.2007 Tomáš Kravka GfK Praha

GfK Group: Naše sídlo v Norimberku

Agenda 1 ÚVOD CO JE VÝZKUM TRHU ? PROČ JE VÝZKUM TRHU NEZBYTNOSTÍ ? 2 JAKÝ JE VÝZNAM VÝZKUMU TRHU ? ODKUD JSOU INFORMACE ZÍSKÁVÁNY ? JAK PROVÁDĚT VÝBĚR VZORKU ? JAK PROBÍHÁ SAMOTNÉ DOTAZOVÁNÍ ? CO SE SE ZÍSKANÝMI ÚDAJI DĚJE DÁL ? JAKÉ JSOU TYPY STUDIÍ ? ZÁVĚR 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Co je výzkum trhu? CO JE VÝZKUM TRHU ? Vyhledávání informací o tom, co lidé chtějí a proč to chtějí. zužování prostoru pro riziko „DOBRÁ INFORMACE JE NEPŘÍTELEM RIZIKA“ lepší rozhodování a kvalitnější formulování marketingové strategie

Co je výzkum trhu?

Proč je VT nezbytností? KONKURENCE JE POBÍDKOU NUTNOST PODPORY PRODEJE EFEKTIVNÍM MARKETINGEM A REKLAMOU NUTNOST SNÍŽENÍ RIZIKA uvedení výrobku/služby na trh (inovace) je stále dražší záležitostí RIZIKO ! INFORMACE O : cílové skupině zákazníků - názory, očekávání /segmentace/ přesnější zaměření reklamy, propagace, marketingu

ZTRÁTA PŘÍMÉHO KONTAKTU MEZI VÝROBCEM A ZÁKAZNÍKEM Jaký je význam VT? ZTRÁTA PŘÍMÉHO KONTAKTU MEZI VÝROBCEM A ZÁKAZNÍKEM VYPLNIT TUTO ROZŠIŘUJÍCÍ SE MEZERU MEZI VÝROBCEM A ZÁKAZNÍKEM JE ÚKOLEM VÝZKUMU TRHU

INFORMACE NENÍ ZADARMO SPOLÉHAT SE NA ODHADY A DOHADY VYJDE NAKONEC Jaký je význam VT? INFORMACE NENÍ ZADARMO VÝZKUM TRHU NĚCO STOJÍ ALE SPOLÉHAT SE NA ODHADY A DOHADY VYJDE NAKONEC NEJDRÁŽ !

V jaké fázi rozhodování jsem? Uvádím nový výrobek na trh? Potřebuji se přizpůsobit situaci na trhu – konkurence, segmentace, umbrella brand, …? Inovuji? Jedná se o relaunch výrobku? Chci změnit positioning – změna ceny, rozšíření portfolia – sortimentní řady? Potřebuji se dostat lépe na „svou“ cílovou skupinu?

2. WHAT PROBLEMS ARE WE FACING = MARKETING OBJECTIVES Zadání = Research Brief? 1. BACKGROUND - History - Market information 2. WHAT PROBLEMS ARE WE FACING = MARKETING OBJECTIVES 3. RESEARCH OBJECTIVES 4. FINDINGS OF THE RESEARCH 5. TARGET 6. PLACE 7. TIMING 8. BUDGET

spotřebitelské panely 0dkud jsou informace získávány? ODKUD JSOU INFORMACE ZÍSKÁVÁNY ? SEKUNDÁRNÍ VÝZKUM PRIMÁRNÍ VÝZKUM / AGENTURNÍ VÝZKUM / kontinuální výzkum ad hoc výzkum panely prodejen /retail audit/ spotřebitelské panely /panely domácností/ jiné ad hoc výzkumy omnibusové výzkumy * Záleží na tom, jaký je cíl výzkumu rychlost s jakou jsou výsledky požadovány snadnost s jakou respondenti informace poskytnou rozpočtové omezení typ údajů /detailnost/

ad hoc výzkum 0dkud jsou informace získávány? anketární šetření kvantitativní kvalitativní anketární šetření osobní rozhovory telefonické dotazování dotazování přes internet skupinové rozhovory individuální hloubkové rozhovory oční kamera

Jak provádět výběr vzorku? „KOHO“ se ptát je, vedle toho na „CO“ se ptát, tou nejdůležitější otázkou ve výzkumu trhu nedůvěra ve výběr: „ jak může být malá skupina, vybraná z veškeré populace, přesným reprezentantem celku?“ George Gallup: „ Zamíchá-li kuchař správně obsahem hrnce, stačí mu nabrat a ochutnat jen lžíci, aby poznal, jak to s celým hrncem polévky vypadá!“

Jak provádět výběr vzorku? Při tvorbě a návrhu vzorku pro dotazování je třeba brát v úvahu 3 klíčové problémy: Jakých lidí se ptát? Kolika lidí se ptát? Jak vybírat lidi, kterých se chceme ptát? náhodný výběr adresní procházka kvótní výběr

Jak provádět výběr vzorku?

TAZATEL Kde se ptát ? Kdy se ptát ? Jak se ptát ? RESPONDENT Jak probíhá samotné dotazování? TAZATEL In - hall /test/ In - home /test/ Street interviewing Studio In - store /test/ Kde se ptát ? Kdy se ptát ? Jak se ptát ? RESPONDENT

TAZATELÉ příprava nasazení dotazování kontrola Jak probíhá samotné dotazování? příprava TAZATELÉ pro kvantitativní face to face x telefonické pro kvalitativní - psychologové business to business nasazení pilotáž briefing dotazování kontrolní lístky logická kontrola počítačová kontrola kontrola

Kvalitní tazatelé?

Kvalitní moderátoři?

Co je výzkum trhu? Prezentace výsledků Analýza informací Shromáždění informací Sestavení plánu výzkumu Definování problému a výzkumných cílů

Mezinárodní standardizované nástroje v marketingovém cyklu GfK NAVIGATOR ® GfK CONCEPT CHALLENGER GfK BUILDER GfK C.C. VOLUMETRICS GfK Euro-Socio- Styles GfK TARGET POSITIONING ® ® GfK GENIUS ® GfK ATTRIBUTOR Segmentace trhu a identifikace tržních příležitostí, U & A studie Positioning značky Vývoj konceptů Hodnocení konceptů ® CHALLENGER GfK PRODUCT Product Engineering GfK OPTIMIZER Testy obalů CHALLENGER GfK PACK Post-testy, spokojenost Monitoring trhu Optimalizace marketingového mixu Komunikace, Pre-testy reklamy Cenové testy GfK ATS / ® GfK TESI ® GfK DIGI*BASE ® GfK PRICE CHALLENGER ® GfK BASS GfK BEHAVIOR- SCAN GfK AD*VANTAGE ® Plus® ® ® GfK LOYALTY GfK AD*CREATOR

Jsou tři typy manažerů: Závěr Jsou tři typy manažerů: ti, kteří předvídají … a pracují s VT ti, kteří reagují na podněty ti, kteří se diví tomu, co se stalo Anonym Tomáš Kravka

Děkuji za pozornost!

GfK Děkuji za pozornost! kravka@gfk.cz Growth from Knowledge GfK Ad Hoc Research Worldwide