Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Potravní vztahy v ekosystémech
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Přechod rostlin na souš
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Glukosa a její vznik.
Výživa buňky.
PROJEVY ŽIVOTA.
Živá příroda.
LES ŘASY.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Vznik života na Zemi.
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Projevy života, třídění organismů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Fotosyntéza Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Projevy života, třídění organismů
Země a život, vývoj života
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BUŇKA – základ všech živých organismů
Získávání energie pro život
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
Vznik života na Zemi.
Transkript prezentace:

Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny

Zrněnka  Jediná buňka (viditelná mikroskopem) → jednobuňěčné Povlak na kmenech stromů Stavba jednobuněčného těla zrněnky

Zrněnka (mikroskopický snímek)

Fotosyntéza (výživa zrněnky) Přijímá z okolí VODU a OXID UHLIČITÝ → vlivem SLUNEČNÍHO ZÁŘENÍ za přítomnosti zeleně listové – CHLOROFILU Vzniká CUKR (zdroj energie pro buněčný život) a KYSLÍK uvolňuje do okolí Výživa zrněnky obr. učeb. str. 10 Fotosyntézou poutá energii slunečního záření do cukru

Látky organické: cukry, tuky a bílkoviny - produkují je organismy ( rostliny) - obsahují UHLÍK Látky anorganické: voda, oxid uhličitý, kyslík

Buněčné dýchání (v noci) Postupným přeměňováním cukru získává buňka energii Potřebuje kyslík a uvolňuje oxid uhličitý Není závislá výživou na jiných organismech → AUTOTROFNÍ organismus Dýchání zrněnky obr. učeb. str. 10

Množení buňky - dělením Dospělé mateřské buňky se množí dělením na buňky dceřiné Rozmnožování zrněnky obr. učeb. str. 9

dělení fotosyntéza dýchání (výživa zrń.)

Některé řasy - složitější stavba - mnohobuněčné (z více buněk) - šroubatka

Všechny životní děje probíhají v BUŇCE → základní stavební část všech organismů !